Gå til innhold

Windows Live Messenger 8

Anbefalte innlegg

Jeg lager her en liten post hvor folk kan skrive alt hva de syntes om den nye MSN (Microsoft Network) Messenger som har byttet navn til WLM (Windows Live Messenger).

Hjemmeside: http://www.live.com

Utgitt utgave: Windows Live Messenger v8 BETA

Release av fullversjon: 3Q-4Q 2006

-----------------------------------------------------------------------------

Først må jeg si at det var utrolig krunglette å få installert og aktivert e-mailen min til bruk av Windows Live Messenger 8 BETA, så lenge det er en såkalt, "CLOSED" BETA, så må man får spesiell invitasjon fra noen som alt har Windows Live Messenger 8 BETA.

Det ble mulig å laste ned en norsk utgave av Windows Live Messenger 8 BETA, men den ble fort fjernet etter noen uker.

De som ønsker den egelske versjonen måtte få en invitasjon uansett hva.

Nå derimot kan kan aktivere og laste ned Windows Live Messenger 8 BETA fra live.com.

Bare husk at mann må bruke Internet Explorer når man gjør det, ellers vil du ikke få lastet ned exe filen. Noe som er utrolig teit for meg som bruker Mozilla FireFox.

Dessuten må du logge det på live.com, og gå gjennom noen sånne aktiverings greier, sånn at du faktisk kan logge in med e-mailen din med Windows Live Messenger 8 BETA, har du ikke gjort dette, så vil du bare få en feilmelding, og du for ikke logget inn.

Når jeg da først hadde fått installert Windows Live Messenger 8 BETA, så fant jeg umiddelbart ut at det hadde kommet en nye "offline talk" funksjon, som gjør sånn at du kan sende meldinger til andre selvom de er offline, også vil den meldingen komme opp hos den personen neste gang hun/han logger på.

Dette er en veldig morsom, og nyttig funksjon.

Det har også kommet noen andre nye funksjoner som blant annet, "Shareing Folder".

Nå kan du opprette en mappa mellom forskjellige brukere, der du bare legger filer i mappa som ligger på Din Datamaskin også kan den andre parten gå inn i mappa og hente ut filer osv... Nok en fin funksjon.

Ellers så er utseende blitt oppgradert, særlig etter det kom en oppdatering til Windows Live Messenger 8 BETA, syntes jeg utseende har blitt ekstremt kult.

Og jeg syntes inn loggingen går mye fortere, men selve programmet bruker mer av PC-en, uten at PC-en sliter i det hele tatt, så merker jeg at Windows Live Messenger 8 BETA rett og slett hakker! Det er utrolig irriterende, men det er nok bare en feil med BETA versjonen, har nok ikke noe med at PC-en kneler å gjøre.

Også har det kommet noen nye spill og sånne ting...

Jeg syntes at Windows Live Messenger virker bedre enn MSN Messenger på alle måter, det er jo trossalt samme program...

Men jeg ser ingen grunn til å bruke MSN Messenger 7.5, når du kan bruke Windows Live Messenger 8 BETA!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...