Gå til innhold

en stille-pc fra komplett til under 8k u/skjerm?

Anbefalte innlegg

Tenkte bestille meg ny pc, og kunne godt tenke meg litt tilbakemeldinger på den før eg bestiller.

Komponenter:

Prosessor:

AMD Athlon 64 3700+ 2.2GHz Socket 939

1950 kr på komplett.no

Hovedkort:

ABIT AN8-32X,nForce4 SLI X16,Socket-939

1495 kr på komplett.no

Minne:

Crucial PC3200 BallistiX DDR 1024MB CL2

1095 kr på komplett.no

Skjermkort:

Asus AX800/2DTV

brukt til 500 kroner fra kompis

Kabinett:

APLUS Case Qubic, Sort Midi tower (Uten Strømforsyning)

395 kr på komplett.no

Strømforsyning:

NorthQ 4001EXT, Silent ATX 400W, 140mm Fan, 12-17dBA

495kr på komplett.no

Harddisk:

Samsung SpinPoint P120S 250GB SATA2 8MB 7200RPM

795 kr på komplett.no

Tastatur:

Logitech Media Keyboard Elite PS/2/USB, Retail

245 kr på komplett.no

Mus:

Logitech MX518 Optical Mouse, USB, PS/2

425 kr på komplett.no

Musematte:

Steelpad QcK musematte Musematte i Tøy

89 kr på komplett.no

DVD-brenner:

NEC DVD-brenner ND-3550 IDE Black OEM DVD+R/+RW/DVD-R/-RW (Dual layer)

395 kr på komplett.no

totalt blir dette ein prislapp på 7879 kroner. regner med at komplett tar seg betalt på frakt i tillegg.

det eg lurer på er såklart:

er dette ein bra pc til mitt bruk?

er prisane greie?

passer alle komponenter sammen?

er det noko her eg bør styre unna?

klarer denne pcen å vere nokolunde stille? (viktig, då den står i stua)

har eg glømt noko?

eg er klar over at skjermkortet ikkje er det aller råaste eg får akkurat no, men føler det holder til mine foreløbige behov, og 500 er greitt å betale. istedet for å investere 2500 kroner no, så kan eg heller bruke 500 og få det foreløbig og bruke 2000 om eit år og få noko som er mykje råare enn det ein får for 2500 i dag. føler det er greitt ressonement...

det eg regner med å bruke pcen til som kan kreve litt er vel i første omgang spilling av world of warcraft, litt cs og godt mulig oblivion.

har og ein 24" dell-skjerm som eg kjøpte for ei stund sia som eg gjerne vil ha god utnyttelse av.

skal og bygge pcen sjølv, noko som er skummelt her i forhold til komponentane eg har valgt?

på førehand, takk! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Veldig bra oppsett, men det blir veldig dyrt på komplett, jeg hadde tenkt og kjøpe alt der.. trodde det ble mye lettere men satt opp samme pce på ett annent sted og fant ut a det ble billigere og kjøpe alle dele et annet sted og leie noen til og bygge den for meg..

kjøp alt fra netshop da får du lion sjokolade:P og mye billigere.. spander deg ett nytt skjermkort..

jeg anbelafer 7900gt

spiller en del WoW og oblivion tror du kommer til og lagge en del i oblivion med det skjerm kortet WoW tror jeg du kommer til og ligge på rundt 45 FPS i hovedstadene.. og 60fps rundt om kring.. (untatt mc)

Lenke til kommentar
Veldig bra oppsett, men det blir veldig dyrt på komplett, jeg hadde tenkt og kjøpe alt der.. trodde det ble mye lettere men satt opp samme pce på ett annent sted og fant ut a det ble billigere og kjøpe alle dele et annet sted og leie noen til og bygge den for meg..

kjøp alt fra netshop da får du lion sjokolade:P og mye billigere.. spander deg ett nytt skjermkort..

jeg anbelafer 7900gt

spiller en del WoW og oblivion tror du kommer til og lagge en del i oblivion med det skjerm kortet WoW tror jeg du kommer til og ligge på rundt 45 FPS i hovedstadene.. og 60fps rundt om kring.. (untatt mc)

6065490[/snapback]

mulig eg må sjekke ut litt forskjellige plasser.. blir å ta bestilling etter ei runde rundt om imorra tenkte eg..

når det gjelder skjermkortet, så trur eg ikkje eg blir å spandere på det heilt endå.. takker for anbefaling, men føler 500 kroner er såpass grei pris på det eg får med kompisen min at eg vil sjå om det holder mål først. er jo WoW som er aller mest aktuelt, og der skal jo det meste gå :p

Lenke til kommentar
siden du tar sli kjøp en psu med 2x12 rails, den psu 400 watt kan være litt lite har vel 16-18 amper, bør være 26 amper totalt.

kjøp 2x1gb value ram eller kun 1gb ram modul.

6065631[/snapback]

kan du komme med dømer til meg? eg har prøvd å sette meg inn i ein del ting i forbindelse med at eg skal kjøpe meg ny pc om dagen, men eg er gaaaaaaaanske rusten merker eg!

bør ein ikkje for best ytelse bestille 2 og 2 ram-brikker? kompis som forklarte meg det her.. eg var ikkje heilt med.. godt mulig eg misforsto deg og.. :)

Lenke til kommentar

Det er klart at dersom støy er eit tema kan det vere aktuelt å kjøpe andre kjølere. F.eks Scyth Ninja til CPU... Med det kan du sjølvsagt gjere i ettertid dersom du ikkje er tilfreds med lydnivået og.

Det og eg er heilt enig i at det ikkje er vits i å spandere på seg 7900GT. Dersom du ikkje skal spele spel som krev den slags kort, er det berre bortkasta penger i mine auger.

Lenke til kommentar

Denne er grei til å få ein peikepin på kva PSU du trenger..

http://www.jscustompcs.com/power_supply/

Er jo ikkje vits i å smøre så tjukt på, så dyr strømmen er for tida.. :ohmy:

Og så må du sjekke om grafikkkortet er AGP eller PCI-Express og kva hovedkortet har. Dersom skjermkortet er AGP så vil eg anbefale å gå for eit HK med PCI-Express og heller kjøpe eit billig rompekort som er nett høvlig til WoW.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...