Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

nextgentel faktura rot


Anbefalte innlegg

Hei!

Fikk i går ny faktura mail fra nexgentel.

Har fra desember hatt 2500 linje som senere ble oppgradert til 3500.

HAr betalt alt fast til 398 kr/mnd men i går var plutselig 998 kroner ekstra for noe som heter" Utbedringsgebyr" hva er nå dette for noe må jeg betale noe slikt hvis dem må utbedre noe i min sentral uten noe form for brev eller varsel! kona ringte dit idag og fikk bare beskjed om at sånn var det bare!!ellers har linjen vært dønn stabil alltid fått riktig hastighet på linja.

 

 

 

Anders

Endret av _+mayhem
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette hørtes merkelig ut. Hvordan er historikken din hos NGT? Har du vært i kontakt med de for å klage på noe som helst før som kan gi de grunn til å utbedre noe, evt som de forsøkte å utbedre som ikke gikk? Er lett å overse ting med liten skrift men som du sier.. du har hatt stabil linje og oppgradering er gratis det.

 

På den annen side.. så kan det jo være de bare har fakturert feil. Du har ihvertfall krav på å få vite nøyaktig hva det er du betaler for. Fortell oss gjerne hva det var så vi vet det dersom flere støter på samme.

Lenke til kommentar
Dette hørtes merkelig ut. Hvordan er historikken din hos NGT? Har du vært i kontakt med de for å klage på noe som helst før som kan gi de grunn til å utbedre noe, evt som de forsøkte å utbedre som ikke gikk? Er lett å overse ting med liten skrift men som du sier.. du har hatt stabil linje og oppgradering er gratis det.

 

På den annen side.. så kan det jo være de bare har fakturert feil. Du har ihvertfall krav på å få vite nøyaktig hva det er du betaler for. Fortell oss gjerne hva det var så vi vet det dersom flere støter på samme.

6071326[/snapback]

De har sikkert tastet inn feil kundenummer (altså ditt), også skrevet inn at de har utbedret linja (som egentlig skulle stå på noen andre sitt nr, altså det rett nummeret)

Lenke til kommentar

Beskrivelse Antall Pris Beløp MVA

Utbedringsgebyr 1,00 stk 998,00 998,00 25,00 %

xDSL abonnement (ADSL Classic, 12 måneders binding) for perioden 01.06.2006 t.o.m. 30.06.2006 1,00 mnd 398,00 398,00 25,00 %

Total NOK (herav MVA = 279,20) 1 396,00

 

dette er hva som står i fakturaen. har ikke ringt å klaget på noe som helst angående hastighet eller ustabil linje er storfornøyd frem til nå hehe får vel ringe selv til dem imorra!!

 

 

anders

Lenke til kommentar
Beskrivelse              Antall      Pris        Beløp  MVA

Utbedringsgebyr  1,00 stk  998,00  998,00  25,00 %

xDSL abonnement (ADSL Classic, 12 måneders binding) for perioden 01.06.2006 t.o.m. 30.06.2006        1,00 mnd  398,00        398,00  25,00 %

Total NOK      (herav MVA = 279,20)        1 396,00 

 

dette er hva som står i fakturaen. har ikke ringt å klaget på noe som helst angående hastighet eller ustabil linje er storfornøyd frem til nå hehe får vel ringe selv til dem imorra!!

 

 

anders

6073135[/snapback]

 

 

998 NOK (Utbedringsgebyr), kan høres ut som en linje som er feilmeldt og hvor feilen er funnet på kunden sin side. Så dersom du aldri har vært i kontakt med NGT på grunn av manglende nettilgang eller hastighetsproblemer så er det nok en feil.

Endret av mar
Lenke til kommentar

Det høres ut som en standard pris som Telenor eller Bravida tar for feilsjekk og utbedring. Men dersom det skulle komme i sammenheng med en *tvungen* hastighetsøkning fra NGT sin side, skal kostnaden tilfalle dem.

 

Du skal ikke betale for noe du ikke har inngått avtale om, hverken skriftlig eller muntlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...