Gå til innhold

Kvasirevolusjon i november (PS3)

Anbefalte innlegg

det jeg ikke forstår er hvordan gamer.no representanten er så imponert over mulighetene til den nye kontrolleren. fordelen til wii er jo at du kun bruker den ene hånden, som gjør det hele langt mer presist og lettere å bruke. med ps3 kontrolleren så må du bruke begge hendene samtidig, kjappe bevegelser til høyre og venstre, på skrått osv vil jo være langt mer vanskelig og kinkig enn med wii kontrolleren.

6068398[/snapback]

tror neppe den funksjonen vil bli brukt til f.eks skytespill og lignende. som du sier så virker det vanskelig iogmed at man må bruke begge hendene.

men i flyspill kan det bli bra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

100 dollar er jo kun 600 kr dyrere nå. Å det er jo 40 GB mer HD plass. minnekortleser, HDMI kontakt verdt.. Og ikke minst WLAN! Skjønner ikke at de gidder å kjøre 2 versjoner...

edit:

la til WLAN

Endret av Gromit
Lenke til kommentar
det jeg ikke forstår er hvordan gamer.no representanten er så imponert over mulighetene til den nye kontrolleren. fordelen til wii er jo at du kun bruker den ene hånden, som gjør det hele langt mer presist og lettere å bruke. med ps3 kontrolleren så må du bruke begge hendene samtidig, kjappe bevegelser til høyre og venstre, på skrått osv vil jo være langt mer vanskelig og kinkig enn med wii kontrolleren.

6068398[/snapback]

tror neppe den funksjonen vil bli brukt til f.eks skytespill og lignende. som du sier så virker det vanskelig iogmed at man må bruke begge hendene.

6068401[/snapback]

det vil fortsatt ikke akkurat være noe lett, samtidig som man garantert ser ut som en tulling der man sitter med kontrolleren. jeg føler bare at denne "revolusjonerende" kontrolleren ikke har noen spesiell mening.

Lenke til kommentar

6068398[/snapback]

6068401[/snapback]

det vil fortsatt ikke akkurat være noe lett, samtidig som man garantert ser ut som en tulling der man sitter med kontrolleren. jeg føler bare at denne "revolusjonerende" kontrolleren ikke har noen spesiell mening.

6068420[/snapback]

Den har en mening. Folk jeg spiller med har en tendens til å bevege (tilte) kontrollen i f.eks. bilspill til høyre eller venstre mens de svinger bilen. Så hvorfor ikke gjøre nytte av denne bevegelsen. I Flyspill blir jo opplevelsen en annen!

Og en person som sitter med en wii kontroller VIL se mer ut som en større tulling i forhold.

Lenke til kommentar
I følge en artikkel på ITavisen.no er det visstnok en del forskjeller mellom de to variantene av PS3, som f.eks. at billigutgaven ikke har HDMI-utgang eller WLAN-muligheter.

Artikkelen finner dere her.

6068299[/snapback]

Det har vi nevnt også, i denne artikkelen (bloggen) om Sony sin pressekonferanse: http://gamer.no/blogg/ps3/naar_egen_fantas...ekker_til/25949 :)

Jeg har jo hatt en sånn håndkontroll med gyrokontroll til PC'en i 4-5 år nå..

kan styre fly i luften osv..

revolusjon?? eller har jeg misforstått konseptet til PS3-kontrolleren?

6068455[/snapback]

Stemmer, men den er nok enda eldre. Kontrolleren ("Microsoft Freestyle Pro") kom i bundle sammen med Motocross Madness 2 i 2000, men den var vel ikke akkurat noen suksess. Artig idé, men en funksjon jeg har inntrykk av at de fleste dektiverte. Nevnt i artikkelen linket til i denne posten det også.

Lenke til kommentar
100 dollar er jo kun 600 kr dyrere nå. Å det er jo 40 GB mer HD plass. minnekortleser, HDMI kontakt verdt.. Og ikke minst WLAN! Skjønner ikke at de gidder å kjøre 2 versjoner...

edit:

la til WLAN

6068412[/snapback]

De kjører to versjoner, for da kan de late som konsollen koster 500 dollar, selv om folk i praksis vil kjøpe den til 600.

AtW

Lenke til kommentar

Tror nok vi må bestille fra USA

Med dagens kurser koster 599 dollar 3 779,51 kroner

og tar vi euro får vi dette 599 Euro 4 779,00 kroner

Så.. Vi bestiller fra USA alle mann :p

De kjører to versjoner, for da kan de late som konsollen koster 500 dollar, selv om folk i praksis vil kjøpe den til 600.

AtW

Hvorfor ikke bare ditche kostnaden med 2 forskjellige og bare selge den ene til 499 dollar? lukter branding lang vei... Slik at de som kjøper den billigste må punge ut 200 dollar i ekstrautstyr for å få den på dyre utgaven sitt nivå.

Endret av Gromit
Lenke til kommentar
Jeg har jo hatt en sånn håndkontroll med gyrokontroll til PC'en i 4-5 år nå..

kan styre fly i luften osv..

revolusjon?? eller har jeg misforstått konseptet til PS3-kontrolleren?

6068455[/snapback]

Jepp det stemmer, motorcross madnes hadde støtte for det. Trur det var microsoft som hadde en slik kontroller (leter jeg innerst i skapet finner jeg den nok)

Lenke til kommentar

og tar vi euro får vi dette  599 Euro  4 779,00 kroner

6068492[/snapback]

3800 pluss moms blir det riktignok, mao 4750.

AtW

Lenke til kommentar

Stemmer, men den er nok enda eldre. Kontrolleren ("Microsoft Freestyle Pro") kom i bundle sammen med Motocross Madness 2 i 2000, men den var vel ikke akkurat noen suksess. Artig idé, men en funksjon jeg har inntrykk av at de fleste dektiverte. Nevnt i artikkelen linket til i denne posten det også.

6068457[/snapback]

Der var det spillet ja.. Var morsomt å spille med kontrollern, men gikk litt lettere å styre uten ;)

Lenke til kommentar

og tar vi euro får vi dette  599 Euro  4 779,00 kroner

6068492[/snapback]

AtW

6068497[/snapback]

Jeg regner med de har kalkulert inn sales tax i de prisene. så f.eks tysk moms på den europrisen blir (Jeg mener det er 17.5% moms i tyskland) 4928 kroner inklusiv norsk moms + porto.

koster å være kar....

Lenke til kommentar
Hvorfor ikke bare ditche kostnaden med 2 forskjellige og bare selge den ene til 499 dollar? lukter branding lang vei... Slik at de som kjøper den billigste må punge ut 200 dollar i ekstrautstyr for å få den på dyre utgaven sitt nivå.

6068492[/snapback]

Fordi det neppe koster de spesielt mye ekstra å ha 2 versjoner, ihvertfall ikke så mye at de kunne solgt dn fullspecca for 499 med samme inntjening (dvs med like "lite" tap)

AtW

Lenke til kommentar

og tar vi euro får vi dette  599 Euro   4 779,00 kroner

6068492[/snapback]

AtW

6068497[/snapback]

Jeg regner med de har kalkulert inn sales tax i de prisene. så f.eks tysk moms på den europrisen blir (Jeg mener det er 17.5% moms i tyskland) 4928 kroner inklusiv norsk moms + porto.

koster å være kar....

6068519[/snapback]

Trodde ikke det var vanlig å ta med det i USA, det variere fra under 3% til ihvertfall 9% der borte. Mens i europa er det mer vanlig å oppgi prisene inkludert moms(?)

AtW

Lenke til kommentar

Vi får se hvilke harddisker det blir snakk om i PS3.. Hvem vet, kanskje det blir mulig å slenge med en 250GB. Og for den del, om det er PCI-basert maskinvare, så kan det hende man kan slenge på en WLAN selv? :p

Vi får vente og se hva som skjer. Det er ikke noe poeng i å synse og kritisere allerede nå. Sony har vist oss det de ønsker å vise, det kan fremdeles være mange, mange smådetaljer som både kan glede og ergre oss når konsollen kommer på markedet.

Satser på en eksklusiv GTA-versjon til PS3 også, slik som med San Andreas. Et år med ventetid fra lanseringen på PS3 til den lanseres på PC vil nok garantert lokke mange kunder..

Trodde ikke det var vanlig å ta med det i USA, det variere fra under 3% til ihvertfall 9% der borte. Mens i europa er det mer vanlig å oppgi prisene inkludert moms(?)

AtW

Nei, de pleier ikke å ta med sales tax, da denne varierer fra delstat til delstat. Men, det er mulig de har begynt med noe nytt nå, uten at jeg har fått det med meg.

Endret av _oDIn_
Lenke til kommentar
Er litt  :blush: akkurat nå, men hva er egentlig det store med HDMI? Hva trenger man det til? Er det bare 1080p eller trengs det til f.eks. 720p også? Eller er det noe helt annet?

6068612[/snapback]

Problemet er at Bluray i full oppløsning krever kryptering (HDCP), og uten HDMI-utgang så får man ikke dette(?), mao så blir det ikke full oppløsning(?)

AtW

Lenke til kommentar

Med tanke på skjermkortet som står i skal egentlig PS3 slite veldig med å kjøre spillene i 1080p. spesielt når FSAA skal stå på.

eller har Sony senket kravene til 720p?

Endret av O.J
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...