Gå til innhold

Mulig at det blir lisens på TV2 - klageside


Gjest Slettet+19283741

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Nrk viser da mange program uten "Dette programmet er sponset av" de!

 

Selv kunne jeg gjerne betalt noen kroner for å slippe reklame, og gjerne få flere egenproduserte programmer...

Hvis man derimot må betale lisens, og reklamen fortsetter. Nei det er ikke bra!

Har uansett lite tro på at tv2 blir en "lisens-kanal"

Endret av Menkromsen
Lenke til kommentar
Har uansett lite tro på at tv2 blir en "lisens-kanal"

6210209[/snapback]

 

Penger har nok mye å si i dette tilfellet. Hvis TV2 finner ut at de får mindre penger å rutte med hvis de fjerner reklamen og får lisenspenger tviler jeg sterkt på at de gjør det.

 

Tror nok de tjener fett på reklamen idag, og jeg har mine tvil på at alle som ser på idag hadde gidda å betalt

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest Slettet+19283741
Nrk viser da mange program uten "Dette programmet er sponset av" de!

 

Selv kunne jeg gjerne betalt noen kroner for å slippe reklame, og gjerne få flere egenproduserte programmer...

Hvis man derimot må betale lisens, og reklamen fortsetter. Nei det er ikke bra!

Har uansett lite tro på at tv2 blir en "lisens-kanal"

6210209[/snapback]

 

 

Greit nok å ta betalt, nå vet jeg ikke hva nrk lisensen er på pr i dag, men den er kunstig høy etter min mening. Såpass høy at de burde klare å gjøre kanalen 100% reklamefri uten å få problemer med å tjene penger.

Lenke til kommentar

NRK har bare sponsorer når dei sender store sportsarrangement som det koster hue og ræva å kjøpe rettigheter til. Om dei IKKE skulle hatt sponsorer så måtte dei enten ha kutta i den øvrige virksomheten eller økt lisensen betraktelig.

 

Det virker som om enkelte glemmer hvor stort NRK faktisk er når dei klager på at lisensen er for høy. Viktig å huske at det er to tv-kanaler og en drøss radiokanaler (P1, P2, P3 samt alltid klassisk, alltid nyheter osv).

 

Jeg skulle selvsagt helst sett at lisensen blei fjerna til fordel for direkte overføringer fra stortinget.

 

Og hvis TV2 blir betal-tv så dropper jeg TV2. Men jeg tviler på at TV2 kan bli betal-tv i overskuelig framtid. TV2 har en konsesjon dei må etterfølge, og konsesjonen åpner ikke for at TV2 kan bli betal-tv.

Lenke til kommentar
Det virker som om enkelte glemmer hvor stort NRK faktisk er når dei klager på at lisensen er for høy. Viktig å huske at det er to tv-kanaler og en drøss radiokanaler (P1, P2, P3 samt alltid klassisk, alltid nyheter osv).

6337420[/snapback]

Joda, helt klart. Men jeg vil alikevel fremlegge at dette er tildels påtvunget. Nettopp fordi jeg betaler lisens for disse uavhengig om jeg hører/ser på eller ikke. P1/2/3 eller tilogmed MpeTre er radiokanaler jeg aldri hører på. Heller ser jeg ikke på NRK annet enn under større sportsarrangementer som OL eller VM. Like fullt betaler jeg like mye i lisens som en som kun ser NRK eller hører på overnevte kanaler.

 

Nesten synd forslaget med at du skulle betale lisens etter hvor mye du så på dem enkelte kanalene bare var en april-spøk. :p

 

Beklager... det her blei visst litt off topic.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+19283741
Det virker som om enkelte glemmer hvor stort NRK faktisk er når dei klager på at lisensen er for høy. Viktig å huske at det er to tv-kanaler og en drøss radiokanaler (P1, P2, P3 samt alltid klassisk, alltid nyheter osv).

6337420[/snapback]

Joda, helt klart. Men jeg vil alikevel fremlegge at dette er tildels påtvunget. Nettopp fordi jeg betaler lisens for disse uavhengig om jeg hører/ser på eller ikke. P1/2/3 eller tilogmed MpeTre er radiokanaler jeg aldri hører på. Heller ser jeg ikke på NRK annet enn under større sportsarrangementer som OL eller VM. Like fullt betaler jeg like mye i lisens som en som kun ser NRK eller hører på overnevte kanaler.

 

Nesten synd forslaget med at du skulle betale lisens etter hvor mye du så på dem enkelte kanalene bare var en april-spøk. :p

 

Beklager... det her blei visst litt off topic.

6337744[/snapback]

 

Greit nok det, men det er jo ikke alle som engang har gode nok signal til å ta imot annet enn f.eks P1, er det uten videre greit at de skal betale lisensen for de som hører på P3, P4 osv? Og hva med de som ikke får inn NRK 2? HVorfor skal de betale like mye?

Det jeg mener er hvorfor skal det ikke være valgfritt? Noen hverken ser eller hører på det som omfatter NRK-lisensen..

Endret av Slettet+19283741
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...