hemo Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Kan eg sjå kva fart og duplex PCen min har forhandla fram til, når speed/duplex står til auto? Eg lurar også på om kan sjå om NICet i PCen min har talt opp feil (checksum, etc?), droppa pakkar, og liknande... Anyone? Lenke til kommentar
Solefald Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 når det står på auto i begge ender, og begge har 100mbit så vil den legge seg til det automatisk =) Lenke til kommentar
hemo Skrevet 9. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2006 Jo, i ein ideell verden, så.. Når eg ikkje veit kva eg er kopla til eller korleis dette utstyret er konfigurert, vil PCen min prøva å forhandla seg fram til ein speed/duplex som fungerer. Så eg spør igjen: Kan eg sjå kva PCen min har klart å forhandla seg fram til? Lenke til kommentar
Wintel Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Hvilket OS og hvilket kort har du? Forutsatt at du kjører Windows XP/2003 så kan du dobbelt-klikk din LAN-connection så vil du se speed... Duplex samt send/receive errors klarer ikke Windows vise, det må i så fall være verktøyet som fulgte med driveren til NIC... HP-servere har eksempelvis et medfølgende verktøy som viser feil og duplex... Wintel Lenke til kommentar
hemo Skrevet 9. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2006 WinXP SP2, ja.. Finn ingen info om speed/duplex på mitt Broadcom NetLink Gigabit Ethernet-kort :-s Fins det kanskje eit program som kan lista opp detaljar om speed/duplex, samt pakkefeil, crc-feil, etc? Lenke til kommentar
Solefald Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 visst det er en router du er tilkopla så kan du gå inn på den og sjå kva den står på. Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 I XP er det noe som heter Performance under Administrative Tools. Legg til Network Interface, så får du opp mye rart. Hva NIC har forhandlet fram, får du derimot ikke av Windows. Har du et skikkelig nettverkskort, så kan du se dette i diagnoseverktøyet til driveren. F.eks på mitt IntelPro 100+ kan jeg se dette. Tviler på at billige nettverkskort til 100 kr har støtte for dette i driver. Lenke til kommentar
hemo Skrevet 10. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2006 Takk for bra tips, xcomiii! No ligg å overvåker dette: - Utgående pakker med feil - Mottatte pakker med feil - Kø for utgående pakker - Forkastede, utgående pakker - Forkastede, inngående pakker Kanskje den tel opp eit og anna etter kvart :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå