sveintoreahus Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 Hei! jeg spiller fotball på et lokalt og frivillig juniorlag. Det har seg slik at på 16. mai er det en stor utendørs fest i bygda. jeg, og alle de andre spillerne på laget har fått krav om å stille som vakter på festen. foreldrene våre blir også påkrevd vakthold. kan fotballavdelingen kreve at jeg stiller opp som vakt da? ps: jeg er 18 år Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 Så lenge du ikke har inngått noen avtale om det, kan de ikke kreve det rent formelt. Men du kan heller ikke kreve å få være med på klubbens aktiviteter - det går gjerne på et tillitsforhold, ikke sant? You can't get something for nothing. Lenke til kommentar
Øssa Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 (endret) Kan vel godt hende at han betaler medlemsavgift da. Da får han ikke something for nothing. Edit: Det var kjapt svar gitt :!: Endret 8. mai 2006 av Øssa Lenke til kommentar
sveintoreahus Skrevet 8. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2006 har betalt treningsavgift, medlemskontigent osv.. har heller aldri skrevet under på noe der det står noe om å hjelpe til på festen. hva mener du med tillitsforhold? Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Med tillitsforhold mener jeg at man har litt felleskapsfølelse, og ikke den innstillingen at dugnad er noe alle andre gjør. Ikke alle plikter må være kontraktsfestede - enkelte ting går som uskrevne forventninger. Lenke til kommentar
Olsenhower Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 En god grunn til å holde seg vekke fra frivillighetsorganisasjoner og annet skitt. Så lenge du betaler kontigent, ser jeg ingen grunn til at de kan kreve at du sløser vekk en hel kveld på å stå vakt. Du hadde vel gjerne andre planer i utgangspunktet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå