oerhört Skrevet 9. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2006 Den andre er at Sony endelig har adoptert skikkelige analoge avtrekkere, slik Microsoft har hatt på sine kontrollere siden Xbox ble lansert i 2001." Og som Dreamcast hadde før det igjen. 6068091[/snapback] Selvsagt, det gikk meg hus forbi i hastverket med å få ferdig artikkelen. Rettet. det jeg ikke forstår er hvordan gamer.no representanten er så imponert over mulighetene til den nye kontrolleren. fordelen til wii er jo at du kun bruker den ene hånden, som gjør det hele langt mer presist og lettere å bruke. med ps3 kontrolleren så må du bruke begge hendene samtidig, kjappe bevegelser til høyre og venstre, på skrått osv vil jo være langt mer vanskelig og kinkig enn med wii kontrolleren.6068398[/snapback] Om den er bedre eller dårligere enn Wii-kontrolleren var ikke poenget her. Poenget var at det er gledelig med "nyskapning" på PlayStation og at spillet de demonstrerte det med, gav en befriende følelse av kontroll. Trodde ikke det var vanlig å ta med det i USA, det variere fra under 3% til ihvertfall 9% der borte. Mens i europa er det mer vanlig å oppgi prisene inkludert moms(?)6068536[/snapback] Her i California stemmer i hvert fall dette. Moms er ikke inkludert i prisene. uff, håper det kommer noe nyskapende også. Nesten bare oppfølgere, tekken 6, ridge racer 7, virtua fighter 5....kunne ihvertfall kalt spillene noe annet 6068865[/snapback] I rettferdighetens navn demonstrerte de en lang rekke nye spill også, slik som blant annet Resistance, Heavenly Sword, Afrika og så videre. Disse var dog ikke relevante for poenget jeg ville fram til, som var at store spillnavn selger maskiner. Lenke til kommentar
Steinegal Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Nintendo fant vel ikke opp hverken rumble eller analoge stikker? AtW 6069716[/snapback] Nintendo var de første som brukte en slik liten Tommeljoystick og rumbel til standard kontroller. noe som er litt snodig er at Sony ikke har brukt sitt vanlige Nintendo har en stikke, vi må ha to, Nintendo har en rumbel motor, vi må ha to. Nintendo har to skulderknapper vi må ha 4 osv... Lenke til kommentar
Lil-H Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 De har droppet memcards right? håper for guds skyld at det skal være mulig å save direkte på disken. Hvordan var det det med 1080p over en dvi kabel, er det mulig? Lenke til kommentar
kjhanken Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Syns det var prat om en milliard dollar jeg det første året. "to bite the bullet" kaller de det. 6070240[/snapback] Med tanke på hvor fattig Sony er i følge det jeg har lest, så er 1 milliard dollar mye for Sony. For Microsoft som er konkurenten er det et mindre beløp. Jeg er heller mer overrasket at Sony ikke presset ned prisen mot X360 idag (som Microsoft hadde igjen presset ned i pris). Slik jeg ser det så tyder ting på at Sony ikke har råd til dette. Og at PS3 har blueray, ok det. Men det vil ikke ha noen særlig verdi før Blueray spillere blir standard og fornuftig priset (1000-2000 kr) Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Alle nyheter angående denne nye generasjonen med konsoller har jeg ikke brydd meg en katt om, men det at Dualshock skal brukes videre gav meg et stort smil. Lenke til kommentar
Kefsp Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 For de som mangler et slikt politisk ord-forråd (deriblant meg) kan det være vanskelig å henge med i denne artikkelen. Men bra var den, selv om jeg ikke er akkurat typen lengre til å sitte å spekulere i det dypeste om ting som ikke er kommet ut enda. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 (endret) Hvorfor sees analog gyrostyring på som noe som tilhørere Wii plattformen og som nyskapende? Jeg har da vitterlig en PC gamepad liggende i skuffen med det gamle gameport interfacet som jeg kjøpte i 1999. Denne har _full analog gyrostyring_ og jeg har kjørt både flyspill og motorsykkesplill osv med denne for mange år siden. Tror det er en Microsoft Gamepad(se i skuffen). Endret 10. mai 2006 av Theo343 Lenke til kommentar
Ulf Isaksen Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 Hvorfor sees analog gyrostyring på som noe som tilhørere Wii plattformen og som nyskapende? Jeg har da vitterlig en PC gamepad liggende i skuffen med det gamle gameport interfacet som jeg kjøpte i 1999. Denne har _full analog gyrostyring_ og jeg har kjørt både flyspill og motorsykkesplill osv med denne for mange år siden. Tror det er en Microsoft Gamepad(se i skuffen). 6074216[/snapback] Sant som du sier. Men Sony hadde aldri gjort det hadde det ikke våre for nintendo Wii Lenke til kommentar
whom Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 Hvilken tilkobling vil kontrollen ha. USB eller den gode gamle? Så det er altså en slags gyroball inne i kontrollen, ikke en sensor som registrerer omgivelsene? Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 http://images.gfx.no//147/147338/i_147338-564x376.jpg Det er også en mini-USB plugg på bildet hvertfall som trolig er måten du lader den på, uten at den trenger å ha noe med dataoverføringen å gjøre. Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 Det som var helt nytt for meg er markestallene i verden på gaming. Har alltid trodd at Japan/Asia var det store markedet, og alt skulle ut der først. Så dere tallene på Sony-konferansen? Både på spill og antall konsoller var det vel dobbelt så mange solgte i USA som i Japan/Asia. Til og med Europa lå LANGT foran Japan/Asia i antall solgte konsoller, titler og PSP-er. Japan/Asia er jo et " lite fise-marked" i forhold til f.eks USA. Europa lå jo som sagt også langt foran. Dette var helt nytt for meg. Lenke til kommentar
Lil-H Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 Kan vel ha noe med at det bor utrolig mange flere i USA og Europa? Lenke til kommentar
_KroSjefen_ Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 i europa er det ca 450 milliona innbygger, i kina er det ca 1,3 millarder innbyggere, USA er det 300 mill innbyggere.. i japan er det 127 millioner.. litt population specs for dere... Lenke til kommentar
jag Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 Det har nok heller noe med kjøpekraften til innbyggerene å gjøre. Japan er trolig ledende i Asia, men nasjoner som Kina kommer etter for fullt... Lenke til kommentar
Lil-H Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 Hvis jeg har forstått det ritkig har de droppet risting, til fordel for sånn motion greie?? huff, jeg gremmes! Lenke til kommentar
_KroSjefen_ Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 Er nok ikkje berre du som gremmes av det vil eg tru.. Lenke til kommentar
_KroSjefen_ Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 3xUSB på 360... eg trodde xbox 360 hadde bare 1 USB port.. Lenke til kommentar
O.J Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 Gjorde lite at de droppet ristingen, virka bare dum at kontrolleren ristet når f.eks noe eksploderte. men usikker på om den gyrostyringen kommer til å slå an hos spillutviklere. Lenke til kommentar
_KroSjefen_ Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 Da finnes det masse dumme folk rundt om i verden, for rumble var en stor hit. det gjir ein viss interaksjon med spillet, ivertfall i bilspill og FPS spill.. kutte ut rumble---bad move Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg