stekri88 Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 Sånn Gyrostyring, kan det ha noe å si for piratkopiering og emulering til pc osv? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 Sånn Gyrostyring, kan det ha noe å si for piratkopiering og emulering til pc osv? 6079478[/snapback] For pirakopiering kan jeg ikek skjønne det skal ha noe å si, for mulering, så må man vel enten skaffe seg en gyrostkke selv (til PC feks) eller få emulatoren til å ta tasteinput eller annet som gyroinput. AtW Lenke til kommentar
Lil-H Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 Å droppe rumble vil jeg tro hvertfall ikke var noe smart. Husker på MGS spillene var det alltid mye risting i kontroller=) Droppet de det pga "forstyrrelser" med motion/gyro(?) Lenke til kommentar
sjursen Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 En konsoll trenger ikke ha fokus.. den skal være nettop det.. en konsoll, en plattform med mange muligheter, så får spillprodusentene stå får fokus!! Lenke til kommentar
thomanil Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 En konsoll trenger ikke ha fokus.. den skal være nettop det.. en konsoll, en plattform med mange muligheter, så får spillprodusentene stå får fokus!! 6080724[/snapback] For å få meg som kunde burde den hatt fokus. Jeg er kun interessert i SPILL på spillkonsoller. PS3 prøver i tillegg å være f.eks en trojansk hest for å innføre Bluray, og det har ikke jeg (og mange andre bruk for). Hvis de hadde fokusert kun på spill og droppet BR hadde formodelig konsollen vært mye billigere, og da hadde iallfall jeg kjøpt den. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 (endret) Vet at enkelte har fått kroniske smerter i håndleddene av rumble, muligens derfor de droppet dette. Ellers synes jeg ikke det er galt at PS3 også tar inn en nestegenerasjon optisk enhet. Det betyr at vi får plass til penere og større spill. Samt ikke minst at den kan avspille HD filmer fra BD plater. Endret 11. mai 2006 av Theo343 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Vet at enkelte har fått kroniske smerter i håndleddene av rumble, muligens derfor de droppet dette. Ellers synes jeg ikke det er galt at PS3 også tar inn en nestegenerasjon optisk enhet. Det betyr at vi får plass til penere og større spill. Samt ikke minst at den kan avspille HD filmer fra BD plater. 6080905[/snapback] Har også vært snakk om at selskapet som eier patentet på rumble (og som sony må betale royalties til) er kjøpt av MS, og at sony ikke likte dette, men hvem vet? Personlig synes jeg rumble nesten utelukkende var en irritrende funskjon, så jeg har det aldri på uansett. AtW Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Rumble var bare irriterende i utgangspunktet uansett så det gjør ingenting Jeg bruker å slå det av når jeg spiller. Har bedre ting å konsentrere meg om enn denn pokkers ristinga. Jeg bare håper den ikke blir alt for dyr. 5000 kr er jo SVINmye Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 ATW: Enig. Men på ratt kan jeg synes det er fint hvis det er godt implementert. Lenke til kommentar
Ole-P Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Har også vært snakk om at selskapet som eier patentet på rumble (og som sony må betale royalties til) er kjøpt av MS, og at sony ikke likte dette, men hvem vet? Personlig synes jeg rumble nesten utelukkende var en irritrende funskjon, så jeg har det aldri på uansett. AtW 6081254[/snapback] Fant dette på wikipedia: Vibration function suit In March 2005, Sony and Microsoft were sued by force-feedback company Immersion for patent infringement for the use of vibration functions in their controllers. While Microsoft settled out of court, purchasing a 10% share in the company, Sony continued to defend the case. Sony lost and was required to pay considerable royalties (approximately $91 million) to Immersion and suspend the sale of the controllers—including all PlayStation and PlayStation 2 console packages containing them. Sony appealed this decision and lost again. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 (endret) Husker saken når du nevner den. Ser også ut som MS var den smarte i denne sammenhengen. Uffameg Sony. Endret 11. mai 2006 av Theo343 Lenke til kommentar
_KroSjefen_ Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 5000 er svinmye...? folk tenker bare penger her og ikkje det det for igjen for pengene.. Med ps3 for du det ulitmate innen teknologi på spillefronten som pc gamere bare kan sikle etter viss det ikkje har 30 lapper til overs, i tillegg ein bluray spiller, dvd spiller og cd spiller, kan vist og brukes som server.. nei folkens 5000 er ikkje masse... Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 5000 er svinmye...? folk tenker bare penger her og ikkje det det for igjen for pengene.. Med ps3 for du det ulitmate innen teknologi på spillefronten som pc gamere bare kan sikle etter viss det ikkje har 30 lapper til overs 6081685[/snapback] Hehe, vi får se på det da.... AtW Lenke til kommentar
pcee Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 (endret) I går kunngjorde Peter Moore at GTA IV kommer til x360. Han sier: "Many consumers bought the PS 2 platform because of the GTA franschise. We hope to even the balance, letting consumers know they can play Halo 3, Gears of War and GTA IV exclusively on the xbox 360" Auda, Sony.... kilde: http://www.g4tv.com/videos/index.html intervju med Peter Moore Redigerer med selv for å ikke spre feilinformasjon! GTA IV kommer også til PS3, men ikke ekslusivt! Endret 11. mai 2006 av pcee Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 I går kunngjorde Peter Moore at GTA IV kommer ekslusivt til x360. Han sier: "Many consumers bought the PS 2 platform because of the GTA franschise. We hope to even the balance, letting consumers know they can play Halo 3, Gears of War and GTA IV exclusively on the xbox 360" Auda, Sony.... kilde: http://www.g4tv.com/videos/index.html intervju med Peter Moore 6081826[/snapback] Dette latterlige "ekslusivitets"-opplegget er noe av det jeg misliker mest med konsoller. Er lite glad i slike konkurranse-vridene og latterlige (for forbrukerene) tiltak. AtW Lenke til kommentar
pcee Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Helt enig! ekslusivitet er egentlig spillerfiendtlig. Men det er spill som selger konsoller og ikke omvendt. Tror det var et skikkelig sjakktrekk av microsoft. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 (endret) ATW: Enig, der er en form for konkurranse jeg ikke har sansen for. Man går i seng med spillprodusenter og overtaler de til at populære titler skal bli ekslusive for deres konsoll. Da ender vi ikke opp med konkuranse om det beste konsollet, men hvem som klarer å ligge med flest spill produsenter og overtale de til kun å produsere for dem. Ser på det som litt merkelig at GTA produsent velger å bli ekslusiv for Xbox, de burde inkludert Xbox. Endret 11. mai 2006 av Theo343 Lenke til kommentar
NickFalk Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Eksklusivitet er dessverre en nødvendighet for konsollprodusentene. Det vil etter hvert som teknologien blir bedre og bedre være vanskeligere og vanskeligere for produsentene å overbevise kundene om å kjøpe deres produkt. Da blir det selvfølgelig til at den produsenten med de største titlene vinner markedet. Det skumle er selvfølgelig at én av dagens tre aktører sitter på en tilnærmet utømmelig pengesekk. Ingenting, annet enn spillprodusentenes integritet, som hindrer denne aktøren i å kjøpe rubbel og bitt av kjente titler og dermed også 1. plassen i markedet... Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 (endret) NickFalk: Var akkurat det jeg også tenkte på, dermed er jeg litt redd for at dette vil ødelegge markedet. Jeg håper at de som ser dette fortsetter å støtte de gode produktene fra Sony og Nintendo osv. Blir nok en PS3 på meg og dattern min har NintendoDS. Jeg ønsker Microsoft all lykke med sin Xbox360, men jeg har aldri hatt sansen for de som slenger penga i bordet bak kulissene for å skaffe seg fordeler i stedet for å overbevise kjøperne. Smart og business ja, men ikke riktig for forbrukerne. Endret 11. mai 2006 av Theo343 Lenke til kommentar
NickFalk Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Tja, la meg gjøre et lite utopisk ekstrempositivt tankeeksperiment: La oss tenke oss at Nintendos Wii blir en supersuksess. La oss videre tenke oss at noen hos Nintendo sier: Hva om vi lisensierer ut wii-systemet. Så vil kanskje Wii2 komme fra mange forskjellige produsenter? LG? Dell? Nintendo ville selvfølgelig kreve noen prosent i lisenskostnader, men utbredelsen ville bli så enorm at ingen spillprodusent kunne velge å se bort fra en slik platform... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg