Gå til innhold

Gir seg selv 109 mill.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Stolenberg tjener vel 900,000~ året? Vanlig statsrådlønn tror jeg ligger på 400-500 tusen. De som stikker av med mest av disse pengene er de som er sjefer i helsesektorene (tror jeg).

Er ikke mange år siden statsministerjobben var lønnet med halvparten av det Jensemann får i dag.

Lenke til kommentar

Det er snakk om direkte overføringer til partigruppene på stortinget. Penger som det tydeligvis er mer enn nok av siden Høyres stortingsgruppe har flere millioner på bok, FrP deler ut trening og biler til stortingsrepresentantene osv osv osv. Gi heller penga til knarkerne på plata, dei vet nok å bruke dei.

Lenke til kommentar
FrP deler ut trening og biler til stortingsrepresentantene osv osv osv.

Slutt nå med løgnene og trollingen. Du vet at det du sier her er feil. At partilederen får firmabil og har fått betalt et par treninger er en ting, men du kommer med direkte løgner som ikke fører til annet enn krangel.

Slutt med løgnene, ok?

Lenke til kommentar
Poenget var at stortingsgruppene allerede har alt for mye penger mellom hendene, ikke om det bare er parlamentarisk leder i FrP eller andre i stortingsgruppa som får bil og trening kasta etter seg...

6077504[/snapback]

At partiene har spart opp litt penger til mulige dårlige tider er bra. Dermed kan de bygge ned aktiviteten mer gradvis, fremfor å sparke halvparten av de ansatte på dagen, hvis de gjør et dårlig valg.

Lenke til kommentar

Litt penger? Høyres stortingsgruppe (merk: ikke partiet, men stortingsgruppa) har, om jeg ikke husker heilt feil, 12 millioner på bok. Og nå kommer det enda mer. At det i det hele tatt er mulig for ei stortingsgruppe å legge seg opp flere millioner er et tydelig tegn på at noe er galt.

Lenke til kommentar

Jeg har aldri skjønt hvor denne innbitte negative holdningen til andres penger kommer fra.

Jeg aner ikke hvordan en stortingsgruppe kan legge seg opp penger, men det må de da få lov til dersom det ikke skjer bare gjennom unødvendig offentlig sløsing.

Lenke til kommentar

Er flaut. Det værste er at partiene nekter offentlige innsyn i regnskapet. Kun Venstre og etter press SV har sagt seg villig til dette.

Ved å ture frem slik som de gjør så undergraver de tilliten, respekten og sin egen integritet. Dette er våre folkevalgte, man kan undre seg på hvorfor de har behov for tidobling i tilskudd, samt hvorfor de vil nekte innsyn i hva pengene brukes til.

Jeg kan ikke se hvordan det er mulig å være ukritisk til slik.

Lenke til kommentar
Jeg har aldri skjønt hvor denne innbitte negative holdningen til andres penger kommer fra.

Jeg aner ikke hvordan en stortingsgruppe kan legge seg opp penger, men det må de da få lov til dersom det ikke skjer bare gjennom unødvendig offentlig sløsing.

6077557[/snapback]

Skjønnte ikke helt den jeg heller.. Hvor får du andres penger fra?? Er det ikke våre skattepenger som blir pøst ut..? Unødvendig offentlig sløsing er akkurat det jeg ser, når jeg ser tallet 109mill, som var 7 ganger større enn for 10 år siden..

Lenke til kommentar
Haha... nå er plutselig skattepengene blitt "våre penger" hos "de røde". Rart hvor fort man snur og prinsippløs man kan bli.

6079435[/snapback]

Hvem i helvete har sagt at jeg er rød da?? Får du skjerpe deg og slutte å dra fokus vekk fra faktum at du driter deg ut.
Lenke til kommentar
Haha... nå er plutselig skattepengene blitt "våre penger" hos "de røde". Rart hvor fort man snur og prinsippløs man kan bli.

6079435[/snapback]

hvorfor vri og vende på dette?

For det første vet du at jeg gjentatte ganger har sagt jeg er politisk nøytral og stemmer etter hva jeg mener er det beste alternativ ved hvert valg, pr i dag blir vel fordelingen ca 60/40 borgerlig/sosialistisk ved de gangene jeg har stemt.

Når det så gjelder skattepengene har jeg alltid sagt at disse er våre,altså skattebetalernes penger .

Lenke til kommentar
FrP deler ut trening og biler til stortingsrepresentantene osv osv osv.

Slutt nå med løgnene og trollingen. Du vet at det du sier her er feil. At partilederen får firmabil og har fått betalt et par treninger er en ting, men du kommer med direkte løgner som ikke fører til annet enn krangel.

Slutt med løgnene, ok?

6077484[/snapback]

Ser ikke hva som er løgn og trolling her,mannen sier sin mening og drar frem fakta om både bilkjøp og treningstimer.

Faktum er jo at Siv er den eneste som beholder bilen til tross for reaksjoner .

Lenke til kommentar

**fjernet av moderator**

Kommer disse pengene utelukkende fra bevilgninger? Er bevilgningene unødvendig høye? Kan dere begrunne missnøyen på annen måte enn at dere synes at "Høyre har for mye av våre penger"?

Edit: Har kanskje Høyres gruppe vært flinkere til å spare? Har kanskje høyres gruppe fått bevilgninger fra moderpartiet?

Endret av Dotten
Lenke til kommentar
Kommer disse pengene utelukkende fra bevilgninger? Er bevilgningene unødvendig høye?

6080393[/snapback]

Det er ikke lett å svare på dette når FRP, Høyre, AP, SP og KRF nekter innsyn i regnskapet.

Pengene kan bli brukt på golf for alt vi vet.

De nevnte partier avslører seg selv. Det gir en flau smak i munnen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...