pushback Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Hei Jeg har to spørsmål relatert til å komprimere rå film fra et kamera. 1. Hvor lang tid bør jeg forvente at det tar å komprimere en 5 minutter lang film? Her har det nettopp tatt 50 minutter. Jeg komprimerer til .wmv. 2. Hva er det beste å bruke? Jeg har fått høre at jeg bør kjøre på med xvid eller .wmv for å komprimere med. Hva med litt diverse instillinger; NTSC/PAL, VBC/CBR, bitrate, lydformat og kvalitet etc. Kan noen gi meg noen stikkord her? Forøvrig så bruker jeg Vegas Sony 6.0 Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 1. Hvor lang tid bør jeg forvente at det tar å komprimere en 5 minutter lang film? Her har det nettopp tatt 50 minutter. Jeg komprimerer til .wmv.Kjem an på kor mykje og kva slags effektar du har på klippet og kor kraftig maskin du har. Nokre effektar krever meir rendretid enn andre. 50min kan høyres mykje ut, men i enkelte tilfelle (kjem tilbake til det seinare) treng det ikkje vere noko ekstremt. 2. Hva er det beste å bruke? Jeg har fått høre at jeg bør kjøre på med xvid eller .wmv for å komprimere med.Akkurat kva som er den beste codecen er ikkje godt å seie. XviD, WM9, H.264 og ein av dei nyaste flash-codecane kan alle gje gode resultat. Hva med litt diverse instillinger; NTSC/PAL, VBC/CBR, bitrate, lydformat og kvalitet etc. Kan noen gi meg noen stikkord her?NTSC og PAL er TV-standardar. NTSC vert brukt i bl.a. USA, PAL i Europa (les meir her). PAL er dermed det som passer for deg her i Noreg. VBR=Variable Bitrate og CBR=Constant Bitrate. Forskjellen ligg i namnet. VBR har ei øvre og nedre grense for kva bitraten til videoen til ei kvar tid kan vere, og varierer etter kva som passer best til ei kvar tid. I område der store deler av biletet er i ro, kan ein ha ein lågare bitrate enn i område med mykje bevegelse. Det gjer at ein får ein meir effektiv komprimering (med tanke på kvalitet i høve til storleik). VBR er dermed betre enn CBR, som bruker ein konstant bitrate. Kva bitrate du bruker avheng litt av situasjonen. Lågare bitrate fører til dårlegare kvalitet, og då ein i enkelte tilfelle kanskje må ofre litt kvalitet for storleik, eller skal ha ein versjon i låg kvalitet og ein i høg kvalitet, må ein sjå dette litt an. Vanlege bitrates for WM ligg vel i området 300-1000Kb/s. So er det ein ting du ikkje nemner, men som har noko å seie både for kvalitet og rendretid. 1-pass eller 2-pass encoding. Med 1-pass rendrer programmet videoen ein gong, og er ferdig, men med 2-pass vert videoen rendra to gonger. Dette tek då omlag dobbelt so lang tid, men skal gje litt betre kvalitet. Om du då ikkje har ei superrask maskin og litt effektar, so er det ikkje uhøyrd at ein bruker 50min på å rendre ein film på 5min (trur faktisk eg gjorde det her om dagen...). Lydformat må eg innrømme at eg ikkje har mykje peiling på. Lenke til kommentar
pushback Skrevet 9. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2006 Takk for utfyllende svar! Da bruker jeg hvertfall VBR. Det gjelder for lyd også. Jeg har satt bitraten min til å være 1500, og rendring quality til "best". Kan forøvrig nevne at jeg overhodet ikke har lagt inn noen effekter. Jeg komprimerer rett og slett kun råmaterialet uten noe ekstra "stæsj". 1. Hvor lang tid bør jeg forvente at det tar å komprimere en 5 minutter lang film? Her har det nettopp tatt 50 minutter. Jeg komprimerer til .wmv.Kjem an på kor mykje og kva slags effektar du har på klippet og kor kraftig maskin du har. Nokre effektar krever meir rendretid enn andre. 50min kan høyres mykje ut, men i enkelte tilfelle (kjem tilbake til det seinare) treng det ikkje vere noko ekstremt. 2. Hva er det beste å bruke? Jeg har fått høre at jeg bør kjøre på med xvid eller .wmv for å komprimere med.Akkurat kva som er den beste codecen er ikkje godt å seie. XviD, WM9, H.264 og ein av dei nyaste flash-codecane kan alle gje gode resultat. Hva med litt diverse instillinger; NTSC/PAL, VBC/CBR, bitrate, lydformat og kvalitet etc. Kan noen gi meg noen stikkord her?NTSC og PAL er TV-standardar. NTSC vert brukt i bl.a. USA, PAL i Europa (les meir her). PAL er dermed det som passer for deg her i Noreg. VBR=Variable Bitrate og CBR=Constant Bitrate. Forskjellen ligg i namnet. VBR har ei øvre og nedre grense for kva bitraten til videoen til ei kvar tid kan vere, og varierer etter kva som passer best til ei kvar tid. I område der store deler av biletet er i ro, kan ein ha ein lågare bitrate enn i område med mykje bevegelse. Det gjer at ein får ein meir effektiv komprimering (med tanke på kvalitet i høve til storleik). VBR er dermed betre enn CBR, som bruker ein konstant bitrate. Kva bitrate du bruker avheng litt av situasjonen. Lågare bitrate fører til dårlegare kvalitet, og då ein i enkelte tilfelle kanskje må ofre litt kvalitet for storleik, eller skal ha ein versjon i låg kvalitet og ein i høg kvalitet, må ein sjå dette litt an. Vanlege bitrates for WM ligg vel i området 300-1000Kb/s. So er det ein ting du ikkje nemner, men som har noko å seie både for kvalitet og rendretid. 1-pass eller 2-pass encoding. Med 1-pass rendrer programmet videoen ein gong, og er ferdig, men med 2-pass vert videoen rendra to gonger. Dette tek då omlag dobbelt so lang tid, men skal gje litt betre kvalitet. Om du då ikkje har ei superrask maskin og litt effektar, so er det ikkje uhøyrd at ein bruker 50min på å rendre ein film på 5min (trur faktisk eg gjorde det her om dagen...). Lydformat må eg innrømme at eg ikkje har mykje peiling på. 6068653[/snapback] Lenke til kommentar
Kisp Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Hvor lang tid det tar å kode film varierer i forhold til hardware, innstillinger, hvilket program du bruker og hva kilden er. Med "standard innstillinger" høres dog 50 minutter mye ut på en maskin som er brukbar til videoredigering. For å kunne gi deg noen tips om hvilke innstillinger du bør bruke trenger jeg å vite litt mer om hva du skal bruke den ferdige filen til, hvilket format det er på kilden og hva du har filmet. (bevegelse vs. "talking heads") -Kisp Lenke til kommentar
pushback Skrevet 9. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2006 Dataen min er grei nok. 2.8 ghz. 1024 mb ram. Ganske bra skjermkort. Det er ikke hardwaret det skal stå på her tror jeg. Nå har jeg nettopp komprimert 5 minutters materiale som tok 2 gb, ned til 55 mb. Høres det greit ut med tanke på størrelse? Jeg skal bruke den til å sende til venner osv. da. Og som minner Hvor lang tid det tar å kode film varierer i forhold til hardware, innstillinger, hvilket program du bruker og hva kilden er. Med "standard innstillinger" høres dog 50 minutter mye ut på en maskin som er brukbar til videoredigering. For å kunne gi deg noen tips om hvilke innstillinger du bør bruke trenger jeg å vite litt mer om hva du skal bruke den ferdige filen til, hvilket format det er på kilden og hva du har filmet. (bevegelse vs. "talking heads") -Kisp 6068708[/snapback] Lenke til kommentar
mrdellorto Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 (endret) ¤bump¤ slenger meg på denne tråden jeg.. Laget for en stund siden en .mpg snutt på ti min som tar 2gig. Den er laget med råmateriale fra 5mgpx digitalkamera, og er altså ikke av superfresh kvalitet. Jeg gadd ikke forske på komprimering da den ble laget, men jeg må jo komprimere den NOE ned om jeg i det heletatt skal få brukt den til noe. Hva er smarteste måte å få ned størrelsen på? Den er laget i Adobe Premier, og jeg har fortsatt prosjektfilen liggende. Kan jeg bare rendre den ferdige .mpg biten på nytt, eller må jeg få hele prosjekt-filen opp å gå igjen? (må i såfall lete frem en haug med filmsnutter og musikkfiler... arbeid!) Gi noen tips om komprimering. (...og hva faen er egentlig divX?) Endret 25. mai 2006 av mrdellorto Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Du kan komprimere den ferdige mpg-fila ein gong til. Er mange måtar å gjere det på, du kan t.d. importere den inn i Premier (Pro) og eksportere på ny, i eit anna format. Dette er kanskje det greiaste. Eit anna program som vert mykje brukt til konvertering er Virtualdub. Her må du i so fall opne fila, gå til Video --> Compression, velge ein codec og velge innstillingar, og so velge File --> Save AVI. DivX er eit døme på ein codec. Ein codec (COmpressor - DECompressor) er det som vert brukt for å gjere videoar mindre. Når det gjeld akkurat DivX so er dette ein variant av MPEG4, som vert mykje brukt til å komprimere video so mykje at ein får ein heil spelefilm på ein CD, utan at ein mister svært mykje kvalitet. Populariteten til DivX har gjort at ein del DVD-spelarar støtter avspeling av DivX-filer. Det finst mange ulike codecar å velge mellom. I tillegg til DivX kan XviD nevnast (ein opensource-versjon av DivX). Er ein del som meiner at XviD er litt betre enn DivX. Skal du eksportere frå Premier Pro er kanskje det greiast å velgje File --> Export --> Adobe Media Encoder og bruke WM9. Velg eit PAL-preset (ein mal) med høg bitrate til å byrje med, og sjå om kvaliteten og storleiken vert bra nok. Vert fila for stor prøv ein mal med lågare bitrate. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå