lokeland Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Jeg har planer om å oppgradere til et AM" basert system når hovedkort og prossesor blir tilgjengelig. Jeg har nå en AMD Athlon 64 3200+ "Winchester" og skal oppgradere til minstemann i liktstående familie når AM2 kommer, altså AMD Athlon 64 3500+. Vil forskjellen være merkbar? Og vil det i det hele tatt lønne seg å oppgradere til et AM2 basert system? Vurderer å kjøpe MSI sitt "ultra"hovedkort pluss 1gb DDR2 667mhz RAM fra nåværende 1gb PC3200 400mhz. Lenke til kommentar
Pels Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Hvorfor ikke kjøpe en CPU med dual-core ? Lenke til kommentar
kavorka Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Det vil du overhodet ikke merke og er nesten å kaste penger ut av vinduet. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 9. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2006 Penger setter en stopper. En dual-core CPU koster vel rundt en tusenlapp mer og den har jeg ikke. Men er det såpass anbefalt? Kan jo alltids vente å spare opp litt, SELV om jeg allerede har lagt ut all maskinvare for salg.. Lenke til kommentar
Pels Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Penger setter en stopper. En dual-core CPU koster vel rundt en tusenlapp mer og den har jeg ikke. Men er det såpass anbefalt? Kan jo alltids vente å spare opp litt, SELV om jeg allerede har lagt ut all maskinvare for salg.. 6071209[/snapback] Siden du ikke har råd til en dual-core enda så syns du det er rimelig å vippe ut noen lapper ut av vinduet for ingen ytelsesøkning ? Vent du Lenke til kommentar
kjaks Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 (endret) Absolutt ikke, du må da kjøpe: *ny cpu *nytt hk *ny ram Du kommer ikke til å merke forskjellen, annet enn på lommeboken da. Du kan jo alltids overklokke ditt nåværende system et par hakk, den vil nok klokke langt forbi en 3500+. Jeg ville ventet til AM2 og Conroe kommer ut og heller vurdere å bytte da, etter hva som gir mest for pengene. Endret 9. mai 2006 av kjaks Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 9. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2006 Om du leser litt nøyere så ser du at det er snakk om en 3500+ på et AM2 system! Blir forresten mest sannsynlig til at jeg sparer opp til en dobbelkjerne. Lenke til kommentar
kjaks Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Joda, jeg har sett det. Det er jo derfor jeg skriver at du må kjøpe ny cpu, ram, og hk. Dobbelkjerne er ikke dumt, der vil du virkelig få en ytelsesøkning Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Kjøp en dual cpu s 939 i stedet for å kjøpe både cpu,hovedkort og ram til et AM2 system.Du vil få bra ytelse til en billigere penge da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå