Orcii Skrevet 4. oktober 2002 Del Skrevet 4. oktober 2002 Hendelsesforløp: 12. September: Bestiller 3 komponenter. Hovedkort, prosessor og harddisk. 15. September: Oppdager at Hovedkort jeg bestilte nå ikke er på lager. Det stod oppført på websiden når jeg bestilte at denne varen var på lager. 17. September: Pakken sendes fra PS-Data 19. September: Pakken hentes på Posten Jeg finner ut at jeg ikke vil ha den boxed prosessoren jeg har motatt. At jeg heller vil ha en vanlig der jeg kan velge vifte. Jeg bestemmer meg for å benytte min angrerett. Prosessoren ligger i forseglet pakke og har ikke blitt åpnet. 2. Oktober - 13 dager etter at pakken er hentet: Jeg kontakter PSData per mail som det står i angrerett skjema jeg har mottatt. MAIL TIL PS: Trenger returnummer for prosessoren. Hilsen Steffan 3. Okotber - Svar fra PS - 14 dager etter at pakken er hentet: SVAR FRA PS: Hva er det som er galt med prosessoren?. mvh. Frode MAIL TIL PS: Jeg benytter meg av min angrerett. Vil ha en som ikke boxed. Slapp av, har ikke åpnet den. Hilsen Steffan -------------- Jeg syns ting begynner og drøye med å få dette retur nummeret pr mail, med tanke på at fristen for retur nærmer seg. Jeg bestemmer meg for å kontakte PS per telefon. Etter mye om og men.. Hvor jeg blir fortalt at jeg er helt på grensen med og levere den tilbake, og etter å ha forsikret PS om at prosessoren ikke er åpnet eller brukt får jeg et returnummer. Prosessor sendes tilbake til PS Data. 4. Oktober - 2. svar fra PS - 15 dager etter at pakken er hentet: SVAR FRA PS: Angrefrist tiden er over, den er bare på 14 dager. Det er heller ingen forskjell på en boxed og en vanlig. Bortsett fra noen få kr i forskjell. Vi har heller ikke non-Boxed Intel CPU her. mvh. Frode ---------- Jeg har allerede sendt min prosessor tilbake innen fristen, men slike ting som dette irriterer meg. Jeg bestemmer meg for å følge opp saken. ---------- MAIL TIL PS: Jeg hendvendte meg den 2. som er 15 dager etter Deres faktura dato. Og 13 dager at jeg hentet pakken. At dere bruker 2 dager på å fremskaffe meg et returnummer skal vel ikke gå ut over meg? Og tatt i betraktning at det dreier seg om en cpu som er i forseglet pakning og ikke åpnet burde vel ikke dette være noe problem. Hadde det vært en brukt cpu med goop klint utover hele boksen hadde jeg forstått at det ville være i Deres fordel å være pirkete. Håper ikke dette er måten dere behandler trofaste kunder på. Det er forskjell på boxed og en vanlig. Hvis det ikke hadde vært forskjell så hadde de da hetet det samme. Jeg vil ha mulighet til å velge min egen vifte. At dere ikke har noen noen non-boxed cpu skal heller ikke gå utover meg. Håper dere tar til fornuften. Fakturaen det dreier seg om er FAK 18862 Mvh. Steffan ----------------- Dette må jo helt klart være en feil av ps-data. Og kommentaren om at det ikke er forskjell på boxed og vanlig prosessor er latterlig. Det er tydelig at de ikke vil jeg skal kjøpe en non boxed hos en annen konkurrent. Venter på svar fra PS. [ Denne Melding var redigert av: Orcii på 2002-10-04 15:10 ] Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 4. oktober 2002 Del Skrevet 4. oktober 2002 Generell kommentar: IKKE post webshoperfaringer før saken er ferdig såfremt saken ikke er helt låst da. Hittils i den saken du skriver så synes jeg ikke PS Data har oppført seg spesielt klanderverdig egentlig. At de spør litt og prøver å beholde deg som kunde må da være lov, spesielt når du er så på grensa (13 av 14 dager). Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 4. oktober 2002 Del Skrevet 4. oktober 2002 Personlig er jeg godt fornøyd med PS.. og svaret du fikk fra dem: "SVAR FRA PS: Angrefrist tiden er over, den er bare på 14 dager. Det er heller ingen forskjell på en boxed og en vanlig. Bortsett fra noen få kr i forskjell. Vi har heller ikke non-Boxed Intel CPU her." Sier jo sitt igrunn.. Du bestilte en vare og ombestemte deg; du ville ha en ny kjøleribbe istedenfor den orginale. Leser du hva ps data skriver, så er det liten forskjell på disse to cpuene og snakk om få kr. Så hvorfor du gidder å starte en tidkrevdende papirmølle, samtidig vente mange dager på å få en ny cpu ( en type som de ikke har ) skjønner ikke jeg helt. Hvor mye tid har du ikke sløst bort på dette for noen få kr ? Jeg synes det hele opplegget ditt virker latterlig.. Ps data gjør som alle andre webshoper, jeg ser ikkenoe galt i deres fremgangsmåte. La heller være å bruke den orginale kjøleribben og kjøp deg den du vil ha, så er saken ute av verden. Maken så mye bråk man skal lage for en slik fillesak da :-D Lenke til kommentar
Signatur Skrevet 4. oktober 2002 Del Skrevet 4. oktober 2002 Er det mulig å oppdrive Intel CPU'er som ikke er Boxed? Jeg har ikke sett noen ihvertfall. Ellers så er det jo greit å vite hva man vil ha før man bestiller. [ Denne Melding var redigert av: Signatur på 2002-10-04 17:22 ] Lenke til kommentar
dale Skrevet 4. oktober 2002 Del Skrevet 4. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-04 17:21, skrev Signatur:Er det mulig å oppdrive Intel CPU'er som ikke er Boxed? Jeg har ikke sett noen ihvertfall.Ellers så er det jo greit å vite hva man vil ha før man bestiller.<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Signatur på 2002-10-04 17:22 ]</font> komplett selger mange av P4 modellene i OEM. (uten kjøler). Lenke til kommentar
durabit Skrevet 4. oktober 2002 Del Skrevet 4. oktober 2002 Jeg bestilte P4 uten vifte fra databutikken og de var så elskverdige å sende meg en boxed. Fine greier. Jeg syns forøvrig at det ikke er noe rettmessig krav å be om prosessor uten vifte når Ps-data ikke har dette i sitt sortiment. Lenke til kommentar
hjalle Skrevet 4. oktober 2002 Del Skrevet 4. oktober 2002 har handlet og byttet,brukt returett som har oversteget 14 dager aldri peoblemer topp service Psdata har vert topp mot meg iallefall Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 4. oktober 2002 Del Skrevet 4. oktober 2002 Noen av Komplett sine folk er ikke særlig mye bedre: Jeg var innom Komplettbutikken i Tønsberg for å se om dem hadde en bæreveske på lager. Jeg spørte mannen om han hadde det og det eneste han kunne svare meg var "Bæreveske til en datamaskin, HVA ER DET !?" (!) Etter dette gikk han på datan sin og søkte på: "Bærevæske" !! KAN IKKE NORSK EN GANG !!!!! :sad: til han som jobba der !! Lenke til kommentar
chimera Skrevet 4. oktober 2002 Del Skrevet 4. oktober 2002 Jeg ser ikke helt problemet ditt. Det er bare en liten fille sak, så hvorfor lage så mye av det!? Du må ikke kreve for mye.... Jeg har aldri handlet fra PSdata.no, men har hørt mye bra derfra. Jeg bestilte 512MB SDRAM av komplett.no for lenge siden, men fikk 2*256MB. Klaget da. Lenke til kommentar
_Solidox_ Skrevet 4. oktober 2002 Del Skrevet 4. oktober 2002 Jeg har bare gode erfaringer med PSdata, de fleste av vennene mine har sluttet å handle på komplett... Akkurat ferdig med en retur av cd-brenneren min som sluttet å virke etter en måned :sad: Fikk den igjen, samme uken, her på standen deres på OsloLAN :smile: Tidligere bare gode erfaringer Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 4. oktober 2002 Del Skrevet 4. oktober 2002 de må ha varen tilbake innen 14 dager. psdata får sikkert masse mail, det er ikke rart det tar litt tid og svare da. og at posten har leveringstid er ikke psdata sin feil. nå syntes jeg du overreageren og jeg støtter psdata. du kan heller kjøpe en kjøler til og selge den boxede. taper du en 100 så gidameg assa. -VeNoM Støtter PS i denne saken. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 4. oktober 2002 Del Skrevet 4. oktober 2002 Skjønner ikke poenget begynne å krangle fordi du ikke vil ha med vifta som du egentlig har bestilt,handler for ca 100 000,- siste året på div webshopper og det er ingen som har gitt meg så fantastisk service som psdata både på support og retur,fikk feks et hk som var ustabilt ringte kl 1400 på mandag hadde nytt i posten kl 0900 dagen etter og jeg bor i nord Norge, psdata er topp Lenke til kommentar
Komle Skrevet 4. oktober 2002 Del Skrevet 4. oktober 2002 jeg har handlet en del hos psdata, topp service Lenke til kommentar
MistaWu Skrevet 4. oktober 2002 Del Skrevet 4. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-04 17:16, skrev Hondaen:Bla bla bla.. Gidder ikke ta med alt! :razz: Helt Enig! Slike kunder blir man bare irritert av! Lenke til kommentar
glabba Skrevet 4. oktober 2002 Del Skrevet 4. oktober 2002 Har også handlet flere ganger hos PSData, har bare gode erfaringer. Lenke til kommentar
normal Skrevet 4. oktober 2002 Del Skrevet 4. oktober 2002 eheh... hvor mye brukte du i frakt for å sende den tilbake til psdata, og hvor mye har den tapt seg i verdi på den tiden. og hvor keen er du ikke på å bruke prosessoren... 2 vifter, 3 vifter, 4 vif.... Lenke til kommentar
allanalv Skrevet 4. oktober 2002 Del Skrevet 4. oktober 2002 Nei dette var da ikke noe å ta opp :razz: whine :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå