stoolman Skrevet 4. oktober 2002 Del Skrevet 4. oktober 2002 Hallois!! Byttet ut mitt p4b533e hk med p4b533v hk i forrige uke. Må kommer det merkelige: Kjørte e-kortet på 150mhz fsb(2.7ghz) mens jeg kjørte ramm divideren på 1:1. Når jeg kjøpte hk et bestilte jeg også TwinMos pc3200 ram. Har oppdatert Bios til beta 1005. Jeg kjører rammen på 375 og fsb på 150. Problemet ligger i at tempen på cpu har steget fra 30grader idle og 45grader press på e-kortet til 41grader idle og opptil 58grader under press på v-kortet. Er dette normalt? Et annet problem er at 3d mark 2001se ikke vil starte. jeg kommer så langt at jeg får satt igang testen, men etter at 1 test er varslet skjer det ingen ting. Jeg må boote på nytt. Jeg har satt pci/agp bus til 33,33 og 66,66. Kan noen hjelpe meg med dette??? Har valgt å bytte ut boxed vifte+ heatsink med en Zalman løsning med en 900 grams heatsink i kobber samt en 92 mm vifte. har noen erfaringer med zalman kjølere??? Dette var maaaaange spørsmål, men håper allikevel at noen kan hjelpe meg.... Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 4. oktober 2002 Del Skrevet 4. oktober 2002 Det du sier om temp kan vere en feil i temp avlesingen har hørt flere som får en temp på ca 10 grader høyere enn den virkelig er,når det gjelder rammen kommer ikke jeg heller over 375 av en eller annen grunn,sannsyneligvis har dette noe med inf driveren å gjøre for vist jeg fjerner den går jeg langt over 400 men da blir ytelsen på maskinen dårligere. til 3d mark er jeg ikke sikker på hva som skjer men uansett om jeg kjører med prosessorn på 2,8 eller 3,3 eller noe mellom der må jeg ha minnet på 333 eller lavere går jeg over 333 låser det seg,hva som er årsaken til dette vet jeg faktisk ikke får håpe andre kan forklare det Lenke til kommentar
John Abrahamsen Skrevet 4. oktober 2002 Del Skrevet 4. oktober 2002 Skulle ikke bytti ut E`n med V! i845E ruler alt av P4 chipset! Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 4. oktober 2002 Del Skrevet 4. oktober 2002 Det kan hende at Zalman kjøleren ikke har så god kontakt med CPU som boxed kjøleren har, eller min Swiftech. Har du rensa CPU for gammel pasta med 'CRC Presisjons Rens' eller liknende før du satt på Zalman? Jeg ligger på 32-35 grader idle og 48-52 load (kommer litt an på temperaturen i rommet) Snekker'n, når det gjeller DDR hastighet så kjører jeg på DDR381 2-2-2-5 nå...har ikke vist noe tegn til ustabilitet enda. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 4. oktober 2002 Del Skrevet 4. oktober 2002 Betros jeg får også minnet opp i rundt 390 og maskinen er "stabil" men skal jeg kjøre feks Battlefield 1942 eller 3d mark så henger den seg og det blir en intens lyd i høytalerne, går jeg ned til 333 er alt 100% stabilt.Prøvde å sette inn i845E kortet da nådde jeg ikke 300 engang,det kan ikke vere minnebrikken da jeg har 2 Corsair xms 3200 cas2 og en med cas2,5 (kjører med en om gangen) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå