Boralis Skrevet 11. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2006 (endret) Jeg bryr meg lite om hva Høyre eller andre har på bok,jeg ser på økningen i overføringene til ALLE partier og mener denne er alt for høy. Dermed mener jeg at alle partier bruker for mye av våre skattepenger,så vær så snill og ike anntyde slike ting som dette. **Svar på quote som er fjernet er her fjernet av moderator** Endret 11. mai 2006 av Dotten Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 (endret) Jeg bryr meg lite om hva Høyre eller andre har på bok,jeg ser på økningen i overføringene til ALLE partier og mener denne er alt for høy.Dermed mener jeg at alle partier bruker for mye av våre skattepenger,så vær så snill og ike anntyde slike ting som dette. 6080970[/snapback] Kommentaren min var til Olsen. **fjernet av moderator** Endret 11. mai 2006 av Dotten Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 11. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2006 (endret) Jeg bryr meg lite om hva Høyre eller andre har på bok,jeg ser på økningen i overføringene til ALLE partier og mener denne er alt for høy.Dermed mener jeg at alle partier bruker for mye av våre skattepenger,så vær så snill og ike anntyde slike ting som dette. 6080970[/snapback] Kommentaren min var til Olsen. **fjernet av moderator** 6081367[/snapback] Greit nok men den var vel like feil uansett. En annen ting er at det er vanlig å quote til den personen en mener, om en ikke gjør det blir jo et slikt svar som ditt tilegnet alle med et annet syn en ditt Blir litt feil å si "jammen det var ikke til deg,men til en annen det var ment" når det brenner under føttene, skriver en et "uadressert" sleivspark må man i det minste kunne stå for det . Endret 11. mai 2006 av Dotten Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Kommentaren berørte jo ikke hovedinnlegget, og den lå rett under Olsen sitt innlegg. Jeg synes forøvrig du må bestemme deg for om du bryr deg om at Høyres stortingsgruppe har mye penger eller ikke. Det blir litt mye frem og tilbake når du først blir snurt for at jeg har antydet det, og så i neste runde så ser du ut til å mene det allikevel. For min del er det ikke summen penger som er relevant. Hvis pengene kommer fra andre kilder, eller høyres stortingsgruppe har vært flinkere til å spare enn de andre stortingsgruppene, så er det etter min mening helt greit. Dersom årsaken er at det sløses med offentlige midler, og gruppene får tildelt langt mer enn nødvnedig, så er det kritikkverdig. Men det var som sagt ikke det jeg kommenterte, men Olsens missnøye som var basert kun på at noen hadde mye penger. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 11. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2006 Kommentaren berørte jo ikke hovedinnlegget, og den lå rett under Olsen sitt innlegg. Jeg synes forøvrig du må bestemme deg for om du bryr deg om at Høyres stortingsgruppe har mye penger eller ikke. Det blir litt mye frem og tilbake når du først blir snurt for at jeg har antydet det, og så i neste runde så ser du ut til å mene det allikevel. For min del er det ikke summen penger som er relevant. Hvis pengene kommer fra andre kilder, eller høyres stortingsgruppe har vært flinkere til å spare enn de andre stortingsgruppene, så er det etter min mening helt greit. Dersom årsaken er at det sløses med offentlige midler, og gruppene får tildelt langt mer enn nødvnedig, så er det kritikkverdig. Men det var som sagt ikke det jeg kommenterte, men Olsens missnøye som var basert kun på at noen hadde mye penger. 6081484[/snapback] Jeg bryr meg overhode ikke om verken Høyre eller andre partier har penger på bok. Det jeg reagerer på er de enorme overføringene fra skattebetalernes penger og hemmeligholdelsen fra de fleste partier. Om høyre får millioner fra NHO og AP fra LO så greit for meg,men det virker da betenkelig at de må bevilge seg slike enorme økninger av skattebetalernes penger. Ja jeg skjønner at noen reagerer om et eller flere partier her mulighet til å sette penger på bok og samtidig bevilge seg slike økninger som det her er snakk om, det blir en viss dobbeltmoral i slikt . Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Så rette vi fokus mot saken og ikke de man diskuterer med. Redigering har blitt foretatt. Reaksjon på moderering gjøres på pm, ikke i tråden som blir moderert. Lenke til kommentar
Øyh Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Jeg syns nå politikerne har gjort seg fortjent til pengene, er tross alt ikke så mye det er snakk om her, de hadde blitt rikere om de hadde jobbet i det private næringsliv (ihvertfall de dyktigste av dem). Og til dere som mener det er våre penger, når dere kjøper dere en sjokolade i butikken, anser dere fortsatt pengene dere betalte for deres penger, og blir dere sure om den som eier butikken tjener mye penger? Det blir litt av det samme prinsippet, alle innbyggerne i Norge betaler for en vare, nemlig retten til å bo i landet og til å bli tatt godt vare på. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Jeg syns nå politikerne har gjort seg fortjent til pengene, er tross alt ikke så mye det er snakk om her, de hadde blitt rikere om de hadde jobbet i det private næringsliv (ihvertfall de dyktigste av dem). 6082122[/snapback] De 109 millionene er ikke lønnen til Stortingsrepresentantene. De kommer i tillegg til lønnen. De 109 millionene blir brukt på rådgivere som partiene har. Og annet. Men akkurat hva er vanskelig å svare på, da offentlige nektes innsyn i regnskapet. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 11. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2006 Og til dere som mener det er våre penger, når dere kjøper dere en sjokolade i butikken, anser dere fortsatt pengene dere betalte for deres penger, og blir dere sure om den som eier butikken tjener mye penger?Det blir litt av det samme prinsippet, alle innbyggerne i Norge betaler for en vare, nemlig retten til å bo i landet og til å bli tatt godt vare på. Dette blir en helt feil sammenligning, når jeg kjøper en sjokolade betaler jeg for en vare jeg mottar, når jeg betaler skatt betaler jeg for en vare jeg skal motta i form av syheusplasser,bedre veier osv, ikke for at politikerne skal tidoble sitt og partienes forbruk . Og nei jeg blir aldrig sur om noen tjener seg rik på ærlig arbeid . Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Jeg syns nå politikerne har gjort seg fortjent til pengene, er tross alt ikke så mye det er snakk om her, de hadde blitt rikere om de hadde jobbet i det private næringsliv (ihvertfall de dyktigste av dem). 6082122[/snapback] De 109 millionene er ikke lønnen til Stortingsrepresentantene. De kommer i tillegg til lønnen. De 109 millionene blir brukt på rådgivere som partiene har. Og annet. Men akkurat hva er vanskelig å svare på, da offentlige nektes innsyn i regnskapet. 6082166[/snapback] På tross av motsetninger partiene imellom, så er de enige om å nekte oss innsyn i disse regnskapene med å forklare dette som personvern, ltt mistenkelig? Hadde vært fint om de var mer enige om større saker som de ikke kan skjule. Alt er bare spill! Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Og til dere som mener det er våre penger, når dere kjøper dere en sjokolade i butikken, anser dere fortsatt pengene dere betalte for deres penger, og blir dere sure om den som eier butikken tjener mye penger?Det blir litt av det samme prinsippet, alle innbyggerne i Norge betaler for en vare, nemlig retten til å bo i landet og til å bli tatt godt vare på. 6082122[/snapback] Dette er jo helt banalt! Hvordan kan en person som ikke frivillig blir født inn i Norge bli tvunget for å betale for retten til å bo her? Skal staten kaste ut alle som betaler 0 i skatt? Har de ingen rett til å bo her? Lenke til kommentar
Øyh Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Og til dere som mener det er våre penger, når dere kjøper dere en sjokolade i butikken, anser dere fortsatt pengene dere betalte for deres penger, og blir dere sure om den som eier butikken tjener mye penger?Det blir litt av det samme prinsippet, alle innbyggerne i Norge betaler for en vare, nemlig retten til å bo i landet og til å bli tatt godt vare på. 6082122[/snapback] Dette er jo helt banalt! Hvordan kan en person som ikke frivillig blir født inn i Norge bli tvunget for å betale for retten til å bo her? Skal staten kaste ut alle som betaler 0 i skatt? Har de ingen rett til å bo her? 6083901[/snapback] Heldigvis er det norske velferdssamfunnet konstruert slik at de som ikke har en inntekt (la oss si de betaler 35% av 0,- inntekt, derfor har de rett til å bo her) får penger til å leve av av staten, grunnet at staten bruker av sitt overskudd til å ta hånd om de. Litt som om mannen som eide butikken du kjøpte sjokolade i brukte overskuddet til å gi sjokolade til de som ikke hadde råd. De som har en inntekt, men ikke betaler skatt, må betale dette tilbake til staten, og muligens tilbringe litt tid i fengsel. Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Og til dere som mener det er våre penger, når dere kjøper dere en sjokolade i butikken, anser dere fortsatt pengene dere betalte for deres penger, og blir dere sure om den som eier butikken tjener mye penger?Det blir litt av det samme prinsippet, alle innbyggerne i Norge betaler for en vare, nemlig retten til å bo i landet og til å bli tatt godt vare på. 6082122[/snapback] Dette er jo helt banalt! Hvordan kan en person som ikke frivillig blir født inn i Norge bli tvunget for å betale for retten til å bo her? Skal staten kaste ut alle som betaler 0 i skatt? Har de ingen rett til å bo her? 6083901[/snapback] Heldigvis er det norske velferdssamfunnet konstruert slik at de som ikke har en inntekt (la oss si de betaler 35% av 0,- inntekt, derfor har de rett til å bo her) får penger til å leve av av staten, grunnet at staten bruker av sitt overskudd til å ta hånd om de. Litt som om mannen som eide butikken du kjøpte sjokolade i brukte overskuddet til å gi sjokolade til de som ikke hadde råd. De som har en inntekt, men ikke betaler skatt, må betale dette tilbake til staten, og muligens tilbringe litt tid i fengsel. 6084717[/snapback] Tror ikke helt du skjønner hva du selv skriver. En betaler ikke for retten for å bo her. Det må være de sykeste argumentet jeg har sett for å betale skatt.. Lenke til kommentar
Øyh Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Tror ikke helt du skjønner hva du selv skriver. En betaler ikke for retten for å bo her. Det må være de sykeste argumentet jeg har sett for å betale skatt.. 6084810[/snapback] Jeg syns det er du som misforstår meg med vilje, men jeg innser at å bruke ordet "retten" kanskje var litt dårlig formulert. Er du mer enig om jeg sier: "Man betaler for de almenne fellesgodene vi alle mottar"? Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Tror ikke helt du skjønner hva du selv skriver. En betaler ikke for retten for å bo her. Det må være de sykeste argumentet jeg har sett for å betale skatt.. 6084810[/snapback] Jeg syns det er du som misforstår meg med vilje, men jeg innser at å bruke ordet "retten" kanskje var litt dårlig formulert. Er du mer enig om jeg sier: "Man betaler for de almenne fellesgodene vi alle mottar"? 6084852[/snapback] Det er en bedre vinkling, ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå