Gå til innhold

Mulig at det blir lisens på TV2 - klageside

Gjest Slettet+19283741

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg betaler gladlig lisens til den første TV kanalen som gir meg mulighet til å velge hvilken som helst film/serie/program som jeg vil se og lar meg velge når jeg vil se det. Er helt umulig å følge med på serier spesielt på TV i og med at jeg sjelden har tid til å se akkurat på de tidspunktene de blir sendt. Er langt enkelere å laste ned da og selv velge tidspunkt.

Men litt lisens for reklamefri TV kan være greit, fordi da vil kanaler bli tvunget til å ha økt kvalitet på det de sender samtidig som vi blir kvitt reklamen. Grunnen til at de blir tvunget til økt kvalitet er for å lokke seere, for ingen gidder å betale XXX kr i måneden for Shopaholic, Charterfeber, Sommerquiz o.s.v. Problemet da kan jo bli at dine to favoritt serier havner på hver sin kanal og man må enten betale dobbelt eller slutte å se på en.

Endret av 1337Antikatt
Lenke til kommentar
Jeg betaler gladlig lisens til den første TV kanalen som gir meg mulighet til å velge hvilken som helst film/serie/program som jeg vil se og lar meg velge når jeg vil se det. Er helt umulig å følge med på serier spesielt på TV i og med at jeg sjelden har tid til å se akkurat på de tidspunktene de blir sendt. Er langt enkelere å laste ned da og selv velge tidspunkt.

Men litt lisens for reklamefri TV kan være greit, fordi da vil kanaler bli tvunget til å ha økt kvalitet på det de sender samtidig som vi blir kvitt reklamen. Grunnen til at de blir tvunget til økt kvalitet er for å lokke seere, for ingen gidder å betale XXX kr i måneden for Shopaholic, Charterfeber, Sommerquiz o.s.v. Problemet da kan jo bli at dine to favoritt serier havner på hver sin kanal og man må enten betale dobbelt eller slutte å se på en.

6414365[/snapback]

han der var ikke domm genialt

Lenke til kommentar
TV2 skal ikke ha kommet frem til en konkret sum når det gjelder lisens, men etter det VG kjenner til, er det internt blitt diskutert en TV-lisens på mellom fem og ti kroner i måneden.

Jeg skal nok klare og betale den regningen ;)

Lenke til kommentar
du kan ikke få i pose og sekk..

6413683[/snapback]

Man kan tydeligvis få verken pose eller sekk i denne sammenhengen..

6414121[/snapback]

Jeg mener at de ikke kan ha reklame og lisens!

6415943[/snapback]

Men det har NRK allerede, og det er det TV2 evt også vil ha.

Faktisk gir jeg blanke f i om de vil ta både lisens og reklame, så lenge jeg har muligheten til å velge bort kanalen. Det har man ikke med NRK. Svindel.

Lenke til kommentar
Kan bare ha 30 kanaler på TVen min. NRK og TV2 er ikke blant dem. Har ikke sett et program på NRK på 3-4 måneder.

Hvorfor skal jeg betale lisens?

6413678[/snapback]

Fordi det ikke er en "NRK lisens"? det er en "TV lisens" du betaler. Retten til å bruke TV, hvorenn dumt det er i disse dager.

At mesteparten av disse pengene settes av til å drive NRK er vel egentlig bare ett av meget få eksempler på at såkalte "øremerkede" avgiftspenger faktisk går til det de var avsatt til. Sånn i motsetning til f.eks. "veiavgiften" , som, hvis jeg ikke tar helt feil av, endret navn på slik at det ikke skulle høres ut som at det gikk bare til drift av veinettet (noe det ikke gjorde uansett).

OT: Hvis TV2 begynner med betalingsTV, iallefall hvis de beholder reklame, slutter jeg å se på TV2, helt enkelt. På samme måte som at jeg omtrent har sluttet å leie filmer. Jeg betaler ikke for å se på reklame! Det er jo nettopp derfor man evt. betaler! FOR IKKE Å SE REKLAME!

Lenke til kommentar
Fordi det ikke er en "NRK lisens"? det er en "TV lisens" du betaler. Retten til å bruke TV, hvorenn dumt det er i disse dager.

At mesteparten av disse pengene settes av til å drive NRK er vel egentlig bare ett av meget få eksempler på at såkalte "øremerkede" avgiftspenger faktisk går til det de var avsatt til. Sånn i motsetning til f.eks. "veiavgiften" , som, hvis jeg ikke tar helt feil av, endret navn på slik at det ikke skulle høres ut som at det gikk bare til drift av veinettet (noe det ikke gjorde uansett).

Ordkløveri. Lisensen kunne hett Abrakadabra-lisens, uten at det ville vært noe forskjell. Så lenge den går til NRK er det en NRK-avgift.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...