Gå til innhold

Noen som leser DB

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...
  • 3 uker senere...

Jeg er litt av en DB fan, så kommer med noen synspukter til ting som er sagt før. Har ikke lest en eneste DB pocket, holdt meg til kun serien, og syns at første serien er bedre enn DBZ, da var det godt med humor og handling (og en del nakenhet), mens i DBZ har de lagt mer vekt på slossing, fiender og vold.

Og til oppklaring: DBGT har INGENTING med original serien å gjøre, ei heller Akira Toriyama. Serien ble så populær etter DBZ at fansen ønsket en fortsettelse, men herr Toriyama takket nei og da tok FUNImation seg av saken og forvandlet alt til en suppe.

Når det gjelder filmene, så er noen greie mens andre er dårlige. Har sett alt uansett.

og en siste ting: noen av dere har sikkert hørt om rykter om en ny fortsettelse, kalt Dragonball AF. Det er bare oppspinn, laget av fans. Har lagt inn en link nedenfor som tar dere til DB universet, så kan dere lese mer om det der.

DragonBall universet

Endret av myst84
Lenke til kommentar

Har lest Dragonball ei stund. Men datt av etter bok nummer 32 trur eg. Då Han Celle skulle ha turnering... Så eg trur eg må låne av ein kompis siden eg la merke til at bok nummer 39 låg for salg i butikkane no

Synest DB var dritbra i begynnelsen. Men no er det liksom ikkje like morsomt lenger. Det har blitt meir action og det blir litt overdrevent.

Først hadde liksom Goku kampkraft på 3-400 då han sloss mot Radits eller kva han heitte og då hadde han trente heile livet. Også tok Goku og Piccolo han. Også trente Goku hos han rare fyren med antenner og fekk liksom kampkraft nok til å ta Vegeta som hadde rundt 20 000. Altså han blei 50 ganger sterkare på 1 år.. Også reiste han til Namek og trente i 6 dager i romskipet og kor mykje steig kampkrafta då? Nok til at han greidde å ta Freezer som hadde over 500.000 i kampkraft? men den dobla seg når han forvandla seg om, og han kunne forvandle seg mange ganger. Også blei Goku sånn super-saiyjin eller korleis det stavast. Det var vel midt inni den kampen elns?

Altså Son-Goku har trent heile livet og har kampkraft på 400... Også litt over 1 år seinare har han fleire millionar... :nei:

Så det der kampkraftgreiene var litt overdrevent, og det burde kanskje ikkje ha vore med, eller isåfall ikkje vokst så fort.

Lenke til kommentar
Har lest Dragonball ei stund. Men datt av etter bok nummer 32 trur eg. Då Han Celle skulle ha turnering...  Så eg trur eg må låne av ein kompis siden eg la merke til at bok nummer 39 låg for salg i butikkane no

Synest DB var dritbra i begynnelsen. Men no er det liksom ikkje like morsomt lenger. Det har blitt meir action og det blir litt overdrevent.

Først hadde liksom Goku kampkraft på 3-400 då han sloss mot Radits eller kva han heitte og då hadde han trente heile livet. Også tok Goku og Piccolo han. Også trente Goku hos han rare fyren med antenner og fekk liksom kampkraft nok til å ta Vegeta som hadde rundt  20 000.  Altså han blei 50 ganger sterkare på 1 år.. Også reiste han til Namek og trente i 6 dager i romskipet og kor mykje steig kampkrafta då?  Nok til at han greidde å ta Freezer som hadde over 500.000 i kampkraft? men den dobla seg når han forvandla seg om, og han kunne forvandle seg mange ganger. Også blei Goku sånn super-saiyjin eller korleis det stavast. Det var vel midt inni den kampen elns?

Altså Son-Goku har trent heile livet og har kampkraft på 400... Også litt over 1 år seinare har han fleire millionar...  :nei:

Så det der kampkraftgreiene var litt overdrevent, og det burde kanskje ikkje ha vore med, eller isåfall ikkje vokst så fort.

8568480[/snapback]

Er enig med det kamkraft greiene, ble litt for teit. Og det som hvertfall er litt rart er at før var det liksom "WOW. Kame-senin ? er ikke han helt sinnsykt sterk!?!" og så var alle så overasket over gud osv, men no er jo goku og de så sterke at de ikke har noen problemer med å bare knipse dem vekk.

Syntes serien likevel er kjempe bra :thumbup: skal kjøpe de siste bøkene og

Endret av Brainbaker
Lenke til kommentar

Jeg har bare lest fra 30 og oppver o.o'' men sett nesten alle episodene nå tror jeg. Synes nå Dragonball er litt bedre enn Dragonball Z, men det startet også å bli litt kjedelig. Litt for ensformig noen ganger... jaja. Likevel en kjempeflott serie ^.^

Skal lese ferdig Dragonball, så skal jeg vente og se om vi noen gang får Full Metal Alchemist i Norge. ;)

Lenke til kommentar
Har lest Dragonball ei stund. Men datt av etter bok nummer 32 trur eg. Då Han Celle skulle ha turnering...  Så eg trur eg må låne av ein kompis siden eg la merke til at bok nummer 39 låg for salg i butikkane no

Først hadde liksom Goku kampkraft på 3-400 då han sloss mot Radits eller kva han heitte og då hadde han trente heile livet. Også tok Goku og Piccolo han. Også trente Goku hos han rare fyren med antenner og fekk liksom kampkraft nok til å ta Vegeta som hadde rundt  20 000.  Altså han blei 50 ganger sterkare på 1 år.. Også reiste han til Namek og trente i 6 dager i romskipet og kor mykje steig kampkrafta då?  Nok til at han greidde å ta Freezer som hadde over 500.000 i kampkraft? men den dobla seg når han forvandla seg om, og han kunne forvandle seg mange ganger. Også blei Goku sånn super-saiyjin eller korleis det stavast. Det var vel midt inni den kampen elns?

Altså Son-Goku har trent heile livet og har kampkraft på 400... Også litt over 1 år seinare har han fleire millionar...  :nei:

8568480[/snapback]

Er enig med det kamkraft greiene, ble litt for teit. Og det som hvertfall er litt rart er at før var det liksom "WOW. Kame-senin ? er ikke han helt sinnsykt sterk!?!" og så var alle så overasket over gud osv, men no er jo goku og de så sterke at de ikke har noen problemer med å bare knipse dem vekk.

Syntes serien likevel er kjempe bra :thumbup: skal kjøpe de siste bøkene og

8577411[/snapback]

Husk at det var FØR Super Saiyen kom inn i bildet. Goku fikk trent opp styrken og hurtigheten sin på Utkikkstårnet før den store konkurransen på slutten av første serien. Andre serien begynner med at han dør og trener hos King Kai og der lærer han å høyne krafta si (Kai-o-ken). Så blir ting enda vanskeligere, og da bruker han vennenes lidelser slik at han presser sine grenser og oppnår nye evner. Var jo slik han ble Super Saiyen hvis dere husker, og den formen mange dobler den styrken man har. syns egentlig det er Vegita som fortjener all æren, han fikk styrken sin bare ved å trene på egen hånd.

Endret av myst84
Lenke til kommentar

DB er om når Goku (hovedpersonen) er barn, DBZ er om når han er voksen. Bøkene starter med at han er barn, og går over til at han er voksen ca. halvveis i bøkene. Bøkene starter altså med DB og slutter med DBZ. Det er dog bare animen som har satt dette skillet, så alle bøkene heter DB. DBGT er en egen serie som bare er anime. Den skiller seg ut fra DB og DBZ og jeg må si at jeg ikke likte den noe særlig.

Lenke til kommentar
DB er om når Goku (hovedpersonen) er barn, DBZ er om når han er voksen. Bøkene starter med at han er barn, og går over til at han er voksen ca. halvveis i bøkene. Bøkene starter altså med DB og slutter med DBZ. Det er dog bare animen som har satt dette skillet, så alle bøkene heter DB. DBGT er en egen serie som bare er anime. Den skiller seg ut fra DB og DBZ og jeg må si at jeg ikke likte den noe særlig.

8604483[/snapback]

Det gikk jo fort.

Tuusen takk :love:

Lenke til kommentar

Her er noe å gnage på:

DB har blitt en stor suksess i de senere årene. Selv om den kom ut på 80-tallet, er det først på slutten av 90-tallet at den tok helt av, og fansen vil bare ha mer og mer. Jeg har tidligere referert til DB AF, og antar de fleste av dere har klikket på linken for å lese mer om den. Spørsmålet mitt er da: syns dere DB bør fortsette?

Jeg for min del syns at DB AF bør og må forbli en fanart. Den mangler alt det originale DB hadde og alt blir så ekstremt overdrevet. Hvis jeg hadde sittet i ledelsen, hadde jeg heller anullert hele DBGT og laget en ny fortsettelse fra siste episoden av DBZ. De folka hadde det beste grunnlaget de kunne få for å lage en skikkelig god fortsettelse, men det er en annen sak.

Et tilleggsspørsmål for å heve diskusjonen litt: Tror dere DB hadde blitt en bra film?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...