Gå til innhold

Kvasirevolusjon i november (PS3)

Anbefalte innlegg

Problemet er at Bluray i full oppløsning krever kryptering (HDCP), og uten HDMI-utgang så får man ikke dette(?), mao så blir det ikke full oppløsning(?)

6068628[/snapback]

Med full oppløsning mener du 1080p? Så da er den dyre versjonen for de som ønsker å spille av høyoppløst BluRay-filmer, og den billige versjonen for de som kun ønsker en spillkonsoll?

6068970[/snapback]

Ja, det er vel det som er blu-ray-oppløsningen(?) om det ikke er kryptert blir det skalert ned til DVD-størrelse, om jeg ikke tar feil.

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vel de har vel aldri ment at kontrolleren skal konkurrere med Wii, det har vi EyeToy til. EyeToy 2 fanger opp uansett objekt så selv om du kan fekte og leke Samurai med en fjernkontroll på Wii, så kan du gjøre det også på PS3. Bare at her kan du plukke ned Samuraisverdet fra veggen og EyeToy fanger opp det automatisk.

Annen ting, hvorfor tror dere Sony kopierer Nintendo når de er helt klart den svakeste konkurrenten på markedet ? Selv om ideen er lik så betyr det ikke at de har kopiert det. Fjernkontrollen til Wii og kontrolleren til PS3 er veldig ulike faktisk. Men EyeToy 2 er bedre enn fjernkontrollen til Wii igjen :)

6068958[/snapback]

Nei, for all del. Det neste blir vel at Sony forteller at de planla å ha tilt i kontrolleren helt siden år 2000...

Sony er størst. Hvem andre enn de som ligger under seg, kan de da stjele fra? Jeg setter spørsmålstegn ved rasjonaliseringen din.... Fanboy.

Eyetoy 2 er bedre, hvordan? Kort sammenligning:

- Eyetoy 2 kan lese av hva som skjer, hvor det skjer. Har jeg glemt noe?

- Wiimote kan lese av hvor ting skjer, i hvilken vinkel du holder armen, og tilogmed hvor på skjermen du peker med den nevnte armen.

Kanskje to hakk for grovt, men jeg jobber da heller ikke som journalist eller noe.

Lenke til kommentar

Det kan ikke være mye behagelig å vri begge hendene i alle retninger hvis man skal benytte bevegelsessensorne i f. eks. flyspill. Skal man ha den optimale flyopplevelsen må jo en vanlig joystick være det mest virkelighetsnære.

Men for all del. Moro blir det sikkert. Mulig at man kan få litt mer følelse av å "sitte på i flyet" med den greia. Hva vet jeg...

Blir bra å se på andre bruksområder for denne kontrollen.

Lenke til kommentar

Vet ikke om det er blitt nevnt før, men las nettopp dette på gamespot:

"If anything, the analog sticks on the new controller felt even more sensitive than those on its PS2 counterpart, but we were slightly disappointed to learn that the new controller has no rumble feature--apparently because it would interfere with the aforementioned tilt sensors." :(

Lenke til kommentar
Vet ikke om det er blitt nevnt før, men las nettopp dette på gamespot:

"If anything, the analog sticks on the new controller felt even more sensitive than those on its PS2 counterpart, but we were slightly disappointed to learn that the new controller has no rumble feature--apparently because it would interfere with the aforementioned tilt sensors."  :(

6069103[/snapback]

Ja, men ryktene vil ha det til at det var lisenskostnader som til syvende og sist gikk til MS(?) som egentlig hindret de i å ta med rumble-moden.

AtW

Lenke til kommentar
Ja, men ryktene vil ha det til at det var lisenskostnader som til syvende og sist gikk til MS(?) som egentlig hindret de i å ta med rumble-moden.

Nå kan jeg ikke si jeg forstår de lisens greiene. Men Nintendo (N64) har jo hatt rumble/vibrator før xbox kom på markedet.

Lenke til kommentar
Vel de har vel aldri ment at kontrolleren skal konkurrere med Wii, det har vi EyeToy til. EyeToy 2 fanger opp uansett objekt så selv om du kan fekte og leke Samurai med en fjernkontroll på Wii, så kan du gjøre det også på PS3. Bare at her kan du plukke ned Samuraisverdet fra veggen og EyeToy fanger opp det automatisk.

Annen ting, hvorfor tror dere Sony kopierer Nintendo når de er helt klart den svakeste konkurrenten på markedet ? Selv om ideen er lik så betyr det ikke at de har kopiert det. Fjernkontrollen til Wii og kontrolleren til PS3 er veldig ulike faktisk. Men EyeToy 2 er bedre enn fjernkontrollen til Wii igjen :)

6068958[/snapback]

Nei, for all del. Det neste blir vel at Sony forteller at de planla å ha tilt i kontrolleren helt siden år 2000...

Sony er størst. Hvem andre enn de som ligger under seg, kan de da stjele fra? Jeg setter spørsmålstegn ved rasjonaliseringen din.... Fanboy.

Eyetoy 2 er bedre, hvordan? Kort sammenligning:

- Eyetoy 2 kan lese av hva som skjer, hvor det skjer. Har jeg glemt noe?

- Wiimote kan lese av hvor ting skjer, i hvilken vinkel du holder armen, og tilogmed hvor på skjermen du peker med den nevnte armen.

Kanskje to hakk for grovt, men jeg jobber da heller ikke som journalist eller noe.

6069025[/snapback]

Det er vel ærlig talt ikke noen vits å prøve å snakke fornuft til Avean? Det burde de fleste snart ha oppdaget at er klin umulig hvertfall! Håper for guds(eller egentlig Avean selv sin) skyld at de som mener han bare tuller med alt PS3 pratet han kommer med, har rett!

Møtt mange "Fan boys" etterhvert, men han tar den berømte kaka og i tillegg et par glass melk...

Lenke til kommentar

Nå kan jeg ikke si jeg forstår de lisens greiene. Men Nintendo (N64) har jo hatt rumble/vibrator før xbox kom på markedet.

6069379[/snapback]

Det var noe om at et selskap hadde patent på det, og man derfor måtte betale lisens til dette selskapet, og i tillegg hadde MS kjøpt det opp (selskapet altså), men dette er litt vagt i minnet for meg, så kan godt hende det er feil.

AtW

Lenke til kommentar

En ting jeg kommer til å tenke på er:

Disse tre, Nintendo, Microsoft og Sony. De har alle tre vist oss i historien hvor sleipe utspekulerte monopoliserende de kan være,for min del har de misbrukt sjansen sin, savner Sega ja.

Det blir ingen konsoll på meg denne generasjonen.

Dere husker vel Nintendo på rundt 1990, spill som kostet 799 og 899kr(!), små "drittspill" var det og, fordi de hadde nærmest monopol i konsollmarkedet. (Det skal nevnes også at Unsaco, som hadde agenturet for norge var også en medvirkende årsak)

Microsoft trenger vel ingen grundigere forklaring.

Sony for sin overprising, atrac, drm, anti mp3, root-kit, osv.

Nei takk og farvel.

Må da si at Wii tror jeg blir ganske fint alternativ av de tre, så lenge de ikke blir for store.

Lenke til kommentar
Veldig skuffet over prisen, og angående kontrollen, I think wii have seen this before...

6069531[/snapback]

Jess, wii have. HER

7 år gammel skrot-teknologi. Hurra for Sony som går baklengs inn i neste generasjon med øynene lukket.

Endret av Djevlen
Lenke til kommentar

En ting er ihvertfall sikkert.

Jeg kommer hvertfall ikke til å stille meg først i køen for å skaffe meg denne. Jeg vedder på etter et par månender feks etter jul så har allt roet seg ned litt og da vil vi begynne og se litt pris nedgang her og der..

Kanskje elkjøp og lefdal kjører sånn billig kampanje som de gjorde med Xbox360 istarten.

Lenke til kommentar

Denne artikkelen har jeg ventet på, og visste at Gamer.no ville skrive noe slikt! Med en gang jeg så den klassiske kontrollen til Sony Playstation ble jeg veldig glad! Det var rett og slett en gledelse og lettelse og litt overasket. Men jeg hadde faktisk i bakhodet at Sony så klart ville bruke sin ''gammle'' kontroll for å videreføre generasjonen.

Yes, den vanlige kontrollen jeg igjen kan kjenne nyten av. Fabelaktig av Sony :) Jeg har desverre ikke lest igjennom hele, kun skumlest. Gjør det senere. Men hvorfor har de nå valgt USB-tilkobling på kontrollen? Vil ikke den trådløse Bluetooth-løsningen bli brukt, eller blir den USB-innganen en backup for hvis man går tomt for batteri?

Takk for respons :)

Endret av onyX
Lenke til kommentar

Litt skuffet, husket under forrige E3 da jeg bestemte meg for at dersom grafikken ser slik ut med en akseptabel FPS skulle jeg endelig bite i det sure eple og dumpe PCen til fordel for en "next gen" konsoll. Ser ikke ut til at det blir slik, og ihvertfall ikke en PS3 pga. prisen sammenlignet med konkurrentene som leverer mye av det samme til bedre pris. :(

EDIT: Har faktisk en sånn Microsoft Sidewinder kontroll til PC som jeg kjøpte i Singapore i 1998 funker på samme måte som den PS3 kontrollen-

Endret av bensinkanna
Lenke til kommentar
HVA FOR EN PRIS? ER DE GALE?

Enig med O.J, vurderer å kjøpe to xbox på trass istedenfor 1 ps.

(Det er ikke noe poeng for dere å prøve å rettferdiggjøre prisen, oppfør dere heller som normale forbrukere og krev lavest mulig pris =)

Forresten, hvorfor kan ikke alle bare boikotte ps3 til de senker prisene? (Forutsatt at vi ikke bor i lille Norge... hmz det gjør vi jo)

6068680[/snapback]

Sony kommer til å selge PS3 med enorme tap, å boikotte den til de senker prisene vil ikke bli riktig på noen måte.

6068756[/snapback]

Det er jeg selvsagt klar over. De kommer derimot ikke til å selge med tap på lang sikt. Dermed kunne de godt solgt med MER tap i starten for min del.

6068807[/snapback]

Syns det var prat om en milliard dollar jeg det første året. "to bite the bullet" kaller de det.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...