[email protected] Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 har en 350W PSu som fulgt med kabinettet mitt. pcen min er veldig treig for tiden, og yter dårligere enn noen gang, reinstallerte pcen for noen dager siden for å se om det var feilen men hjelp ikke. har hørt at pcer uten nok strøm yter dårligere så her er speccet mitt. samsung 200gb (oppgradert) samsung 120gb DVD-brenner (oppgradert) DVD-rom P4 3ghz MSI 915p combo corsair value 1gig de med oppgradert er ikke orginale deler men noe jeg har satt i iløpet av tiden jeg har hatt pcen. jeg kjøpte pcen min i slutten av 2004 så den trekker litt på årene og jeg forventer ikke å sette all grafikk på full lenger og vite at det går bra, det er gamle spill som gikk bra før som yter dårligere. er det PSU'n sin skyld at det yter dårlig? tenker spesielt på WoW som jeg spiller litt av for tiden, under 20 FPS i average er ikke bra. på forhånd takk Lenke til kommentar
Sir Smokealot Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 http://extreme.outervision.com/psucalculator.jsp Her kan du finne ut hva du trenger av watt. Jeg vil tro 350w holder lenge til systemet ditt. Men om den er utslitt yter den langt fra max og kan godt være årsaken til at pc'n er tregere. Vanskelig å vite hva som er årsaken egentlig, men vurderer du ny Psu så vil jeg anbefale Mist500w. 'Lydløs', alle tikoblinger du tenger til nyere utstyr som pci-e, stabil som ett fjell, nok watt til at den bør kunne vare noen år. Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 9. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2006 jo takk for raskt svar. står der at jeg trenger ca 380 watt forresten kabinettet mitt er chieftech Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 9. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2006 (endret) programmet sa jeg trengte 460 watt, er det mulig at det er svartet eller må jeg lete andre steder etter feil i systemet mitt? Endret 9. mai 2006 av Tussegutten Lenke til kommentar
Sir Smokealot Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Du bør ha mere watt enn hva du faktisk bruker, da psu'en vil leve mye lengre om den ikke blir 'råkjørt' hele tiden . Det er mange andre ting som kan gjøre pc'n treg, fragmentert harddisk fex Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 9. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2006 (endret) hardisken er veldig defragmantert, defragmanterer hver gang jeg installerer noe nytt pluss at jeg reinstallerte xp for noen dager siden (bruker O&O defrag) Endret 9. mai 2006 av Tussegutten Lenke til kommentar
Sir Smokealot Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Om pc'n fortsatt er treg etter ny win-install så høres det ut som det er en hardware greie. ''Electrolytic capacitor aging. When used over extended period of time (1+ years) as well as 24/7 PSU will start loosing its initial wattage. Recommended to add an additional 20% if you plan to keep your PSU for 1+ years (25-30% for 24/7 and 1+ years).'' eXtreme OuterVision Tror jeg ville satset på ny PSU. Har selv 'fixet' 3-4 pc'er med ny PSU. Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 9. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2006 tusen takk, da setter jeg det på shopping listen sammen med nytt kabinett og CPU vifte Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Husk nå dette: Selvom din maskin kun trenger 350W, er det dumt å velge en strømmforsyning på 350W. Når en transistor(dette gjelder egentlig generelt for de fleste komponenter) blir belastet på full styrke, blir den varm. Varme skaper mindre motstand, og gjor at den kan lede mer strøm, som igjen fører til at den blir enda varmere. Slik forsetter det helt til strømforsyninger tar kvelden. Det vil derfor alltid være lurt å velge en strømmforsyning som er en goddel krafigere enn det du trenger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå