Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvordan få CD-spiller på denne bilen?

Anbefalte innlegg

Svogeren min har en BMW Touring 318i E46 2000-modell med GPS, TV og onboard computer. Både han og jeg stusser over at det ikke er noe CD knapp på enheten i coupèn. GPS-kartet ligger på en CD som surrer i en spiller i bagasjerommet. Er dette CD spilleren? Altså, han ønsker å få en CD-veskler i bilen men tror nesten det ikke lar seg gjøres! Hva tror dere?

Bilde av enheten i coupèen:

post-64633-1147112125_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Svogeren min har en BMW Touring 318i E46 2000-modell med GPS, TV og onboard computer. Både han og jeg stusser over at det ikke er noe CD knapp på enheten i coupèn. GPS-kartet ligger på en CD som surrer i en spiller i bagasjerommet. Er dette CD spilleren? Altså, han ønsker å få en CD-veskler i bilen men tror nesten det ikke lar seg gjøres! Hva tror dere?

Bilde av enheten i coupèen:

post-64633-1147112125_thumb.jpg

6064564[/snapback]

Nå vet jeg lite om hvordan BMW tenker, men på min fars Audi A6 ligger det en veksler baki bilen der det er plkass til totalt 6 cd'r, der første slot er reservert til cd'n som inneholder OS't og GPS-kartene til bil-computeren. Har dere sjekket om det er en spiller eller en veksler?

Og i siste instans kan dere jo spørre en autorisert BMW-forhandler..

Lenke til kommentar
Tror ikke vi har sjekket dette men ville ikke det være i det minste en CD-knapp på enheten?

6064912[/snapback]

Tja, kommer an på mykvaren. I A6 jeg snakket om er det ikke det, kun i menyen på skjermen og så bruker han styre-knappene.

Men jeg ser jo kasettspilleren og det er jo tragisk å tenke på at fortsatt nye tyske biler kommer med kasettspiller som standard. Kasetthyllene på tyske bensinstasjoner bugner jo over av diverse Helmuth-trekkspill osv.. :!:

Beklager at jeg ikke kan hjelpe deg noe mer. Du får håpe at en BMW-freak leser denne og hjelper deg.

Lenke til kommentar
Hehe, kassettspilleren ja! Men har jo kommet den ultimate kassettadapteren da! En kassett hvor du kan putte i et minnekort for så å spille av fra den ;)

---

Får håpe noen beemer-fans kan hjelpe meg her :)

6064968[/snapback]

Hehey! Gi meg link til side som har dette. Helt konge! :thumbup:

Lenke til kommentar
Hehe, kassettspilleren ja! Men har jo kommet den ultimate kassettadapteren da! En kassett hvor du kan putte i et minnekort for så å spille av fra den ;)

---

Får håpe noen beemer-fans kan hjelpe meg her :)

6064968[/snapback]

Vi har en BMW X5, og vi har akkurat likt system på dashboardet som du viser til. Her ligger det en cd-skifter på venstre side i bagasjerommet. Åpne den lille luka, og røsk den lille svarte boksen ut (riktig boks er viktig).

Systemet er upraktisk, stygt og vrient. Men det er BMW. :p

Håper dette hjalp. :)

(BTW, aftermarket får ikke passet inn i dette, da må du i så fall rive istykker hele dashboardet og gjøre det på nytt)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...