grukke Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 Hola Har en laptop som er meldt inn i domenet på jobben, men hjemme kjører jeg et privat domene. Går det ann å ha maskinen meldt inn i begge domener? Sånn at man velger ved login f.eks hvilket domene man kan logge inn på. Lenke til kommentar
hifiman Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 Nei det tror jeg ikke , du kan ha ett domene som du er medlem av på pc`en. jeg har ihvertfall aldri hørt om at du kan velge mellom to domener på pc`en. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 Det er mulig, men så vidt eg har fått med meg må du sette opp et trust-forhold mellom domenene. Om du kan gjøre det med to separate servere på to fysisk-separerte lokasjoner vet eg ikke. Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Uhm, skal ikke dette gå an da? Når du logger deg på, regner jeg med du har valget mellom å logge deg jobb domene eller lokalt på maskinen. Når du er hjemme, logger du deg på lokalt og deretter melder maskinen i ditt domene hjemme. Skulle da tro du fikk 2 domener å velge mellom + lokalt på maskin. Lenke til kommentar
mr_trout Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Uhm, skal ikke dette gå an da? Når du logger deg på, regner jeg med du har valget mellom å logge deg jobb domene eller lokalt på maskinen. Når du er hjemme, logger du deg på lokalt og deretter melder maskinen i ditt domene hjemme. Skulle da tro du fikk 2 domener å velge mellom + lokalt på maskin. 6071669[/snapback] Dessverre går ikke dette. En winXPmaskin kan kun være medlem av et domene av gangen. Dersom du melder den inn i et nytt domene, går domeneinformasjonen om gammelt domene tapt. Da må maskinen isåfall meldes inn på nytt. Vedr. trusts, så er du medlem av det ene, og domenene må ha kontakt med hverandre for å få autentiseringen til å fungere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå