Theoneask Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 Mulig eit veldig teit emne men eg kjeder meg litt og eg lurer litt på dette. Akkurat kva er det melk hjelper for? Eg drikke vanlig h-melk. Er vel ikkje so mange andre som drikke den. For meg gjer det ingenting om litt meir feitt siden eg virkelig ikkje legger på meg nesten uansett ka Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 Melk stryker blant annet skjelett ditt. Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 (endret) Som Skarstad sa - Melk styrker skjelettet og kan (kanskje, ikke bevist) forhindre benskjørhet. Merk at kumelk er mat for kalver, ikke for mennesker, så det er ikke heldig å drikke i bøtter og spann av det. Brokkoli gjør f.eks samme nytten, men smaker på langt nær så godt som iiiiiiskald H-melk *Og så var det en gang det gikk to melkekartonger over en vei. Den ene ble påkjørt, så utbrøt den andre: "Er du hel, melk?"* "haha" *Edit* Leif... Endret 8. mai 2006 av oysfaerg Lenke til kommentar
pwnde Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 (endret) Lurer litt på dette selv. Melk er sunt, men er det egentlig så sunt som Tine vil ha det til? "Drekk melka di så får du sterkere skjelett, penere tenner og mindre hår på ryggen!" Og hvem var det egentlig som tenkte "Oi! Det kommer noe hvitt ut av kua, lurer på om det smaker godt." Edit: Melk styrker skjelettet og kan (kanskje, ikke bevist) forhindre benskjørhet. Merk at kumelk er mat for kalver, ikke for mennesker, så det er ikke heldig i drikke i bøtter og spann av det. Må kanskje ro litt ned på melkeinntaket da Endret 8. mai 2006 av m_eide Lenke til kommentar
Theoneask Skrevet 8. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2006 Okay, takk for svar hittel:) Jepp, e faktisk veldig godt med eit glas iskald h-melk. Nei, man kan vel drikke for masse av det og.. Hehe, joda god vits:p Lenke til kommentar
Jonulf Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 Hvis det ikke er sunt å drikke melk, burde jeg seriøst kutte ned. Her går det vel en liter++ helmelk til dagen Et glass iskald helmelk smaker utrolig godt da. Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 Sålenge du ikke blir feit av melka, så er det vel ting som er mye verre, for å si det slik Lenke til kommentar
Carl M Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 Og hvem var det egentlig som tenkte "Oi! Det kommer noe hvitt ut av kua, lurer på om det smaker godt." 6065548[/snapback] Pupper liksom, du er klar over at kvinner har slike? In addition, the breasts are parts of a female mammal's body which contain the organs that secrete milk used to feed infants. Holy crap. Lenke til kommentar
Flexo Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 Hvis det ikke er sunt å drikke melk, burde jeg seriøst kutte ned. Her går det vel en liter++ helmelk til dagen Et glass iskald helmelk smaker utrolig godt da. 6065656[/snapback] Samme her med Q-Melk skumma. Går ofte 2 liter om dagen Lenke til kommentar
Theoneask Skrevet 8. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2006 Sålenge du ikke blir feit av melka, så er det vel ting som er mye verre, for å si det slik 6065668[/snapback] Jepp, det høyrest ganske logisk ut Lenke til kommentar
Jonulf Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 Hvis det ikke er sunt å drikke melk, burde jeg seriøst kutte ned. Her går det vel en liter++ helmelk til dagen Et glass iskald helmelk smaker utrolig godt da. 6065656[/snapback] Samme her med Q-Melk skumma. Går ofte 2 liter om dagen 6065698[/snapback] Ja, Q-melk må være den beste melken. Smaker veldig frisk. Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 gym lærern vår begynnte å si at melk var farlig pga fetttypen som er der og at man skal drikke minst mulig melk.. etter det jeg har hørt er melk bra.. og godt! Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 Som Skarstad sa - Melk styrker skjelettet og kan (kanskje, ikke bevist) forhindre benskjørhet. Merk at kumelk er mat for kalver, ikke for mennesker, så det er ikke heldig å drikke i bøtter og spann av det.Brokkoli gjør f.eks samme nytten, men smaker på langt nær så godt som iiiiiiskald H-melk *Og så var det en gang det gikk to melkekartonger over en vei. Den ene ble påkjørt, så utbrøt den andre: "Er du hel, melk?"* "haha" *Edit* Leif... 6065537[/snapback] Det skal merkes at man må spise 1kg brokkoli for å få i seg like mye kalsium som i 2 glass melk. Forøvrig er 2 glass anbefalt daglig. Husk at kalsium styrker benene til oss mennesker, samt at tenner er gruppen av ben. Bare å drikke. Men husk også at kalsium setter i gang forbrenningen. 2 glass melk er fabelaktig. Minimum et glass om morgenen og et glass til kveldsmat. Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 (endret) Melk er ca så sunt: <------------------------------------------------------------------------ ---------------------------------------------------------------------------------> Til saken. Melk styrker skjelettet, og tennene. + at det er andre flotte vitamin ting i melk.. Endret 8. mai 2006 av Hrisebro Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 Ca 1000. De foerste som tenkte at de skulle drikke det hvite som kom ut fra kuen tenkte vel at man gjorde det med damer, og kalvene gjorde det med kua. Hvorfor ikke stjele litt fra kalvene? Evt. saa funket det bare ikke fullt saa bra med oksen Lenke til kommentar
KristianF Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 MELK er godt. Da snakker jeg ikke om det hvite vannet som Tine kaller melk, men EKTE melk. Hva er vel ikke bedre enn melk rett fra muggene til kua og som er saftig kjølt ned? Og melk du får i utlandet.. mmm.. melk... Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 (endret) Blant annet har melk også viktige B-vitaminer som er viktig for tarm-/magesystemet. Edit: Husk at upastirusert og ikke homogenisert melk er farlig for hjertet og blodårer, da den ferske melken rett fra kua er meget tykk og inneholder enormt med mye fett. Vi vet at mat med mye metted fett er farlig for hjerte og blodårer, og det er det som foårsaker hjerte- og karsykdommer. Endret 8. mai 2006 av onyX Lenke til kommentar
Theoneask Skrevet 8. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2006 Yay, då kom vi fram til at melk er sunt då Alle sammen: Skål! Lenke til kommentar
pwnde Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 Ca 1000. De foerste som tenkte at de skulle drikke det hvite som kom ut fra kuen tenkte vel at man gjorde det med damer, og kalvene gjorde det med kua. Hvorfor ikke stjele litt fra kalvene? Evt. saa funket det bare ikke fullt saa bra med oksen 6065927[/snapback] Ekle bilder danner seg i hodet mitt Men tilbake til årntli melk: Selv om pupper på damer er en vledig fin ting vil jeg ikke engang vurdere å koble meg rett på en ku, ei heller katter eller hunder. Vi har lover mot sånt! Var sikkert et veddemål, "Vedder 10 riksdaler på at du ikke tør å drikke det som kommer ut av brøsta til kua!" Lenke til kommentar
Rostad Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 sundt ja, men ein i klassa mi drikker ca 1.5 liter melk hverdag, og ånden hans lukter dritt! han er sikkert ikke så flink til og pusse tennerne heller da men Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå