Gå til innhold

F11 eller Mju720 eller IXUS eller ? HJELP!

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker meg et digitalt kamera, men har kanskje en del ønsker som det blir vanskelig å innfri i ett kamera?

Det skal ta gode bilder. Tar mest bilder av folk (les: barn) i ulike situasjoner - ute og inne. Ønsker at både fargegjengivelsen og skarpheten skal være god. Altså god billedkvalitet.

Ikke røde øyne...

Det andre er at jeg ikke skal være nødt til å vente til situasjonen er over med å ta bildet - altså det må være relativt hurtig.

Det må også kunne zoome bra.

Kanskje en fordel med bildestabilisator?

Ofte vil det jo være spørsmål om barn bak kamera - altså økt risiko for å kanskje miste det. Dermed - kanskje en fordel om noe støtsikkert.

Optimalt også om det tåler sand/støv eller lommerusk - og litt regn i ny og ne.

Er det noen som har noen forslag? Har lest litt rundt og jeg tror jeg blir mer og mer forvirret i jungelen - og ikke klarer jeg å huske alt fra en test til en annen. Har landet - mulig helt på jordet - på følgende muligheter: Fujifilm F11 eller Olympus Mju 720 eller et IXUS-kamera (kanskje noe sårbart?) eller kanskje rett og slett et annet som måtte innfri ønskene mine?

Endret av hcoa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ligger flere tråder som omhandler de samme kameraene under :)

Er forøvrig på leting etter kamera til å bruke i samme situasjoner som deg. Vil du ha bildestabilisator, er Panasonic FX01 det beste alternativet, hvor du også får vidvinkel. Bakdelen her er vel at man får relativt mye støy på bildene, selv ved ISO 80 og 100 (personlig hater jeg støy no veldig!)

For meg ender det kanskje opp med IXUS 60/65, siden disse kameraene får gjennomført gode anmeldelser, har god auto-funksjon, og er av god byggekvalitet.

Lenke til kommentar

Som en novise i digitalkamera-verden, så lurte jeg bare på om kanskje bildestabilisator kunne være lurt. Samtidig har jeg jo i alle år - med både gammeldags autofokus-kamera og speilreflekskamera klart meg uten den funksjonen. Men vet ikke om et digitalkamera oppfører seg andeledes her ettersom denne funksjonen nå finnes??

Ellers så lurer jeg på om det er noen andre som har noen innlegg/synspunkter.

Joda, jeg har lest andre tråder og innlegg, men har ikke "fått nok".

Er det noen som vet om det er gjort noen test av mju 720? Eller kanskje noen har gode erfaringer å dele? Bildekvalitet?

Og, ettersom jeg vil ta bilder av folk - så hater jeg røde øyne. Er det noen kamera som utmerker seg her i forhold til å mestre fotografering uten?

Lenke til kommentar

Olympus utmerker seg generelt ved å gi veldig røde øyne, så vidt jeg har kommet frem til av tester.

720 er vel et litt annerledes kamera siden det er vanntett?

DAGENS HOT-TIP!

For å se tester skriver du "review olympus 720" i Google ;) Noen ganger greit, siden responsen, forståelig nok, ikke er enorm her på forumet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...