JarleW Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 (endret) Folk som registrerer seg på siden min får alle personlige data lagret i en mysql-database. Tabellen kaller vi 'users' I denne tabellen er det bl.a felt som heter 'username', 'email' og 'userid' hvor sistnevnte er en unik tallverdi for hver bruker. På samme side har jeg et script for påmelding til et arrangement. De som melder seg på blir lagret i en annen tabell 'påmeldte' som har bl.a feltet 'userid' 'userid' i begge tabellene har samme verdi. Det jeg vil oppnå er å få opp en liste over påmeldte og deres e-postadresse. Pr. idag har jeg laget script som lister opp de registrerte fra tabellene 'users' og 'påmeldte', men da hver for seg og siden tabellen 'påmeldte' ikke inneholder noen personlige data, men en fellesverdi 'userid' vet jeg ikke hvordan dette kan gjøres... Noen som kan hjelpe meg med et script som henter data fra 'users' og 'påmeldte' og lister disse opp som f.eks : username , email Brukernavn1 , [email protected] Brukernavn2 , [email protected] Er meningen at jeg kun skal ha listet opp de som eksisterer i tabellen 'påmeldte' og scriptet må da bruke 'userid' for å finne e-postadressen i tabellen 'users' Håper det var godt nok forklart Endret 9. mai 2006 av JarleW Lenke til kommentar
trondes Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 SELECT u.username, u.email, u.userid FROM påmeldte AS p INNER JOIN users AS u ON ( p.userid = u.userid) Slik kanskje. Det går vel også med: SELECT u.username, u.email, u.userid FROM påmeldte AS p, users AS u WHERE p.userid = u.userid Så er det bare å hente ut informasjone som du normalt gjør med PHP. Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 11. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2006 SELECT u.username, u.email, u.userid FROM påmeldte AS p INNER JOIN users AS u ON ( p.userid = u.userid) Slik kanskje. 6068605[/snapback] Takk Det virket Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå