_+mayhem Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 (endret) Hei! Fikk i går ny faktura mail fra nexgentel. Har fra desember hatt 2500 linje som senere ble oppgradert til 3500. HAr betalt alt fast til 398 kr/mnd men i går var plutselig 998 kroner ekstra for noe som heter" Utbedringsgebyr" hva er nå dette for noe må jeg betale noe slikt hvis dem må utbedre noe i min sentral uten noe form for brev eller varsel! kona ringte dit idag og fikk bare beskjed om at sånn var det bare!!ellers har linjen vært dønn stabil alltid fått riktig hastighet på linja. Anders Endret 9. mai 2006 av _+mayhem Lenke til kommentar
mr_trout Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Jeg kan ikke se at NGT kan kreve noe slikt gebyr av deg. Da må de kunne vise til en avtale med deg. Når det gjelder NGT og kundeservice, finnes det mange eksempler på at dette ikke er deres sterkeste side. Lenke til kommentar
tommy_89 Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 (endret) Det må være en feil! 998kroner er ikke småpenger heller det Endret 9. mai 2006 av tommy_89 Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Høres helt vilt ut spør du meg, spesielt uten noen form for advarsel.. Lenke til kommentar
talisar Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Dette hørtes merkelig ut. Hvordan er historikken din hos NGT? Har du vært i kontakt med de for å klage på noe som helst før som kan gi de grunn til å utbedre noe, evt som de forsøkte å utbedre som ikke gikk? Er lett å overse ting med liten skrift men som du sier.. du har hatt stabil linje og oppgradering er gratis det. På den annen side.. så kan det jo være de bare har fakturert feil. Du har ihvertfall krav på å få vite nøyaktig hva det er du betaler for. Fortell oss gjerne hva det var så vi vet det dersom flere støter på samme. Lenke til kommentar
tommy_89 Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Dette hørtes merkelig ut. Hvordan er historikken din hos NGT? Har du vært i kontakt med de for å klage på noe som helst før som kan gi de grunn til å utbedre noe, evt som de forsøkte å utbedre som ikke gikk? Er lett å overse ting med liten skrift men som du sier.. du har hatt stabil linje og oppgradering er gratis det. På den annen side.. så kan det jo være de bare har fakturert feil. Du har ihvertfall krav på å få vite nøyaktig hva det er du betaler for. Fortell oss gjerne hva det var så vi vet det dersom flere støter på samme. 6071326[/snapback] De har sikkert tastet inn feil kundenummer (altså ditt), også skrevet inn at de har utbedret linja (som egentlig skulle stå på noen andre sitt nr, altså det rett nummeret) Lenke til kommentar
_+mayhem Skrevet 9. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2006 Beskrivelse Antall Pris Beløp MVA Utbedringsgebyr 1,00 stk 998,00 998,00 25,00 % xDSL abonnement (ADSL Classic, 12 måneders binding) for perioden 01.06.2006 t.o.m. 30.06.2006 1,00 mnd 398,00 398,00 25,00 % Total NOK (herav MVA = 279,20) 1 396,00 dette er hva som står i fakturaen. har ikke ringt å klaget på noe som helst angående hastighet eller ustabil linje er storfornøyd frem til nå hehe får vel ringe selv til dem imorra!! anders Lenke til kommentar
mar Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 (endret) Beskrivelse Antall Pris Beløp MVAUtbedringsgebyr 1,00 stk 998,00 998,00 25,00 % xDSL abonnement (ADSL Classic, 12 måneders binding) for perioden 01.06.2006 t.o.m. 30.06.2006 1,00 mnd 398,00 398,00 25,00 % Total NOK (herav MVA = 279,20) 1 396,00 dette er hva som står i fakturaen. har ikke ringt å klaget på noe som helst angående hastighet eller ustabil linje er storfornøyd frem til nå hehe får vel ringe selv til dem imorra!! anders 6073135[/snapback] 998 NOK (Utbedringsgebyr), kan høres ut som en linje som er feilmeldt og hvor feilen er funnet på kunden sin side. Så dersom du aldri har vært i kontakt med NGT på grunn av manglende nettilgang eller hastighetsproblemer så er det nok en feil. Endret 9. mai 2006 av mar Lenke til kommentar
Ulkesh Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Det høres ut som en standard pris som Telenor eller Bravida tar for feilsjekk og utbedring. Men dersom det skulle komme i sammenheng med en *tvungen* hastighetsøkning fra NGT sin side, skal kostnaden tilfalle dem. Du skal ikke betale for noe du ikke har inngått avtale om, hverken skriftlig eller muntlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå