wil Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Hei. Har Slackware 10.2 her, og der er det ganske enkelt å installere/oppgradere og fjerne programvare egentlig. men dette gjelder jo for .tgz filer. Finnes det noen enkel måte å få installert programmer som er i tar/tar.gz format? Det hadde vært veldig kjekt egentlig, da jeg har et par filer her som nettopp er i tar/tar.gz format. Det hadde ikke vært så dumt med tips om enkel måte å installere .bz2 program heller. Noen som har tips? Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 (endret) Den enkleste måten er: tar -zxf fil.tar.gz (bytt ut z med j hvis det er en tar.bz2-fil) cd fil ./configure make make install Dette er den enkleste, men ikke beste. Det beste er å lage en tgz-pakke (eller .deb .rpm osv hvis man bruker andre distroer) og installere den, hvordan det gjøres får du google da jeg ikke bruker slackware. Endret 9. mai 2006 av LessThanJake Lenke til kommentar
Palme Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Jeg bruker ikke make install lenger, men checkinstall som er mye renere og penere. Lenke til kommentar
olear Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 (endret) Den enkleste måten er checkinstall, den beste måten er SlackBuild. Endret 9. mai 2006 av olear Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå