Gå til innhold

Lanseringspris PS3: $499 eller $599

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Personlig synes jeg 5000 (for den BILLIGSTE varianten) var rimelig drøyt. Med en ekstra kontroller og et par spill nærmer man seg fort 7000 kroner. Det er mye penger for folk som skal kjøpe julepresang til lillegutt.

Tenk på at Xbox 360 kostet under 3500 for versjonen med 20GB harddisk ved lansering. Men som du sier; blu-ray kommer nok til å friste noen, men for folk som primært vil bruke den til spill (det går fort 2-3 år før blu-ray har noen utbredelse av betydning hos folk flest) er det en stiv pris.

Endret av Nonsens
Lenke til kommentar

Uten å bli beskyldt for å være fanboy (eller anti-Sony) må jeg ærlig si at det var lite imponerende. MS og Nintendo må være veldig fornøyde akkurat nå tror jeg.

Edit - ifølge denne oversikten (kan være fake dog...) så ser det ut som om det er flere forskjeller på den billigste og dyreste utgaven:

The 20GB version DOES NOT have:

Memory Stick/SD/CompactFlash slots

Wireless IEEE 802.11b/g

HDMI

http://img468.imageshack.us/img468/444/ps32ah.png

Og uten HDMI forsvinner vel mye av greia med blu-ray? Det er vel noe av samme strategien som MS har med 2 versjoner av 360'en; den dyreste tilbyr så mye ekstra at det er litt tull å gå for den rimelige varianten.

Edit: Ser jammen ut som om de har droppet 2xHDMI også...

Endret av Nonsens
Lenke til kommentar

Ellers la jeg merke til at det ikke ble sagt noe som helst om neste GTA. Det er jo litt pussig siden det er en av de virkelig store system-selgerne på PS2. Jeg kjenner flere som kjøpte PS2 ene og alene for å spille Vice City f.eks. i sin tid.

Kanskje MS har en morsom overraskelse på lur angående dette i morgen?

Endret av Nonsens
Lenke til kommentar

Skuffet over det jeg også... jeg kjøper vel en PS3 alene for å spille GTA4 når det kommer... utrolig mye gameplay i de spillene og så gigantiske... + at grafikken endelig vil bli oppgradert :D

..så ser jeg også opp til the getavay og MGS seff

Lenke til kommentar
Skuffet over det jeg også... jeg kjøper vel en PS3 alene for å spille GTA4 når det kommer... utrolig mye gameplay i de spillene og så gigantiske... + at grafikken endelig vil bli oppgradert :D

..så ser jeg også opp til the getavay og MGS seff

6067571[/snapback]

Legg merke til at GTA ikke engang ble nevnt på pressekonferansen til Sony...

Ikke at jeg tror noen andre har stjålet det, men litt merkverdig. Ikke så sikkert det er PS3 eksklusivt ihvertfall.

Endret av Fedorov
Lenke til kommentar

håper da ikke sony er så dumme at de legger ned en av salgsdrivkraftene sine.. hva blir det nesten selge ut Grand Turismo og MGS også?! gooosh...

Uansett så håper jeg det blir PS3 eksklusivt (GTA4), ettersom jeg da vet at de har over 50GB til dispansasjon for å lage en kolosal by (eh land)... :p

EDIT: Men spillene vil vel ligge på en 700-800kr sikkert... ufffff

Endret av tiiim
Lenke til kommentar

Kor mykje trur de konsollen vil koste i Noreg? 499 dollar i statane blir jo kjapt litt meir i Noreg. Ser at dollarkursen akkurat no ligg på litt over 6 kroner, so eit kjapt reknestykke seier meg i overkant av 3000kr. Legg til ein ekstra tusenlapp i Noregs-tillegg, so har vi den "dårlegaste" versjonen av PS3 til 4.000kr. Hmm.. Trudde den kom til å liggje på rundt 5.000 eg. Jaja.. Ikkje so altfor gale for ein Blu-Ray-spelar og ei kick ass-spelmaskin.

Såg forresten bileter av Final Fantasy XIII på Gamespot i dag. Nokon som har informasjon om dette spelet?

Lenke til kommentar

Hva prisen i norge blir, kommer vel an på om man tar utgangspunkt i dollar eller euro. Tar man utgangspunkt i dollar bør den norske prisen bli ca 4000. Tar man utgangspunkt i euro bør den bli ca 5000.

Lenke til kommentar
Hva prisen i norge blir, kommer vel an på om man tar utgangspunkt i dollar eller euro. Tar man utgangspunkt i dollar bør den norske prisen bli ca 4000. Tar man utgangspunkt i euro bør den bli ca 5000.

6067749[/snapback]

For den billigste versjonen ja, Men ingen kjøper den, akkurat som ingen kjøper core versjonen av 360. Den "vanlige" versjonen vil nok ligge på over 6000kr.

Det enda mer tragiske er at "billigversjonen" av PS3 ikke kan oppgraderes, De har tatt bort minnekort portene bl.a. Også tatt vekk HDMI støtten som trengs hvis man skal se Bluray filmer i 1080p. Som jo Sony har skrytt så fælt av. 1080p ditt og 1080p datt.

Sony har virkelig lagt egget denne gangen.

Endret av Fedorov
Lenke til kommentar

So der er endå fleire forskjellar på billigversjonen enn storleiken på harddisken? Forbanna drit at dei skal lage forskjellige versjonar, og at dei skal koste so forbant mykje.

Nei, blir nok berre kjøp av Nintendo Wii, iallefall med det første. At det skal vere so dyrt for ein spel-konsoll er heilt på trynet.

Lenke til kommentar
So der er endå fleire forskjellar på billigversjonen enn storleiken på harddisken? Forbanna drit at dei skal lage forskjellige versjonar, og at dei skal koste so forbant mykje.

Nei, blir nok berre kjøp av Nintendo Wii, iallefall med det første. At det skal vere so dyrt for ein spel-konsoll er heilt på trynet.

6067802[/snapback]

Nå må du huske hva du får igjen kontra andre også da... PS3 blir kraftig og såklart koster det mer enn Wii...

Lenke til kommentar
Uten å bli beskyldt for å være fanboy (eller anti-Sony) må jeg ærlig si at det var lite imponerende. MS og Nintendo må være veldig fornøyde akkurat nå tror jeg.

Edit - ifølge denne oversikten (kan være fake dog...) så ser det ut som om det er flere forskjeller på den billigste og dyreste utgaven:

The 20GB version DOES NOT have:

Memory Stick/SD/CompactFlash slots

Wireless IEEE 802.11b/g

HDMI

http://img468.imageshack.us/img468/444/ps32ah.png

Og uten HDMI forsvinner vel mye av greia med blu-ray? Det er vel noe av samme strategien som MS har med 2 versjoner av 360'en; den dyreste tilbyr så mye ekstra at det er litt tull å gå for den rimelige varianten.

Edit: Ser jammen ut som om de har droppet 2xHDMI også...

6067567[/snapback]

Jupp, kun HDMI x1 og ikke 6x USB heller, kun 4.

Virkeligheten er imidlertid litt annerledes. Den ferdige utgaven av PS3 kommer til å leveres med bare én HDMI-utgang, samtidig som antallet USB-porter reduseres fra seks til fire. Videre er de tre nettverksportene Sony viste opprinnelig, nå blitt til én

Så.,mye av det som imponerte meg er borte.

Dr.Peedee

Lenke til kommentar

Ganske dyr ja, g demonstrasjonen av faktiske spill var , ikke overraskende, langt ifra så spektakulær som pre-rendring har prøvd å gi inntrykk av, på nivå med en x360/god PC er midt inntrykk. Vi får se når den kommer, men det ser mer og mer ut som nok en overopphypet playstation. (jeg sier ikke at de eldre PSene ikke har vært bra, bare at de ikke har oppfyllt de sinnsyke påstandene son g andre har komemt med før launch)

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...