Gå til innhold

Trenger jeg ekstra kjøling?

Anbefalte innlegg

Enkelt spørsmål(vanskelig for meg):

Min nye pc kommer snart :dribble: Har da et spm angående kjøling. Varmeprodusentene er en AMD X2 4200+, XFX Geforce 7900GT og et MSI K8N Diamond hovedkort. Trenger jeg noe ekstra kjøling til dette systemet? Regner med det kommer til å bli hett når jeg spiller krevende spill. Støy er ikke noe jeg er opphengt i forløpig(gammel pentium 3 på rommet for øyeblikket som bråker som et fly) og jeg kommer ikke til å overklokke med det første.Er en fersking på slike områder.

Takker for alle tips!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva slags kabinett har du/får du? Du kan sette inn noen vifter for sikkerhets skyld, tror faktisk du burde gjøre det.

1 Bak - Ut

1 Foran - Inn

1 Sidedør - Inn

PSU - Ut

Da har du fått likevekt på luftstrømmen, skal du ha to vifter som suger inn, burde du også ha to enheter som blåser det ut igjen :)

Skal du kjøpe nye kjølere da?

--------------

Til hw, X2 prosessoren kan noki bli litt varmere enn valig 64 prosessorer, så jeg hadde byttet ut kjøleren med enten en Zalman eller TT, Ninja egner seg også bra : )

GPU'en hadde jeg kanskje vurdert ny kjøler på, Zalman sine er også et godt eksempel her. Har Zalman selv, den er stille, og kjøler bra^^ Stock kjølere på sånne kort pleier å røske skikkelig tak i trommehinna di ;)

Lenke til kommentar
Takk for tipset!

Får dette kabinettet: Thermaltake Swing VB6000BNS

Jeg får vel kanskje investere i noen kjølere og da hvis det er nødvendig. Har du noen gode linker da til anbefalte kjølere/vifter?

6070069[/snapback]

TT Big Typhoon

Zalman

MIST Vifter - De øverste

Som jeg ser det, så er det tre vifteplasser der, front, bak og på sidedøra. Bak er det 120mm vifte, foran 120mm og siden 80mm vil jeg tro (hvis det ikke er 92mm).

Øyvind

Lenke til kommentar
Takk for tipset!

Får dette kabinettet: Thermaltake Swing VB6000BNS

Jeg får vel kanskje investere i noen kjølere og da hvis det er nødvendig. Har du noen gode linker da til anbefalte kjølere/vifter?

6070069[/snapback]

TT Big Typhoon

Zalman

MIST Vifter - De øverste

Som jeg ser det, så er det tre vifteplasser der, front, bak og på sidedøra. Bak er det 120mm vifte, foran 120mm og siden 80mm vil jeg tro (hvis det ikke er 92mm).

Øyvind

6070409[/snapback]

Bytt TT Big Typhoon med Scythe "Ninja" SCNJ-1000 den veier mindre, har et lavere tyngdepunkt (mindre fare for at HK knekker) og den kjøler hele kabinettet ditt, ikke bare CPU. (Dette er pga luften fra viften vil spre seg og hjelpe på tempen i hele kabinettet) Mine Ninja kutta 10 grader på min passive GPU

Lenke til kommentar

Ok. Takker. Har sjekket litt her og der. Ser ut til at jeg fort kommer opp i 800,- bare for kjøling. Kjøling til cpu og skjermkort pluss et par vifter. Det bli vel denne: cpu-kjøler og denne:gpu-kjøler. Ellers trenger jeg vel 3 nye vifter også. Takk for tipsene :thumbup:

Edit: gpu-kjøleren passet visst ikke den nei. Da blir det nok Fatal1ty FS-V7 i stedet

Endret av Mr.Blonde
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...