Gå til innhold

Kvasirevolusjon i november (PS3)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

HVA FOR EN PRIS? ER DE GALE?

Enig med O.J, vurderer å kjøpe to xbox på trass istedenfor 1 ps.

(Det er ikke noe poeng for dere å prøve å rettferdiggjøre prisen, oppfør dere heller som normale forbrukere og krev lavest mulig pris =)

Forresten, hvorfor kan ikke alle bare boikotte ps3 til de senker prisene? (Forutsatt at vi ikke bor i lille Norge... hmz det gjør vi jo)

Lenke til kommentar
PS3 kommer til å vinne mange på gyro-greia. Den vanlige personen i gata vil mest sannsynlig ved første øyekast ikke se forskjell på nintendo sin 3D-omgivelses kontroll og PS3 sin gyro-kontroll.

På en annen side, prisen vil jo være lettere å se forskjell på.

Men visst den nedstrippede versjonen av PS3 ikke har HDMI, hva vil dette ha å si for HDTV-brukere?

6068297[/snapback]

har X360 HDMI?

6068349[/snapback]

Var ikke sikker, men etter litt research så ser jeg at Xbox 360 ikke har det.

Komplett sin webshop sier:

1 x AV-kabelport

3 x USB 2.0

1 x Ethernet ( RJ-45 )

Så det blir vel bare den dyreste PS3 versjonen som får HDMI av alle konsoller. Sånn sett er det ikke et tap å kjøpe billigversjonen av PS3, men WLAN og minnekortleser syns jeg blir for mye å ta bort. Vi får vente til lansering og se hva som skjer.

6068395[/snapback]

Riktig at xbox360 ikke har HDMI, men komponent utgang som gir HD i 720p fungerer fantastisk på min HD-ready 40"!

Endret av Dec
Lenke til kommentar
Stemmer, men den er nok enda eldre. Kontrolleren ("Microsoft Freestyle Pro") kom i bundle sammen med Motocross Madness 2 i 2000, men den var vel ikke akkurat noen suksess. Artig idé, men en funksjon jeg har inntrykk av at de fleste dektiverte. Nevnt i artikkelen linket til i denne posten det også.

6068457[/snapback]

Logitech har også hatt joysticks med denne funksjonen (registrering av rotasjonen på kontrolleren) lenge, så jeg skjønner ikke hvorfor de hyper opp dette nå. Akkurat som om folk var helt historieløse
Lenke til kommentar
Problemet er at Bluray i full oppløsning krever kryptering (HDCP), og uten HDMI-utgang så får man ikke dette(?), mao så blir det ikke full oppløsning(?)

Min HDTV skal iflg produsent støtte HDCP over DVI. Har ingen mulighet til å sjekke om dette er en realitet, men det kan tyde på at man ikke trenger HDMI for å nyte 1080p. Den eneste forskjellen såvidt meg bekjent, er at HDMI fører både digitalt bilde og lydsignal kontra kun bilde for DVI f.eks.

Lenke til kommentar

(Det er ikke noe poeng for dere å prøve å rettferdiggjøre prisen, oppfør dere heller som normale forbrukere og krev lavest mulig pris =)

Forresten, hvorfor kan ikke alle bare boikotte ps3 til de senker prisene? (Forutsatt at vi ikke bor i lille Norge... hmz det gjør vi jo)

6068680[/snapback]

Sony kommer til å selge PS3 med enorme tap, å boikotte den til de senker prisene vil ikke bli riktig på noen måte.

Endret av O.J
Lenke til kommentar
Stemmer, men den er nok enda eldre. Kontrolleren ("Microsoft Freestyle Pro") kom i bundle sammen med Motocross Madness 2 i 2000, men den var vel ikke akkurat noen suksess. Artig idé, men en funksjon jeg har inntrykk av at de fleste dektiverte. Nevnt i artikkelen linket til i denne posten det også.

6068457[/snapback]

Logitech har også hatt joysticks med denne funksjonen (registrering av rotasjonen på kontrolleren) lenge, så jeg skjønner ikke hvorfor de hyper opp dette nå. Akkurat som om folk var helt historieløse

6068714[/snapback]

Samme kan egentlig sies om tilkoblingen mellom GameCube og CameBoyAdvanced. Så ikke på mulihgeten for tilkobling mellom PSP og PS3 som noe revolusjonerende...

Lenke til kommentar
Problemet er at Bluray i full oppløsning krever kryptering (HDCP), og uten HDMI-utgang så får man ikke dette(?), mao så blir det ikke full oppløsning(?)

Min HDTV skal iflg produsent støtte HDCP over DVI. Har ingen mulighet til å sjekke om dette er en realitet, men det kan tyde på at man ikke trenger HDMI for å nyte 1080p. Den eneste forskjellen såvidt meg bekjent, er at HDMI fører både digitalt bilde og lydsignal kontra kun bilde for DVI f.eks.

6068745[/snapback]

Ja, på generellt grunnlag ja, men jeg snakker om PS3-tilfellet.

AtW

Lenke til kommentar

Nei til denne prisen kan jeg ikke si PS3 eller Xbox360 er noe særlig fristende. Blir nok en Wii på meg først. Bruke Wii håndkontrollen til å svinge sverd i nye Zelda spillet må jo være morro.

Endret av PantZman
Lenke til kommentar

6068680[/snapback]

Sony kommer til å selge PS3 med enorme tap, å boikotte den til de senker prisene vil ikke bli riktig på noen måte.

6068756[/snapback]

Det er jeg selvsagt klar over. De kommer derimot ikke til å selge med tap på lang sikt. Dermed kunne de godt solgt med MER tap i starten for min del.

Lenke til kommentar
Kjempeskuffet over at SONY kopierer Nintendo litt igjen, med kontrollen.. Selv om de er forskjellige, så er det mye likt og..

SONY har surfet på Nintendos ideer ALTFOR lenge nå!

6068661[/snapback]

Helt enig. Helt latterlig av sony. Vedder på at den andre banan kontrolleren egentlig var ment for produksjon, men så fant de ut at de heller skulle kopiere nintendo siden. Er vel som Nintendo sa da. At de ikke måtte gå for tidlig ut med alle ideene sine for da ble de kopiert. Men må si meg litt imponert over måten de har klart å få det til uten bruk av eksterne sensorer.

Lenke til kommentar

uff, håper det kommer noe nyskapende også. Nesten bare oppfølgere, tekken 6, ridge racer 7, virtua fighter 5....kunne ihvertfall kalt spillene noe annet :p

Forunder meg ikke om om ti år så har vi tekken 14.

Tror faktisk mer på nintendo denne gangen, forde om de sikkert kommer haugevis av mario spill på den og.

Skulle vært forbudt å lage mer enn 2-3oppfølgere, slik at de måtte vært litt mer kreative. :D

Endret av mushi
Lenke til kommentar
Men må si meg litt imponert over måten de har klart å få det til uten bruk av eksterne sensorer.

6068838[/snapback]

Det er egentlig ikke så imponerende. PS3-kontrolleren har neppe snøring på hvor den befinner seg, den registrerer bare bevegelse/vridning. Altså, den merker når du beveger den, men du kan ikke peke på noe på skjermen eller lignende. I motsetning til Wii-kontrolleren.

Lenke til kommentar

Vel de har vel aldri ment at kontrolleren skal konkurrere med Wii, det har vi EyeToy til. EyeToy 2 fanger opp uansett objekt så selv om du kan fekte og leke Samurai med en fjernkontroll på Wii, så kan du gjøre det også på PS3. Bare at her kan du plukke ned Samuraisverdet fra veggen og EyeToy fanger opp det automatisk.

Annen ting, hvorfor tror dere Sony kopierer Nintendo når de er helt klart den svakeste konkurrenten på markedet ? Selv om ideen er lik så betyr det ikke at de har kopiert det. Fjernkontrollen til Wii og kontrolleren til PS3 er veldig ulike faktisk. Men EyeToy 2 er bedre enn fjernkontrollen til Wii igjen :)

Endret av Avean
Lenke til kommentar

6068628[/snapback]

Med full oppløsning mener du 1080p? Så da er den dyre versjonen for de som ønsker å spille av høyoppløst BluRay-filmer, og den billige versjonen for de som kun ønsker en spillkonsoll?

Lenke til kommentar
Vel de har vel aldri ment at kontrolleren skal konkurrere med Wii, det har vi EyeToy til. EyeToy 2 fanger opp uansett objekt så selv om du kan fekte og leke Samurai med en fjernkontroll på Wii, så kan du gjøre det også på PS3. Bare at her kan du plukke ned Samuraisverdet fra veggen og EyeToy fanger opp det automatisk.

Annen ting, hvorfor tror dere Sony kopierer Nintendo når de er helt klart den svakeste konkurrenten på markedet ? Selv om ideen er lik så betyr det ikke at de har kopiert det. Fjernkontrollen til Wii og kontrolleren til PS3 er veldig ulike faktisk. Men EyeToy 2 er bedre enn fjernkontrollen til Wii igjen :)

6068958[/snapback]

Fy søren.. Du er (vet at dum ikke er at banneord men :p)***!!

EyeToy, bedre enn Wii fjernkontrollen?? No way.. Eye Toy suger big time.. På det samurai-greien kan du bare ta kamera forran deg (sånn at du dekker hele flata på en måte) og du får higscore..!!

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...