Gå til innhold

Eksperter, hjelp! Dataen henger seg...

Knerten

Anbefalte innlegg

Jeg har et problem jeg i lang tid har prøvd å finne svar på. Problemet er at dataen henger seg etter få minutter (ikke samme tid hver gang, varierer) i omtrent alle ny spill, som f.eks. Warcraft 3, Mafia, Battlefield 1942. Problemet dukket opp da jeg kjøpte nytt kjermkort, Asus V8440 Ti 4400. Jeg hadde Empire Earth liggende inne og spillte det fint med det gamle skjermkortet (Abit Geforce 2 MX), men når jeg installerte Empire Earth på nytt og prøvde det med det nye skjermkortet, hang dataen seg. Jeg lurer på om det er ett eller annet i forholdet hovedkort/skjermkort, veit ikke helt?

Jeg har installert de nyeste driverne til skjermkortet, ny bios til HK, og nye drivere til VIA chpipsettet. Har prøvd å skru ned detaljer og oppløsning osv., men ingenting hjelper.

Noen som veit noe...??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Quote:

Knerten skrev (2002-10-04 14:53):

Jeg prøvde til Warcraft 3, hjalp ikke... Men det er jo rart at alle trenger oppdatering i så fall?

Har du etter en bios oppdatering prøvd med clear cmos, Husket du å avinstaller den gammle skjermkort driveren. Om du har prøvd å installere os'et på nytt. Om eg var deg ville eg tatt en backup av dine viktige data filer, Så ville eg formatert hele c:/ disken din. Fikk det samme som du har nå fordi eg glemte å avinstallere den gammle driveren. Eneste som virket hos meg var format c.
Lenke til kommentar

Og clear CMOS... Plundra i 2mnd før jeg fikk mitt GF4Ti4400 til å funke glatt. Hjalp ikke med å bare forandre innstillinger i BIOS, måtte slette CMOS, formatere og legge inn Windows pånytt.

(Jeg trur jeg prøvde alt som det i det hele tatt gikk an å prøve, før jeg gjorde dette.) Ingen på noen forum, eller noen butikker, greide å løse dette.

Lenke til kommentar

Da jeg installerte ny bios, tok jeg clear cmos, det sto at jeg skulle gjøre dette. Men jeg har glemt å avinstallere den gamle skjermkortdriveren, men jeg gjorde det etter at jeg instllerte den nye. Kan det klikke for det? Jeg har ikke installert os på nytt. Gjør det viss jeg ikke får noe annet til å funke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...