Gå til innhold

Warcraft-film på vei?

Anbefalte innlegg

Største problemet de har er vel å lage filmen like episk(er det riktig ord å bruke på norsk?) som intro og cutscenes i spillene, hadde egentlig gledet meg mer hvis CGI-teamet til blizzard skulle laget en helaften selv.

Er det forresten skrevet noe om warcraft universet foruten det som kommer fram i spillene? Håper de vertfall ikke tar handlingen fra et av spillene, men ser gjerne noen scener som gir litt ekstra til de som kjenner historien fra spillene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det kan gå¨to veier...enten utrolig bra  eller utrolig dårlig.

Hadde det vært Bill Roper og gutta som satt på Blizzard og styrte mye av det kreative, så hadde jeg trodd det gikk bra. Men etter at vivendi kjøpte opp blizzard og Roper + den harde kjernen stakk, har jeg heller liten tro på blizzard for å være helt ærlig. Jeg tror iallefall at kvaliteten kommer til å gå ned i forhold til hva man er vandt med...

Og ettersom man sannsynligvis ikke har samme standfaste integriteten og driven til å gjøre kvalitet utav alt man gjør, tror jeg man sitter igjen med endel pengegriske vivendi execs som bare tenker penger. Mulig jeg er litt dommedagsprofet her men...

kort og godt... hvis integriteten til gamle blizzard er intakt tror jeg det blir konge.

hvis ikke...thja...jeg husker godt hvor forfærdet jeg ble av Dungeon's & Dragons, iallefall den første..2'ern var vel ikke like ille (på ingen måte god, men ikke like ille).

6071307[/snapback]

Integriteten dems er long gone, de har solgt seg til Hollywood for faen.

Lenke til kommentar
Største problemet de har er vel å lage filmen like episk(er det riktig ord å bruke på norsk?) som intro og cutscenes i spillene, hadde egentlig gledet meg mer hvis CGI-teamet til blizzard skulle laget en helaften selv.

Er det forresten skrevet noe om warcraft universet foruten det som kommer fram i spillene? Håper de vertfall ikke tar handlingen fra et av spillene, men ser gjerne noen scener som gir litt ekstra til de som kjenner historien fra spillene.

6071401[/snapback]

tja bortsett fra iallefall 5 rollespillbøker, iallefall 6 romaner, 3 tegneserier (manga) og diverse bakgrunnsmateriell som blizzard selv garantert sitter på...neh, ikke så mye :roll:

:tease:

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
*snip*

Integriteten dems er long gone, de har solgt seg til Hollywood for faen.

6071455[/snapback]

Joda, men det er forskjell på å selge rettighetene helt "here, go do whatever you want with it" og selge dem med visse krav til innhold/kvalitet....

Lenke til kommentar

men jeg tipper at en av de største grunnene til å lage denne filmen er at minst 6 millioner wow spillere vil se den.

6071065[/snapback]

Og mesteparten av dem gidder sikkert ikke å se den på kinoen, men laster sikkert ned ved dvd\video utslippet!

Eg skal se den på kino med mindre anmelderene slakter den!

Lenke til kommentar
Er det forresten skrevet noe om warcraft universet foruten det som kommer fram i spillene?

6071401[/snapback]

tja bortsett fra iallefall 5 rollespillbøker, iallefall 6 romaner, 3 tegneserier (manga) og diverse bakgrunnsmateriell som blizzard selv garantert sitter på...neh, ikke så mye :roll:

6072163[/snapback]

doh, skulle sjekket hos blizzard først...

ser de har egen webshop hvor man får kjøpt mer lore om universet, men det ser ut som om ikke det er noe som beskriver historien til universet(har noen lest noen av bøkene her?) det jeg tenker på er hvordan allt startet og hvordan verden ble som den er, på en måte en silmarillion for warcraft.

Problemet med å ikke ha nok bakgrunnstoff er at filmskaperene kan bli kreative, noe som ikke alltid er en god ide...

Lord of the Clans ser ut til å være en bok som passer for film forresten...

Lenke til kommentar

Æsj...syns det bare er teit å dømme dette langt nedenom og hjem på et så tidlig stadium.

Så fordi Doom gikk ad skauen med filmatiseringen, betyr ikke det at warcraft kommer til å gjøre det samme. En bør ha i mente at warcraft- og doom-spillene har opphav i to radikalt forskjellige type universer. Mens Doom er et rendyrka action-konsept hvor plot og setting er av minimal verdi, har faktisk alle warcraft-spillene bestreva seg på å ha en omfattende historie og et langt mer gjennomarbeida univers som bakgrunn. Altså, filmskaperne har en mye større basis å skrive filmen på.

Jeg ønsker denne filmen velkommen, og jeg håper den har menneskelige skuespillere og masse fete effekter. Jeg håper også at Blizzards menn og kvinner får stor innflytelse under produksjonen. Blizzard har jo tross alt en fin evne til at det meste de tar til blir til gull, og hvis de vil fortsette å beholde dette omdømme tror jeg nok de vil holde et våkent øye på dette prosjektet og.

Videre håper jeg at de faktisk ikke bare leverer en film, men kanskje maks tre. Hvis majoriteten av fansen skal bli fornøyd tror jeg de må bruke mer tid i warcraft-universet enn hva vi rekker på en film.

Lenke til kommentar

ser de har egen webshop hvor man får kjøpt mer lore om universet, men det ser ut som om ikke det er noe som beskriver historien til universet(har noen lest noen av bøkene her?) det jeg tenker på er hvordan allt startet og hvordan verden ble som den er, på en måte en silmarillion for warcraft.

Problemet med å ikke ha nok bakgrunnstoff er at filmskaperene kan bli kreative, noe som ikke alltid er en god ide...

6072533[/snapback]

Joda, det er det:

http://www.worldofwarcraft.com/info/story/chapter1.html

Der har du hele historien om hvordan Azeroth ble skapt og litt til.

Lenke til kommentar
Er det forresten skrevet noe om warcraft universet foruten det som kommer fram i spillene?

6071401[/snapback]

6072163[/snapback]

6072533[/snapback]

det blir vel rollespillbøkene, da spesiellt Shadows & Light beskriver mye om mytologien og de forskjellige personene...titanene, elune, dragon aspects, demigudene, heltene o.s.v.

wc-shadows.jpg

Warcraft RPG var meget bra, før de reviderte det til "world of warcraft RPG" og dummet det ned 10X for å få det til å passe bedre med spillet... :/ :thumbdown:

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
Det står ingenting om en film basert på World Of Warcraft Faktisk nevnes ikke WoW med ett eneste ord... derimot en film basert på Warcraft universet... Learn to Read (the not-so-fine print)

6070867[/snapback]

Eg kan lese, men om du skjøna kva eg prøvde å formidle er ei anna sak. Det eg ville fram til var at WOW allereie har vore ein liten "støkk", og dermed tykkjer eg at ein film med utgangspunkt i Warcraftuniverset ikkje ville setje noko stort rykte på spel.

Vidare seier eg at eg lenge har ønskt meg ein Warcraftfilm, då med Blizzard som ansvarleg for manus, grafikk, osv. ettersom dei har vist strålande takter i småsnuttane i wc3.

Ser her at rettigheitene er selde og at det ikkje vert dataanimasjon osv. Dersom nokon har tenkt å lage film bassert på Warcraft, utan å bruke svært mykje datagrafikk trur eg at eg kjem til å få meg ein god latter. Er litt vanskelegare å kle opp ein haug med troll og orcar her enn i ringenes herre.

Uansett ser eg på det som mykje bedre at nokon forsøker enn at ingen gjer det. Dersom det går til helvete er det ikkje verre enn at ein ikkje treng å sjå den meir enn ein gong.

Lenke til kommentar

På Outland har de hyllemetre med romaner fra Warcraft-universet. Historier om spesielle helter, og alt mulig. Så det er nok plenty av stoff å ta av til en film.

Nå må man huske at hele verdens nerder var like negative til LOTR-trilogien som dere er nå. Og det ble jo 3 av de feteste filmene som er laget noensinne, det måtte selv de mest innbitte Tolkien-fanatikere bite i det sure eplet og innrømme.

Dessuten er ikke akkurat Warcraft like kjent blant "vanlige" folk som Lord of the Rings.

Er vel mest folk som har spilt dataspillene som kjøper romanbøkene for å lese mer.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Skulle bare mangle om Uwe Boll blir director, og drar inn The Rock som en Human Warrior.

6071091[/snapback]

The Rock må jo bli en tauren warrior heller! :)

6073335[/snapback]

Ja, det hadde blitt supert. Og så kan dei farge Arnold grøn og la han vere Thrall, eller kanskje la Chuck Norris spele ein drage. Eg har sagt det før og seier det igjen; dette bør bli ein animasjonsfilm.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...