Mirawen Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 (endret) Edit: Har kommet fram til at jeg kjøper PSU utenom. (Vel... får se hvor lenge det varer, har nettopp kommet på at jeg har glemt å ta med xp i den nye konfigurasjonen ...) edit slutt Jeg sitter og tygger veldig på denne konfigurasjonen: Min handlevogn Men jeg har fått flere tilbakemeldinger på at det er alt for kraftig PSU. 500W trengs ikke. Så tenker jeg som så at da kan jeg like gjerne tenke på kabinett med PSU, med mindre et bra opplegg der går mye over tusen kroner. Får dessuten høre at jeg slett ikke trenger dual core. Det stemmer nok, men .. tja.. jeg vet ikke. Jeg er meget forvirret etterhvert! Endret 9. mai 2006 av Mirawen Lenke til kommentar
Fedje Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 Hva har du egentlig planer om å bruke maskinen din til? Lenke til kommentar
Mirawen Skrevet 8. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2006 eeeeh, vel.. *kremt host* internett... og, msn.... og... webcam og litt sånnt. Spille musikk, se film (etterhvert når jeg får meg dvdbrenner, om det er mulig *føler seg grønn*). Ikke spill, med mindre det skulle skje noe veldig merkelig. Ser ikke for meg at jeg kommer til å kjøpe videoredigeringsprogram heller, men vet aldri. ("Hadde jo vært gøy" sier man til sånnt.) Jeg vet at maskinen sansynligvis er ganske mye mer enn hva jeg trenger, men på den andre siden... Det er ikke _så_ mye dyrere enn en billigere og "dårligere" versjon, så why not... Vil gjerne ha en maskin som kan overleve en stund. Slo meg forresten at kanskje denne dual core rossessoren, for mitt bruk, egentlig gir dårligere ytelse enn en bedre single core til omtrent samme pris? (Dere skjønner hvordan jeg tenker der håper jeg?) Lenke til kommentar
Fedje Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 Jeg er ikke helt sikker men kanskje dette kan være noe. http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=311799 Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 en dual core bruker mye mer strøm en vanllig, intel bruker vel enda mer i tillegg. så ved 500 watt er kansje 200 watt til cpu og resten til molex, hd, skjermkort, ol. det som er 5 og 3.3 bør vel være på 150 watt, så hvis cpu bruker 140 watt, så skal det ei heller være sånn at det benytter omtrent maks heletide, som reduserer levetid, mer varme, osv. stabilitet. 450-500 kan være greit til dual core. Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Ville gått for MISTen jeg, skal du oppgradere senere tid så kan det være greit å ha en som er litt større enn det du akkurat trenger^^ Du kan oppgi litt mer info om alt det andre du har inni kassa, så blir det lettere å hjelpe deg. ----------------- Bare en liten kommentar på hw: Har du valgt ut etter pris, eller ytelse, begge deler eller bare random, det du tror er bra? Vil ikke si at du trenger en Dobbeltkjerne-prosessor til det du bruker den til. Du burde vurdere det skal du drive med musikk/bilde og videoredigering, du greier det kjempefint på en Enkeltkjerne-prosessor til ditt bruk ---------------- Tror at du, med noen vifter, Cd/DVD-Spiller/Brenner, Floppy ( ) + andre gadgets og hw, klarer deg fint med den der, hadde gått for den pga. de stabile spenningene, helt lydløs, og stilig design Har den selv, kan ikke si annet enn Anbefales Hvor mye tenker du på bruke på kabinett? Kan anbefale Lian Li sine, på Microplex : ) Får et kjempekabinett til under tusen-lappen. Øyvind PS: Du burde omtrent alltid kjøpe litt mer enn du trenger, i hw og PSU, du vet aldri hva du finner på i fremtiden Lenke til kommentar
Mirawen Skrevet 9. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2006 Ups.. Jeg har gått vekk fra den konfigurasjonen nå, og kommet opp med noe nytt. (Er forresten ikke jeg som har satt det opp helt selv. En datakyndig fyr har hjulpet meg.) Ny konfigurasjon Men nå har jeg _nettopp_ kommet på at jeg jo har glemt å ta med XP der, så da tror jeg jaggu jeg er like langt... (skjønt, jeg _har_ kabinett, så kanskje jeg kan droppe det?) Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Ups.. Jeg har gått vekk fra den konfigurasjonen nå, og kommet opp med noe nytt. (Er forresten ikke jeg som har satt det opp helt selv. En datakyndig fyr har hjulpet meg.) Ny konfigurasjon Men nå har jeg _nettopp_ kommet på at jeg jo har glemt å ta med XP der, så da tror jeg jaggu jeg er like langt... (skjønt, jeg _har_ kabinett, så kanskje jeg kan droppe det?) 6069725[/snapback] Den er grei. Du kjøper nytt kabinett hvis du har et som er bra nok fra før bare pga. en ting: Looken Har du et med greie løsninger er det ikke ren vits å skaffe seg et nytt et, men seff, det frister hver dag^^ Lenke til kommentar
Mirawen Skrevet 9. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2006 Den er grei. Du kjøper nytt kabinett hvis du har et som er bra nok fra før bare pga. en ting: Looken Har du et med greie løsninger er det ikke ren vits å skaffe seg et nytt et, men seff, det frister hver dag^^ 6069950[/snapback] Det frister ja.. det jeg har er fem år eller noe sånnt. Ser helt grusomt ut. *ler* Men så er det vel ikke så skrekkelig mange som er inne på soverommet mitt og ser da. Får tenke på det! nå må jeg fly! glemt treninga! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå