Gå til innhold

OC av 3500+ ,RAM hastighet.

Anbefalte innlegg

Ny på dette her, :hmm: Har min 3500+ stånde med multiplier 11 og HTT 220 for å prøve meg litt fram. Har satt ram divider på 5/6 , 166mHz i bios. Timings er står på auto i som blir 2-4-4-7 CPU-Z viser at den ligger nå på 173mHz. 2x Twinmos 512 unmatched. Hva bør jeg stille på her? Må jeg? Hva har det å si at RAM hastigheten ligger under det den er optimalisert for?

Ellers er temp 36 på cpu,så kan vel sette opp HTT til 230 neste :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

viktig

ta av coolnquiet

ta på pci-e lås eller async

still noe som heter HT og SB link

hvis du er i tvil så skal det ligge på en annen meny i bios som det er oppført som

1000, og kan stillet til 800 600 400 200 eller blir det 5x 4x 3x 2x

uansett mellom 200 og 250 fsb så skal de være 800 istedenfor 1000

jeg ville tippe et grov anslagg at du klarer 2.5 ghz med 1.5 volt, først må du prøve med mindre volt og occt hvis det programmet stopper så øker du volten som du muligens har funnet ut av fra før.

så Ht 1000 til 800, 4x

sb link 1000 til 800 4x

så kan du teste 230 240 250

huske på hvis du har mindre hastighet enn normalt på ram så kan du stramme timmings litt, evt, unngå dette fordi det er risikabelt, du kan iallefall sette den siste til

10-8-6 det skal ha minst å si sånn jeg har forstått det.

den første må stå på det den er laget for. så hvis du ha 3-3-3-10

så får du tvilsom 2-2-2-10

3-2-2-8 er mulig tror jeg på 180mhz, timmings tar du helt til slutt, gjerne øk timmings så det er alldri rammen som stopper i testing, så hvis du skal ha mer mhz på ram en normalt evt. 230mhz så kan det evt være lurt å sette 3-4-4-10, som sagt jeg vet lite om dette, men går utfra det er noe sånt. se på verdier timmings på ram til forskjelige typer av ram hvordan andre har satt timmings, om en skal sette

3-2-4-10

eller

3-4-2-10

kan direkte være skadelig for ram synes jeg å ha hørt.

så i utngagspunktet lav-lav-lav-høy

høy-lav-lav-høy

alldri lav-høy-lav-høy

bare spekulering håper det hjelper kansjoe noen som har litt mer erfaring kan si noe om en timmings mal.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...