Xanitra Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 jeg har spilt EvE Online World of Warcraft å jeg må si jeg er skit lei. Det er rett og slett en tidsdreper uten like: Du får lite igjen for den enorme tiden du bruker på det. Helt greit å levle til lvl 60 på world of warcraft for eksempel, men når du er det, da er det ingen "outro" eller slutt, for da ser alle nerdene på meg samtidig å sier med lese brillene sine " Nei min venn, det er nå spillet VIRKELIG begynner." HÆÆÆ? Har jeg brukt masse tid på en kar for å få han til lvl 60 for endelig å få høre de fredelige ordene, "Nå begynner spillet kis, sorry mac, been there done that, yahoo." Nei og nei og nei. Jeg sletta hele kontoen min å børstet støvet av Gamecuben min for å fortsette på Resident Evil: Zero. Spillet jeg aldri ble ferdig med. Ja, det er kanskje dårligere grafikk og alt det der. Å ja, det kommer ikke nye patcher, men jeg vet i hvertfall at jeg blir belønnet når jeg endelig tror jeg har avsluttet spillet med en ordentlig slutt snutt. Huttemegtu, nei nå ble jeg deppa.. er det bare meg? Lenke til kommentar
Phoenixs Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Gratz, du har opptaget mmorpg sjangeren Lenke til kommentar
Tinmar Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 Huff, ja. Jeg liker heller ikke noe særlig mmorpg's. For det første har jo ikkke de fleste noen slutt. Derfor blir det ikke noe mye moro når du har gjort alle quests osv. En annen ting er jo den månedlige avgiften. Vet ikke hvor mange som spiller wow, men vi kan si det er 1 mill.(vet det er flere) 1000000*100=100000000. Det vil si at folka fra Blizzard tjener 100 mill i måneden! Og det er noe som sier meg at de ikke bruker alt til å utvikle spillet. Lenke til kommentar
Stonemeister Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 En annen ting er jo den månedlige avgiften. Vet ikke hvor mange som spiller wow, men vi kan si det er 1 mill.(vet det er flere) 1000000*100=100000000. Det vil si at folka fra Blizzard tjener 100 mill i måneden! Og det er noe som sier meg at de ikke bruker alt til å utvikle spillet. 6077092[/snapback] 100 mill*6 faktisk, og når de tjener en milliard pr. andre måned, burde de ha nok til å utvikle spillet, utvikle andre spill og senke prisen litte grann... MMORPGer er rett og slett kjedelig, spesielt RuneScape, som man ikke trenger ferdigheter i det hele tatt for å spille. Grøss, spilte det altfor lenge. 1 måned! I WoW trenger man hvertfall litt taktiske evner, for når du ser en lvl 60 som banker masse andre lvl 60 som flyr på han og beveger seg mellom dem og dreper dem, så kan man jo lure på hvem som hadde flest ferdigheter av dem . Uansett er FPS og vanlige RPGer, og alt fra Wii, da, ser dritgøy ut det! Lei av internettspilling, fordi det rett og slett blir for repetitivt. Lenke til kommentar
Amento Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 Det jeg synes er det mest interessante med online spill er at du faktisk spiller mot andre mennesker og ikke no lusen AI... Lenke til kommentar
oysteini Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 (endret) Det jeg synes er det mest interessante med online spill er at du faktisk spiller mot andre mennesker og ikke no lusen AI... 6077949[/snapback] Enig. Finnes jo mye annet enn mmorpg, tross alt. Strategispill/Bilspill/Skytespill osv er jo helt utrolig mye morsommere mot andre mennesker, enn mot AI. Faktisk sluttet jeg generelt å spille singleplayer for 5-6 år siden. MEN, jeg skjønner at Mmorpg spill kan slite enn ut etter hvert, selvom jeg ikke har prøvd noen selv. Har bare en følelse av at det ikke er verdt all tiden. Endret 10. mai 2006 av oysteini Lenke til kommentar
Be__bad Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 ingenting er VERDT all tiden du bruker på det! men er du intressert og har moro av det er det ingenting som stopper deg! Lenke til kommentar
enl Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 Er jo egentlig et genialt konsept; å lage et spill hvor man aldri blir ferdig, samt å ta betalt for spillet pluss månedsavgift. Nok av tilfeller hvor folk har blitt helt hekta på dette, er jo nesten en form for spillegalskap. Anyway, selv foretrekker jeg spill som har en slutt pluss en solid historie. Lenke til kommentar
Amento Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 *kremt* Final fantasy *kremt* Lenke til kommentar
enl Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 *kremt* Final fantasy *kremt* 6078091[/snapback] Er blant favorittene, men jeg foretrekker egentlig rollespill som ikke har et så alt for turbasert kampsystem. At jeg kan se fiendene mine er et pluss. Tales of Symphonia er et av spillene på favorittlisten min Lenke til kommentar
Amento Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 Elsker RPG spill generelt. Det fins ikke noe som slår det! FF, Tales of Symphonia, Kingdom hearts og pokemon! og selvfølgelig Animal crossing og harvest moon. De to er bare helt geniale! Lenke til kommentar
KayAU Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 Huttemegtu, nei nå ble jeg deppa.. er det bare meg? 6069636[/snapback] Neidå. Velkommen attende til lyset, broder. MMORPG er genialt, men på ein ond måte. Folk spelar ikkje, dei jobbar. "Eg må berre springe rundt og gjere det samme om att og om att i 7 timar til, slik at eg får tak i 20 'Essence og Wind' og blir ferdig med questen. Då tener eg 3 gull og treng berre 79 gull til før eg har råd til <sett inn latterleg lita belønning her>". Det er pliktkjensle som driv ein. Her er det geniale: Du jobbar, men betalar for det. Eg trur det du treng akkurat no er KOTOR. Kay Lenke til kommentar
Kuroneko Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 (endret) Kay kom meg i forkjøpet. Jeg tillater meg en liten rant: MMORPGers gameplay kan i stor grad beskrives som arbeid mot belønning. Apellen ligger naturligvis i belønningene, ting som gjør at en ser kulere ut, kan drepe ting bedre, eller som hestene i WoW så fint gjør: reduserer "rive seg i håret faktoren" ved å reise. Spill som med vilje tvinger spilleren til å gjøre _kjedelige_ ting, nesten utelukkende for å forlenge spilletiden, (og litt for at hestebelønningen skal føles bedre) burde en ikke spille. Spilling burde være moro, hele tiden. Jeg må inrømme at jeg aldri helt har skjønt vitsen med pvp heller. Ferdighetselementet er marginalt, og ønsker en å konkurere finnes det alternativer som er morsommere. De eneste poenget jeg ser med MMORPG er at man kan samarbeide med venner, eller til og med tilfeldige, et godt argument forsåvidt, og det at en har muligheten til å vise frem karakterene sine til andre (og tilogmed banke dem opp eller hjelpe dem for å brife litt). Det siste interesserer ikke meg allverdens, men det første er et poeng. Bare synd at en, om en vil spille med vennene sine i en time eller to, ofte først må bruke tre kvarter på å møtes. Om jeg skulle begynne å spille slike spill igjen måtte en ha like gode og involverende historier som singleplayerspill, og ikke minst like gode _og varierte_ oppdrag. Sanke X/drepe Y er ikke moro. Særlig ikke når en, som nevnt over, får en helt ubetydelig belønning i forhold til tiden en legger inn. En annen kjepphest jeg har er kutting av kunstige begrensninger. Det er klart spillet ville lide om høylevelkarakterer angrep lavlevel, men et velfungerende bountysystem, eller andre måter å gi konsekvenser for dårlig oppførsel på ville være langt morsommere enn å kunstig dele spillerne opp i faksjoner, og nekte dem å angripe medlemmer av samme faksjon, eller bare å nekte spillere å angripe hverandre. Jeg sier ikke at alle slike begrensninger kan kuttes ut, men i så stor grad som mulig bør en forsøke å finne andre løsninger. Slik det ser ut for meg er dette noe spillutviklere overhodet ikke er interessert i. En annen slitsom ting er alt maset for å balansere alt mulig. Det er klart det er viktig i forhold til pvp, men det er også en pris å betale i form av flere kunstige begrensninger som hindrer spillerne i å leve seg inn i spillverdenen. Dette er kanskje et større problem i FPS-spill, hvor sniperrifler plutselig bli luftgevær for å hindre at det er umulig å spille som noe annet (og enda værre ting), men det er også irriterende at krigere ikke for lov å gi noe særlig skade, fordi de da ville fylle rollene til andre klasser, at morsomme effekter hele tiden blir gitt kunstige begrensinger at... pah. Jeg går og leser til eksamenen min igjen. Endret 10. mai 2006 av Kuroneko Lenke til kommentar
Amento Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 Flere som holder på med et ja... Muntlig eksamen. Samfunnsfag... YES! Lenke til kommentar
enl Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 Flere som holder på med et ja... Muntlig eksamen. Samfunnsfag... YES! 6078771[/snapback] Da er du heldig Lenke til kommentar
hugRmunR Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 Eyh, hvis du vil spille non fantastiske RPG spill, prøv Baldurs Gate serien =) Eller evt. Planescape: Torment, Fallout serien og Arcanum... Beste spillene der ute =) Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 jeg har spilt EvE Online World of Warcraft å jeg må si jeg er skit lei. Det er rett og slett en tidsdreper uten like: Du får lite igjen for den enorme tiden du bruker på det. Helt greit å levle til lvl 60 på world of warcraft for eksempel, men når du er det, da er det ingen "outro" eller slutt, for da ser alle nerdene på meg samtidig å sier med lese brillene sine " Nei min venn, det er nå spillet VIRKELIG begynner." HÆÆÆ? Har jeg brukt masse tid på en kar for å få han til lvl 60 for endelig å få høre de fredelige ordene, "Nå begynner spillet kis, sorry mac, been there done that, yahoo." Nei og nei og nei. Jeg sletta hele kontoen min å børstet støvet av Gamecuben min for å fortsette på Resident Evil: Zero. Spillet jeg aldri ble ferdig med. Ja, det er kanskje dårligere grafikk og alt det der. Å ja, det kommer ikke nye patcher, men jeg vet i hvertfall at jeg blir belønnet når jeg endelig tror jeg har avsluttet spillet med en ordentlig slutt snutt. Huttemegtu, nei nå ble jeg deppa.. er det bare meg? 6069636[/snapback] Du har ikke forstått hva meningen med slike spill er du..? Det er for å bli underholdt, og ikke noe som helst annet. Blir du ikke underholdt av spillet, ja da er det på tide å bytte spill, eventuelt slutte å spille. Jeg har aldri hørt om multiplayer online spill som har en ordentlig slutt. Nå har jeg dog ikke satt meg inn i så mange flere enn de aller største vel å merke. Men uansett; det er det som er hele poenget. Det skal være et uendelig eventyr som ikke tar slutt før serverne taes ned. Og stopper din personlige underholdning før den tid, ja så SLUTT OG SPILL. Jeg tipper du hadde det gøy så lenge det varte, hvis ikke har du presset deg selv til noe du ikke ville. Lenke til kommentar
Xanitra Skrevet 11. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2006 (endret) Jeg tipper du hadde det gøy så lenge det varte, hvis ikke har du presset deg selv til noe du ikke ville. 6080538[/snapback] ja vel ja. Eeh, tror du har misforstått denne topicen totalt desverre. JA selvfølgelig likte jeg World of Warcraft. Men belønningen man sitter igjen med er liten. Det er hele poenget i denne topicen, ikke at jeg ikke var underholdt. Om ikke jeg var underholdt, ville det ikke forklart den pengemaskinen som WoW faktisk er blitt, både på godt og vondt. Endret 11. mai 2006 av Xanitra Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Belønning du får fra multiplayer online spill som du ikke får av andre typer spill som du nevner: * Vennskap, og kanskje "venner" du senere møter i den virkelige verden * Utvikle lederegenskaper (hvis du tør å ta initiativ og ikke bare sitter på gjerdet) * Gode/bedre minner siden det har vært "personligheter" inne i bildet * Mer og lengre underholdning for pengene * Lærer deg bedre engelsk og kanskje andre språk * Lærer deg hvordan folk fra andre land er, oppfører seg og reagerer på ting. Nå vet jeg ikke hvordan WoW er bygd opp med tanke på missions, men i FF XI får man en slutt for hver bit av spillet man fullfører. Disse sluttene kan man sammenligne med tilsvarende slutter i offlinespill. De er fantastiske, lange, grafisk sett utrolige og godt fortalte. Uansett er det som sagt ikke noe endelig slutt for spillet totalt sett i multiplayer online spill nei. Dessverre kan noen si, mens andre liker å holde på helt til serverne en dag blir skrudd av. Jeg vil personlig si at belønningen for offlinespill ikke er bedre enn de jeg nevnte ovenfor. Det er min mening, og jeg aksepterer selvfølgelig at du synes det motsatte. Lenke til kommentar
Mauro Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Jeg tipper du hadde det gøy så lenge det varte, hvis ikke har du presset deg selv til noe du ikke ville. 6080538[/snapback] ja vel ja. Eeh, tror du har misforstått denne topicen totalt desverre. JA selvfølgelig likte jeg World of Warcraft. Men belønningen man sitter igjen med er liten. 6080551[/snapback] Hadde du forventet en "belønning" av å spille MMORPG ? Rettere sagt; Hadde du forventet en slutt ? Var denne tråden så gjennomtenkt ? Alle vet at man ikke får noe igjen for spill uansett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå