FuzzFuet Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Hei Jeg og bestemora mi deler en 2Mb linje. Vi får internetten sendt fra en sender oppi skauen, mottar signalene med en antenne på veggen på huset til bestemor som deretter går til ruteren. Ruteren sender da signalene ut til to nettverk et "odd" som bestemor bruker og et "linksys" som vi/jeg bruker. Jeg bor 200-250meter unna ruteren, men bruker en "forsterker" som vi har i vinduet og jeg har nå "utmerket" som signalstatus på det. Men problemet er at jeg har bare 300kbps hastiget når jeg tar testen på Hardware.no, It avisen.no og på vår levrandørs (isp)hjemmeside www.svorka.no, får en selden gang 500kbps. Mens bestemor derimot får 1.8mbps på de testene Internetten er ikke brukbar her hor oss, har også for mye ping til å spille BF2 på Norske servere, blir kicka etter et min Har også nylig satt opp nettverket på nytt, da hadde jeg bare 25 i ping mot BF2 serveren jeg spiller på (80.65.51.86:16568), men fortsatt bar 300kbps hastighet, men nå er pingen så høy at jeg ikke kan spille der lengre. ligger på 300.. Har også prøvet og testet mens jeg vet at bestemora ikke bruker internetten. Trenger dere flere opplysninger så bare si i fra Har lyst på en brukbar internett, ventet trossalt 1,5år på at de skulle sette den opp Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Høres ut som du har for dårlig forbindelse mellom deg og routeren. Prøv 'tracert' istedet for ping. tracert vg.no gir deg ping til routeren på første hopp. Lenke til kommentar
FuzzFuet Skrevet 9. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2006 Høres ut som du har for dårlig forbindelse mellom deg og routeren.Prøv 'tracert' istedet for ping. tracert vg.no gir deg ping til routeren på første hopp. 6070801[/snapback] Takk for svar Kjørte "tracert" til vg.no og battlefield2.no fikk disse resultatene: Ser det bra ut? Har i grunn ikke så stor kunskap om nettverk, så setter pris på all hjelp Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Ser du har >12ms til routeren. Dette tyder på dårlig trådløsforbindelse. Normalt vil en slik forbindelse ligge på 1-2ms. Se om du kan få bedre signal ved å flytte på antennen(e) eller skaffe bedre antenne. wlansupply.no har mye fint utstyr. Lenke til kommentar
FuzzFuet Skrevet 9. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2006 Hmm.. Det funket jo mye bedre før, hadde samme ruteren og samme plasseringene.. Signalstyrken er på topp om det har noe innvirkning på pingen da? Her er foresten noe jeg fandt: Ser det står noe om noise level og sånt der.. Har noe annet også men er i tvil om å legge det ut her pga. sikkerheten. Står MAC, IP, DNS, Subnet Mask og litt annet der så er tvil, eller er det trygt og legge ut det også, med tanke på hackere osv. Vil det hjelpe på og "løse" problemet? Lenke til kommentar
Pixi Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Det kan være noen naboer som også har trådløst nett. Prøv å endre på Kanal på routern. Mest sansynlig har du kanal 6 nå. Prøv å bytt til 1,3, eller 9. Kanskje det vil hjelpe og teste ut forskjellige kanaler. Det kan være mindre støy på de, siden standardkanal ofte er kanal 6 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 (endret) Det er vel nok info som ligger der. Tipset om å bytte kanal er ikke dumt, for signalet ser ikke så verst ut. Har du bærbar PC kan du prøve å flytte PC nærmere routeren for å se hvilken effekt det har. Endret 9. mai 2006 av la7dfa-com Lenke til kommentar
FuzzFuet Skrevet 9. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2006 Takker for at dere svarer seriøst Mye hjelp og få. Har en stasjoner PC å rommet mitt, men har en PSP om jeg kan bruke den til noe? Den kan scanne etter nettverk++. Er ingen andre i en radius på 500meter som har internett her jeg bor. Bare jeg og bestemor, men hvordan bytter jeg kanal? Er det verd og prøve uansett om det ikke er noe andre i nerheten som har internett? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Kanal bytter du i routeren. Logg deg på 192.168.1.1 i nettleseren så kan du endre kanal hjemmefra. Hvis du kan logge deg på med PSP så kan du teste om hastigheten blir bra, men det blir jo ikke akkurat det samme som å bruke det andre utstyret. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Jeg tror jeg hadde vært ganske fornøyd med å få stabil kontakt på det trådløse nettverket i det hele tatt på såpass lang avstand... Men ja, det er mye som tyder på at det er den trådløse forbindelsen problemet ligger på. Dette kan du jo også teste ganske enkelt og greit om du tar en hastigehtstest fra huset som har ruteren. Teste om du får bedre signal ved å endre kanal kan være lurt før du gjør noe mer som koster penger. -Stigma Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Kanal bytter du i routeren. Logg deg på 192.168.1.1 i nettleseren så kan du endre kanal hjemmefra. Noen rutere har også 192.168.0.1 , så prøv den dersom du ikke får kontakt med en gang. Obs obs! NÅr du forandrert kanal er det relativt stor sjanse for at du mister kontakten helt før eller sidne mens du driver og tester (for du kan jo like godt få et mye dårligere signal som du kan få et mye bedre signal), så gjør på et tidspunkt når du faktisk har mulighet til å gå og stille tilbake ruteren lokalt. -Stigma Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 192.168.1.1 er router-IP fordi det kommer fram av tracert Du har rett i at han kan få dårligere signal med kanalbytte. Dette skyldes at man ofte mottar reflekterte signaler fra objekter i tillegg til direkte stråle. Summen av disse signalene endrer seg etter fasene til signalet (dvs kanalvalg endrer signalstyrke). Lenke til kommentar
McScrøll Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 et tips, hvis du skal bytte IKKE bruk NTE!!!!! hallo de ''proffe'' folka kom og innstalerte ruteren minntil et hjørne, -.- Kjære julenisse: 30m fiberlinje Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 24. februar 2011 Del Skrevet 24. februar 2011 Necrotråd.... Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 24. februar 2011 Del Skrevet 24. februar 2011 Necrotråd.... Allikevel står den under "Ferske Diskusjoner" på forsiden! :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå