k1mzor Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Hei! Jeg sitter på skolen og lurte på en ting. Hva er den komandoen i cmd.exe der man kan sende beskjeder til maskiner, når alle sitter på samme nettverk? -kim Lenke til kommentar
danno_O Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 tipper skolen din har en IT-ansvarlig som har sperret dette, men prøv "net send * LOLOLOLOL" for moro skyld Lenke til kommentar
k1mzor Skrevet 9. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2006 Det kan så godt hende. Skrev: netsend hei. Da kom det opp: netsend gjennkjennes ikke som en intern eller ekstern komando, kjørbart program eller statsvis fil. Lenke til kommentar
k1mzor Skrevet 9. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2006 Da prøvde jeg: net send hei. da kom det: Støtter ikke lenger sending av filer. Må jeg ikke skive inn tallet på maskin eller noe slikt? Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Mellomrom ja. du kan gjerne teste å sende til din egen pc først og se om de har sperret tjenesten. Men seriøst... ikke misbruk det til å spamme alle maskinene i nettvrket ok? Greit nok om du bruker det til å få læreren din til å tro at maskinene er overvåket av CIA (sånt er jo en læreopplevelse i seg selv =P ), men ikke spam. Sånt dritt er det nok at fra før av. -Stigma Lenke til kommentar
danno_O Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Mellomrom ja. du kan gjerne teste å sende til din egen pc først og se om de har sperret tjenesten. Men seriøst... ikke misbruk det til å spamme alle maskinene i nettvrket ok? Greit nok om du bruker det til å få læreren din til å tro at maskinene er overvåket av CIA (sånt er jo en læreopplevelse i seg selv =P ), men ikke spam. Sånt dritt er det nok at fra før av. -Stigma 6068866[/snapback] og pass på oppførselskarakteren din Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Du må enten spesifisere hvilken maskin du sender til, eller sende til dem alle. F.eks. om jeg skal sende en net send til min serverPC her hjemme så blir det: net send 10.0.0.3 hallaien! Hvis jeg skulle sende til alle maskinene blir det: net send * hallaien! -Stigma Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Eller bedre: Åpne notepad og skriv: :1 net send 127.0.0.1 yo GOTO :1 lagre som > netsend.bat Kjør fila. En klassiker! Lenke til kommentar
V-by Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 husker vi dreiv me dette på GK. "Net send * lælælælæ" Oh... det likte ikke han IT ansvarlige godt Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Eller bedre: Åpne notepad og skriv: :1 net send 127.0.0.1 yo GOTO :1 lagre som > netsend.bat Kjør fila. En klassiker! 6068892[/snapback] Den var litt slem da.... men dog betydelig bedre enn om 127.0.0.1 => * -Stigma Lenke til kommentar
k1mzor Skrevet 9. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2006 (endret) Har ikke tenkt å prøve å spame eller slik. Skulle bare la en skikkelig blond jente i klassen få en opplevelse. Prøvde superslask sin metode, men da kom bare cdm.exe opp i 1 mili sekund så lukka det seg. Endret 9. mai 2006 av Xyprotec Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Da er det nok trolig sperret via policy. Du kan prøve det jeg skrev hjemme og se om det fungerer der Lenke til kommentar
k1mzor Skrevet 9. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2006 Skal jeg bruke IP adressen? Husker i 10ende noen skrev tall på maskiner. Eks. 0 - 10 Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 IP adresse eller navnet på maskinen. Lenke til kommentar
k1mzor Skrevet 9. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2006 IP adresse eller navnet på maskinen. 6069029[/snapback] Funker ikke her hjemme heller. Prøver både datamaskin navn og IP adresse. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Tror vi dropper diskusjon rundt dette, da dette er slikt som kan misbrukes lett. Diskusjonens konklusjon: JA det går - men IKKE misbruk det. Det er for lett å spore opp hvem som gjorde hva, og konsekvensene kan bli store. Noen der jeg gikk på skole klarte å skaffe seg 3 dagers utvisning samt nedsatt orden og oppførsel. Stenger tråden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg