NikkaYoichi Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/05/09/465686.html Jeg leste akkurat denne artikkelen og må si jeg er litt forundret. Jeg lurer på om en mannlig lærer ville sluppet straff for den samme fremferden. Noe sier meg at det ikke ville skjedd. Samtidig er det noe som sier meg at det ville blitt en "større" sak utav det og at den aktuelle læreren, hvis han var en mann, ville blitt fremstilt som gris og liknende. Hva tror dere andre? Lenke til kommentar
embark Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Jeg lurer på om en mannlig lærer ville sluppet straff for den samme fremferden. Noe sier meg at det ikke ville skjedd. 6067907[/snapback] Han hadde fått 21-års forvaring. Lenke til kommentar
danno_O Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Jeg lurer på om en mannlig lærer ville sluppet straff for den samme fremferden. Noe sier meg at det ikke ville skjedd. 6067907[/snapback] Han hadde fått 21-års forvaring. 6067911[/snapback] Så sant så sant. Det er så utrolig provoserende når slike situasjoner oppstår... Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Nå skal hun ha prøvetid, hvis hun bryter den så blir hun jo straffet. Men jo, du har nok rett. Moralen er av en dobbel type, men på en litt annen måte enn den var for 100 år siden. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 9. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2006 Nå skal hun ha prøvetid, hvis hun bryter den så blir hun jo straffet. Men jo, du har nok rett. Moralen er av en dobbel type, men på en litt annen måte enn den var for 100 år siden. 6067923[/snapback] Joda, hun skal jo ha prøvetid, men jeg tror en mann ville fått fengsel og prøvetid. Godt at det ikke er bare jeg som tror det ville utgjort en forskjell om læreren var mann. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Minner om saken i USA, lærerinna (Debra LeFavre) som hadde sex med ein 14 år gammal elev. Anklagene vart droppa for at eleven skulle slippe å vitne i saken. Ho fekk 3 års delvis husarrest og sju års betinga løslatelse. Kva er delvis husarrest? Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 9. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2006 Minner om saken i USA, lærerinna (Debra LeFavre) som hadde sex med ein 14 år gammal elev. Anklagene vart droppa for at eleven skulle slippe å vitne i saken. Ho fekk 3 års delvis husarrest og sju års betinga løslatelse. Kva er delvis husarrest? 6067945[/snapback] Sikkert at hun har lov til å gå utenfor huset for å trekke frisk luft eller ta korte turer på butikken kanskje? Det ville vel være naturlig å tro i alle fall. Uansett så er det betenkelig at overgrep mot barn ikke straffes hardere synes nå jeg. Lenke til kommentar
salah Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Jeg mener ikke slikt er overgrep, for de guttene er nok ikke helt uskyldige de heller. Hvem ville ikke se den fine læreren på skolen strippe for dem? Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Jeg mener ikke slikt er overgrep, for de guttene er nok ikke helt uskyldige de heller.Hvem ville ikke se den fine læreren på skolen strippe for dem? 6068041[/snapback] Hun er eldre og mer moden enn dem: ergo skal ha mye mer ansvar enn dem. Hoveddiskusjonen er uansett om det ville blitt gjort forskjell hvis det var enn mann. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 (endret) Kva elevane vil eller ei betyr fint lite, det er uansett ulovleg. På grunn av hennes psykiske problemer bestemte Sunnmøre tingrett at fastsettelse av straff skal utsettes med en prøvetid på ett år. Hmm, har me høyrt denne før? - Jeg måtte si opp lærerjobben, og jeg er sykemeldt, sa den gråtkvalte, gifte tobarnsmoren i tilståelsessaken i Sunnmøre tingrett, ifølge avisa. Å buhu...hadde ho liksom forventa å behalde jobben etter ein sånn hendelse? Ser for meg overskriftene om det hadde vært ein mann: Mannlig pedofil strippet og onanerte for unge jenter Endret 9. mai 2006 av zeph Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Kva elevane vil eller ei betyr fint lite, det er uansett ulovleg. På grunn av hennes psykiske problemer bestemte Sunnmøre tingrett at fastsettelse av straff skal utsettes med en prøvetid på ett år. Hmm, har me høyrt denne før? - Jeg måtte si opp lærerjobben, og jeg er sykemeldt, sa den gråtkvalte, gifte tobarnsmoren i tilståelsessaken i Sunnmøre tingrett, ifølge avisa. Å buhu...hadde ho liksom forventa å behalde jobben etter ein sånn hendelse? Ser for meg overskriftene om det hadde vært ein mann: Mannlig pedofil strippet og onanerte for unge jenter 6068056[/snapback] Det hadde garantert vært overskriften om det hadde vært en mann. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Joda, men i denne saken har det vel blitt utvist skjønn. Gutter i denne alderen er vel mer seksuelt orientert og oppsøker oftere slike ting enn jenter i denne alderen. Uansett så blir det jo som om en mann blotter seg, hvis man ser bort i fra hennes posisjon som lærer. Lenke til kommentar
salah Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 (endret) Klart at den voksne har ansvar. Men joda, det er sant, alle menn er pedofile i slike tilfeller, mens kvinner ikke er det. Slikt forestiller media det hele. Men jeg tror nok disse guttene heller nøt de øyeblikkene mer enn det de forteller til media. En lærer legger plutselig ikke til en elev på MSN og setter på webcam og vips, river av seg all klær. EDIT: darkness| forklarer hva jeg mener, men på en lettere måte.. Endret 9. mai 2006 av pavlion Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Joda, men i denne saken har det vel blitt utvist skjønn. Gutter i denne alderen er vel mer seksuelt orientert og oppsøker oftere slike ting enn jenter i denne alderen. Uansett så blir det jo som om en mann blotter seg, hvis man ser bort i fra hennes posisjon som lærer. 6068131[/snapback] Jojo, greit nok at gutar er meir orientert og interessert i emnet i den alderen, men kvifor skal straffen for å utføre ein sånn handling være forskjellig på grunn av kjønn? Lik lønn for likt arbeid, lik straff for lik ugjerning. Noko anna vil være kjønnsdiskriminering. Lenke til kommentar
TonyC Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 lærerinnen hadde seg med samtlige av politiet og retten. det er et lite forsprang voldtekts damer har som vi menn ikke har Lenke til kommentar
Vice Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Mannlig pedofil strippet og onanerte for unge jenter 6068056[/snapback] Kunne tilogmed droppet "mannlig". Så lenge det står pedofil så vet jo alle at det er en mann det dreier seg om, ikke sant? Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Kjønn eller ikke kjønn. Det handler om skaden det har påført den fornærmede. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Kjønn eller ikke kjønn. Det handler om skaden det har påført den fornærmede. 6068178[/snapback] Hvilken skade? Lenke til kommentar
TonyC Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Kjønn eller ikke kjønn. Det handler om skaden det har påført den fornærmede. 6068178[/snapback] Hvilken skade? 6068208[/snapback] den psykiske skaden. med mindre læreren var 20 år silikon pupper og og ellers ganske fin Lenke til kommentar
Vice Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 den psykiske skaden. med mindre læreren var 20 år silikon pupper og og ellers ganske fin 6068215[/snapback] Så er det slik at "stygge" mennesker bør straffes ekstra pga. utseendet sitt? Kanskje det burde bli slik at jeg kunne anmelde noen dersom jeg ikke likte trynet deres pga. psykisk belastning/skade som oppstår på meg nå jeg blir utsatt for dem? Vedkommende bør få en bot evt. fengsel, og jeg bør få en økonomisk kompensasjon samt tilbud om krisepsykiatrisk hjelp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå