Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Tilstandsrapport/NAF-test i Ålesund

Anbefalte innlegg

Har sånn halvveis kjøpt en Audi A4 '96 som jeg planlegger å hente neste helg. Bilen står i Ålesund, mens jeg for tiden bor i Bergen. Tenkte jeg skulle få en tilstandsrapport på bilen før jeg skriver under kontrakten. Min far bor i nærheten av Ålesund, så det skulle gå greit å få han til å ta bilen til et verksted en ettermiddag neste uke, men problemet er at det ikke ser ut til å finnes noen kvelds/ettermiddagsåpne verksteder i Ålesund.

Min far gidder selvsagt ikke ta fri hele dagen fra jobb, og det tar en times tid å reise til/fra byen.

Noen som vet om noen steder det går ann å få tatt en test etter 16.00? Forresten noen som har peiling på hva en slik test koster? En naf test blir jo fort et par tusen for en som ikke er medlem. http://www.cartil.no/ gir visst tilstandsrapport for 690,-. Noe å satse på?

-Erik-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har vurdert det, skal ta noen telefoner i morgen, men koster vel gjerne litt mer, dessuten er hovedproblemet mitt at ingen verksteder (heller ikke Møller) har åpent på ettermiddag/kveldstid.

6071951[/snapback]

Audien til en Alexander Berg du skal kjøpe?

Lenke til kommentar

Møller er ikke interessert i å ta tilstandsrapporter. Har spurt Møller (forskjellige plasser) et par ganger om dette selv i forb. med kjøp av Audi A4. (KAN jo selvsagt finnes unntak, men...)

NAF har vel for øvrig ikke åpent på annet enn dagtid nei. Men man kan jo sette igjen bilen kvelden før og hente den kvelden etter test osv. Om det gjør det noe lettere da...

Greieste er jo å spørre selger om han gidder å ta en tilstandsrapport på den. Svaret du får vil jo gi deg en pekepinn på hvor seriøs han er og om han har tro på bilen han selger...

Lenke til kommentar
Møller er ikke interessert i å ta tilstandsrapporter. Har spurt Møller (forskjellige plasser) et par ganger om dette selv i forb. med kjøp av Audi A4. (KAN jo selvsagt finnes unntak, men...)

NAF har vel for øvrig ikke åpent på annet enn dagtid nei. Men man kan jo sette igjen bilen kvelden før og hente den kvelden etter test osv. Om det gjør det noe lettere da...

Greieste er jo å spørre selger om han gidder å ta en tilstandsrapport på den. Svaret du får vil jo gi deg en pekepinn på hvor seriøs han er og om han har tro på bilen han selger...

6075214[/snapback]

Snakket med en hyggelig fyr på Møller som gjerne kunne gi meg en tilstandsrapport for litt over en 1000-lapp.

Uansett, fikk selger til å ta NAF test, da dette blir en del enklere. Dette forumet er vel kanskje ikke rette stedet å diskutere hvem selger er. Send meg heller en PM om noen har noen opplysninger/tips.

Lenke til kommentar

Kjøpte nettopp bil selv i Ålesund...Det er han som selger bilen til deg som har krav om å legge fram NAF test hvis du ønsker det...så da er det selger som skal betale testen hvis du ønsker NAF test på bilen før du kjøper den.... :thumbup:

Lenke til kommentar
Kjøpte nettopp bil selv i Ålesund...Det er han som selger bilen til deg som har krav om å legge fram NAF test hvis du ønsker det...så da er det selger som skal betale testen hvis du ønsker NAF test på bilen før du kjøper den.... :thumbup:

6090183[/snapback]

Over hodet ikke noe krav om at selger må fremlegge NAF-test.

Men om han nekter er det jo selvsagt en pekepinn på både bilens tilstand og selgerens personlighet. ;)

Lenke til kommentar
Ordla meg kanskje litt feil...men det jeg mener er at DU bør spørre selger om NAF test...å sier han da ja, så er det selger som SKAL betale, ikke du....

6090494[/snapback]

Det er vel også feil. ;)

Finnes ingen regler what so ever ang. tilstandsrapport på bil. Det er helt opp til selger både om han vil stille en slik rapport og hvorvidt han vil betale for den. Vil si det er sånn 50/50 hvem som sier ja og ikke. (Min personlige opplevelse.)

Er ofte vanlig å si at kjøper betaler NAF-testen/tilstandsrapporten hvis bilen får "ståkarakter", mens selger betaler hvis bilen "stryker". Hvis han går med på dette vil det også si at han har tro på bilen han selger...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...