Gå til innhold

S939 3200+ til AM2 3500+ - stor forbedring?

Anbefalte innlegg

Jeg har planer om å oppgradere til et AM" basert system når hovedkort og prossesor blir tilgjengelig.

Jeg har nå en AMD Athlon 64 3200+ "Winchester" og skal oppgradere til minstemann i liktstående familie når AM2 kommer, altså AMD Athlon 64 3500+.

Vil forskjellen være merkbar? Og vil det i det hele tatt lønne seg å oppgradere til et AM2 basert system? Vurderer å kjøpe MSI sitt "ultra"hovedkort pluss 1gb DDR2 667mhz RAM fra nåværende 1gb PC3200 400mhz.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Penger setter en stopper. En dual-core CPU koster vel rundt en tusenlapp mer og den har jeg ikke. Men er det såpass anbefalt? Kan jo alltids vente å spare opp litt, SELV om jeg allerede har lagt ut all maskinvare for salg.. :p

6071209[/snapback]

Siden du ikke har råd til en dual-core enda så syns du det er rimelig å vippe ut noen lapper ut av vinduet for ingen ytelsesøkning ? :p Vent du ;)

Lenke til kommentar

Absolutt ikke, du må da kjøpe:

*ny cpu

*nytt hk

*ny ram

Du kommer ikke til å merke forskjellen, annet enn på lommeboken da. Du kan jo alltids overklokke ditt nåværende system et par hakk, den vil nok klokke langt forbi en 3500+.

Jeg ville ventet til AM2 og Conroe kommer ut og heller vurdere å bytte da, etter hva som gir mest for pengene.

Endret av kjaks
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...