Gå til innhold

Hvilket p2p downloader er best?

Anbefalte innlegg

Jeg har lenge lurt på hvilket av de mange p2p download programmene vi har som egentlig er best...

Om det koster penger eller ikke bryr jeg meg ikke noe om, jeg vil bare vite hva som er best...

Når jeg sier p2p downloader mener jeg programmer som:

Kazaa, BearShare, LimeWire osv...

Og ikke torrent programmer som:

Azerus, uTorrent, BitTorrent osv...

Men hvilket program er egentlig best,

det sier seg jo selv at LimeWire Pro er bedre enn vanlig LimeWire osv...

Men hvilket program er best?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv om du sier du ikke vil bruke torrent, vil jeg fortsatt anbefale uTorrent fordi:

Med uTorrent er at jeg bare velger hvilke TV-programmer jeg følger med på (f.eks Lost, Prison Break etc i USA), så vil uTorrent helt på egenhånd plukke ut de fra en RSS-feed, laste ned automatisk (kun ekte/verifiserte HDTV-rip) og viser en lite notisboble når jeg kan se episoden. Den vil også slutte å seede automatisk når jeg har lastet opp f.eks 1:1.

Så fort episodene lekker ut på torrentnettverket vil uTorrent laste de ned.

RRS'en kan også konfigureres til å kun laste ned LOL sine 'releases', kun HR-HDTV, etc.

Eneste jeg gjør er å dobbelklikke på .AVI-filene når jeg vil se episodene uTorrent finner fram til meg :)

Jeg har helt sluttet med å lete etter episoder o.l. på p2p-nettverkene nå som uTorrent gjør det for meg.

Nå etter flere dagers oppetid og flere automatiske nedlastninger bruker uTorrent kun nesten 3 MB minne. Jeg har aldri sett uTorrent bruke mere enn 0% CPU-kraft.

Endret av skag1
Lenke til kommentar
dc++ er bra for rariteter og dersom du har en god linje (helst både opp og ned, slik kommer du inn på de "beste" stedene)

6071376[/snapback]

Har linja noko å sei då? Mulig du må ha så og så stor linje for å kunne komme inn i nokre hubber, men stort sett er det antal GB du kan dele som er avgjerande. Ei god linje for nedlasting er jo ein fordel utansett kva program du nyttar og upload har ingenting å bety i DC++ så vidt eg har erfart.

Eg synest DC++ er det besteprogrammet, helst ein modifisert versjon som StrongDC++ eller Revconnect. Dersom du har filer å dele og tar deg litt tid med programmet kan resultatet bli meget bra.

Eg delar 80GB og har ein 5-6 hubbar der eg er reigstrert i, har også åpna ein port for programmet, fungerer utmerket. Einaste ulempen er søkerestriksjonar som ein del hubbar har.

Her har du eit mykje større utval enn på Bearshare, Kazaa og liknande programmer, iallefall det eg har erfart.

Endret av zeph
Lenke til kommentar
For BitTorrent-nettverket er uTorrent den beste.

Den har også RSS-downloader som fungerer veldig lett med feeds for TV-show etc. Kan vel ikke utdype dette noe mere nå uten å få advarsel. Men genialt er det! :)

6075361[/snapback]

Hiver meg på den. En fantastisk bittorent klient, som tar veldig lite ressurser, er enkel å bruke, og "gets the job done" :)

Lenke til kommentar
Har linja noko å sei då? Mulig du må ha så og så stor linje for å kunne komme inn i nokre hubber, men stort sett er det antal GB du kan dele som er avgjerande. Ei god linje for nedlasting er jo ein fordel utansett kva program du nyttar og upload har ingenting å bety i DC++ så vidt eg har erfart.

Jepp, det er nettopp slike hubber jeg var hektet på når jeg hadde 10/10mbit linje. Restriksjonene for disse hubbene var da minimum upload ->10mbit.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Du kan jo sjekke ut Shareaza. Det er en hybrid, som kan laste ned fra Gnutella1 og 2 nettverket, eDonkey2000 nettverket pluss at den kan laste ned Torrenter. Om jeg ikke husker feil bruker vel LimeWire Gnutella1 nettverket...

Du burde prøve det ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...