christianpet Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 dere kjenner vel til at støy fra dataen er kjeelig det syntes jeg å så jeg bestemte meg for å fjerne støyen jeg har kjøp zalman chipsen kjøler og ati skjermkort silence nå har jeg bare å skifte cpu vifta noen som har et forslag til en still men fortsatt ikke så dyr vifte? har socket 939 Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Så det du vil ha er en stillegående prosessorvifte til sokkel 939? Forstår jeg deg rett? Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 (endret) Denne skal være svært stille: Artic Cooling Alpine Finnes sikker billigere andre plasser. Ikke for å være frekk, men skrått til høyre nedenfor K og L på tastaturet finnes det to knapper du bør vurdere å trykke på av og til. Er ikke enkelt å lese det du skriver. Endret 9. mai 2006 av Okay Lenke til kommentar
Ulkesh Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Det finnes et eget underforum med navn "støydemping" i "Kabinetter", som trådstarter burde ta en titt på. Han vil finne ut at han ikke er den eneste som vil nettopp dette. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 fin den til okay, artic cooling har bra priser. her er et anna forslag fra dem. den er litt større så i teorien vil vifta gå saktere så mindre støy. ver oppmerksom om du har flere støy kilder. fjerner man ei dukker det nesten alltid opp en til Lenke til kommentar
cybervision_ Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 (endret) Jeg hadde før Zalman 7700 CU, den er stillegående. Med den og v700 på GPU + stillegående PSU var maskinen så stille at jeg ikke kunne høre den i det hele tatt. Endret 9. mai 2006 av cybervision_ Lenke til kommentar
christianpet Skrevet 9. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2006 ok skal bruke underforumer neste gang. takk for mange gode tips gjerne flere, admin duu kan flytte tråden om du gidder Lenke til kommentar
Metaby Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 do like this.. 1. SPARK pcen alt du kan, (i kabinettet. mange nubs som slår skjermen for og få den til og gå fortere... ) eller 2. som min gode venn gjorde.. tok bort vifta fra pcen.. litt kjipt denne måten.. får skjerm kortet kan da fyr.. Lenke til kommentar
christianpet Skrevet 10. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2006 do like this.. 1. SPARK pcen alt du kan, (i kabinettet. mange nubs som slår skjermen for og få den til og gå fortere... ) eller 2. som min gode venn gjorde.. tok bort vifta fra pcen.. litt kjipt denne måten.. får skjerm kortet kan da fyr.. 6069720[/snapback] for det første les før du poster, siden jeg har byttet skjermkortvifte. så skal bare bytte cpu og chipset!! lær deg å lese før du poster btw så skiftet jeg chipset nå Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 Arctic Cooling Alpine 64,Rated Fan Speed: 2000 RPM. Arctic Cooling Freezer 64 Pro,Rated Fan Speed: 2200 RPM. Disse viftene er ikke spesielt stille. Mitt forslag er å heller kjøpe Thermalright-SLK948U og sette på en Mistvifte. Mist:Turtall,1200 - 1900 o/min. Støy,13 - 25 dB(A). Denne kjøleren og viften bruker jeg selv og vil kalle det lydløst. Dette er riktignok en litt dyrere løsning,men den er mye bedre. Jeg har selv hatt en Arctic Cooling Freezer 64 (2200 rpm),den var ikke spesielt stille. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 fin den til okay, artic cooling har bra priser. her er et anna forslag fra dem. den er litt større så i teorien vil vifta gå saktere så mindre støy. ver oppmerksom om du har flere støy kilder. fjerner man ei dukker det nesten alltid opp en til 6068150[/snapback] Du har faktisk feil i det (i følge AC selv): Freezer kjøler bedre, derimot: Dersom du bruker viftestyring (f.eks. vha SpeedFan) vil nok Freezer gi lavere lydnivå, men ikke "stock" Lenke til kommentar
Metaby Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 unskyld da, men uasset ler deg og skrive på rett forum da "les" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå