Gå til innhold

D 830 holder 92 grader ved 50% load!

Anbefalte innlegg

Er ikke dette bare bittelitt høy temp? Maskinen står med åpen sidedør og en bordvifte som blåser luft rett inn. Hva bør være normal temp forn en D830?

Lurte litt på hvorfor det lægga so ille i BF2, og regner med at det var svaret :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Siden det lagger så mye så vil jeg tro at CPUen din throttler ned pga den blir overheated. Har du sjekket om CPU vifta di går som den skal?

6065905[/snapback]

Det høres i alle fall sånn ut :p Jeg har ikke sjekket om den sitter skikkelig, men vifta spinner på full speed med en gang jeg åpner en nettside. Vannkjøling er i poten, så jeg satser på at jeg overlever uten spill til den er framme :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Dersom dette er med default clock/VCore vil jeg anta at kjøler ikke er godt nok montert.. dvs. ett av klipsene ikke er på plass.. slik at sink ikke ligger i plan/full kontakt med HS.

Max load temp med Intel box kjøler (uklokket system) bør ligge rundt 70 grader (med en 830D).. ved full load begge kjerner.. BF2 vil vel normalt "kun" belaste en kjerne og da bør temp holde seg på 60-tallet.

PS.

Jeg anbefaler *sterkt* en annen kjøler som ikke benytter plastklips.. helst en av de bedre heatpipe-kjølerne f.eks. TT Big Thypoon/Schyte Ninja.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Dersom dette er med default clock/VCore vil jeg anta at kjøler ikke er godt nok montert.. dvs. ett av klipsene ikke er på plass.. slik at sink ikke ligger i plan/full kontakt med HS.

Max load temp med Intel box kjøler (uklokket system) bør ligge rundt 70 grader (med en 830D).. ved full load begge kjerner.. BF2 vil vel normalt "kun" belaste en kjerne og da bør temp holde seg på 60-tallet.

PS.

Jeg anbefaler *sterkt* en annen kjøler som ikke benytter plastklips.. helst en av de bedre heatpipe-kjølerne f.eks. TT Big Thypoon/Schyte Ninja.

6080193[/snapback]

Kunne ikke skrevet bedre svar selv... 90c.. garrantert ikke god kontakt mellom cpu og kjøler..

Lenke til kommentar

Er det nå i det siste at temperaturen har blitt så høy, eller har det vært slik hele tiden? Så igjennom bios oppdateringene på abit's hjemmesider og fant ut at cpu temperatur målingen er blitt kalibrert i en senere bios revisjon. Kan jo hende den bare viser feil temperatur og at det er den feile informasjonen som fører til at cpu throtler.

Har sett en del brukere som har et lignende problem og det er ikke så sjeldent at det lar seg ordne med en bios oppdatering. Uansett er det bortimot ingen brukere som nevner å oppdatere bios/sjekke liste over reparerte bugs i siste bios revisjoner.

Det er forøvrig GANSKE mange bugs som er fikset, så uansett om det er målingen som er problemet så er det smart å oppdatere.

Edit: glemte linken: http://www.abit-usa.com/products/mb/bios_r...ories=1&model=5

Endret av kjaks
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...