kingvald Skrevet 4. oktober 2002 Del Skrevet 4. oktober 2002 Hei, noen som har kjennskap til disse? Hvordan er kvaliteten? Skal bruke de på Canon A20. Selges disse i Norge i så fall? Mvh kingvald Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 4. oktober 2002 Del Skrevet 4. oktober 2002 Close up (nær) filter tror jeg ikke jeg har hørt om. Men Hoya er en anerkjent leverandør av filter. Og jeg tror at alle store fotoforretninger fører Hoya. Hva skal du bruke filter til? _________________ Knut Skarsfjord [ Denne Melding var redigert av: skarsk på 2002-10-04 19:34 ] Lenke til kommentar
kingvald Skrevet 7. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2002 Tenkte på Hoya +1 +2 +4 Close up set for å bedre makro-mulighetene på kameraet: http://shop.store.yahoo.com/ador/hy55cusm.html men kan som sagt ikke finne noe om disse på norske web-shopper...noen tips? kingvald Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 7. oktober 2002 Del Skrevet 7. oktober 2002 Dette er jo ikke filter, men linser. Hvis du skal foreta macroopptak, bør du heller se etter macroconvertere til ditt kamera. F.eks. her: http://raynox.co.jp/english/digital/egdigital.htm Lenke til kommentar
kingvald Skrevet 7. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2002 Joda er klar over at en dedikert makrolinse er bedre, men mhp pris kunne jeg tenke meg å prøve linsene fra Hoya (ca. kr. 350,-) Det må da være noen i Norge som forhandler disse? Blir vel mye styr med toll og greier om jeg bestiller fra f.eks USA? kingvald Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 7. oktober 2002 Del Skrevet 7. oktober 2002 Hvorfor ikke fotografere gjennom et forstørrelsesglass? Dette har jeg prøvet og også gjennom en kikkert. Bruk da manuell fokus. Hvis jeg kommer over linser med filtergjenger, skal jeg komme tilbake til deg. Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 7. oktober 2002 Del Skrevet 7. oktober 2002 Finner ikke slike linser i Norge. Du kan trygt handle i USA. Jeg har en vidvinkelconverter av typen Raynox underveis. Kursen er god for tiden også. Du skal ikke regne med noen særlig skarphet ut i hjørnene av bildet. Lenke til kommentar
fl0ffy Skrevet 8. oktober 2002 Del Skrevet 8. oktober 2002 Har du prøvd å ringe de store fotobutikkene i Oslo? De kan som regel skaffe alt av Hoya, bare man tar tiden til hjelp og er villig til å betale en høy pris. Jeg foretrekker å bestille direkte, det være seg fra Europa eller USA. Og forresten, jeg kjenner en kar som bruker Hoya +1 +2 +4 Close up på sitt Minolta DiMAGE 7 med gode resultater. Selv har jeg lekt med en billig Jessops +10 som gir 'interessante' resultater... -flff Lenke til kommentar
kingvald Skrevet 8. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2002 HVor vil du anbefale å handle mhp pris og service? Hva mener du med at Jessops filteret er "interessant" ...bra eller dårlig? :wink: kingvald Lenke til kommentar
kingvald Skrevet 8. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2002 Jepp...da var det gjort, bestillte: LA-DC52 adapter (52mm) fra IT Butikken, kr. 280,- Vivitar close up set +1, +2, +4 fra e-bay, kr. 250,- Spent nå.....hvor bra kan dette bli til denne prisen? :wink: kingvald Lenke til kommentar
fl0ffy Skrevet 9. oktober 2002 Del Skrevet 9. oktober 2002 Hvis du smekker på en +10 macrolinse på Minolta D7 så får du følgende effekt: http://www.alldimage.com/modules.php?set_a...=view_photo.php Jeg foretrekker å handle fra Tyske newyork-camera.de, de er raske, pålitelige, billige og gir en god garanti på alt de selger.... -flff Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå