Gå til innhold

Og der røyk min 360 også ...

Anbefalte innlegg

Litt av en kvalitet på denne maskinen gitt. Glad jeg levete dritten tilbake med en gang før den fikk mulighet til å gå i stykker.

Bare lever den tilbake til butikken og krev pengene tilbake, det gjorde ihvertfall jeg.

6064571[/snapback]

Kan ikke kreve pengene tilbake fra butikken.. det har du ikke krav på. Maskinen må nok sendes inn til reparasjon. Kan jo hende butikken er grei å lar det gå uansett.

6067171[/snapback]

Det er vel strengt tatt ikke lov? Vet det er mange produsenter som gjør det, men mener at norsk lovgivning gjør selger ansvarlig.

6152934[/snapback]

Ja, selger er ansvarlig. Derfor tar de den inn til reparasjon. Du får ikke pengene tilbake med en gang. Ihvertfall har du ikke krav på det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Feilprosenten ligger på 2-3% - som er helt vanlig på forbrukerelektronikk. Det vriker bare veldig høyt her inne fordi alle som har problemer starter en ny tråd. Hadde alle som ikke har hatt problemer med sin box startet en tråd pålydende "min xbox funker" hadde ting kommet i et litt annet perspektiv.

Vi må ikke glemme at forumet her er for de litt mer intresserte, og reflekterer ikke resten av verden.

6153008[/snapback]

Har du ei kjelde på den feilprosenten? Og veit du korleis den er rekna ut? Har ikkje klart å finne nokon handfaste tal på dette sjølv.

Kay

Lenke til kommentar
Det er en grunn til at den blir ødelagt da!  jeg har hatt min siden den kom ut og har ikke hatt noe problemer. så synd for dere men bra for meg :tease:

6153734[/snapback]

klart det er en grunn til at noen blir ødelagt, men poenget er at dette ikke er særegent for xbox360, og muligens ikke et så stort problem som det kan virke som på feks dette forumet, vi kan iallefall ikke vite noe sikkert ettersom vi ikke har sikre tall, verken på hvor mange som fungerer eller hvor mange som ikke fungerer.

Lenke til kommentar
les linken min, der står det iallfall at microsoft regner rundt 3 % som også er under industristandar. Må nok det usagnet med en smule salt, men jeg har ialledall ikke funnet noe mer håndfast.

6153636[/snapback]

Trur nok eg vil ta det med ei lita bøtte salt, ja. Mi erfaring er at det sjeldan er nokon vits i å lese vidare etter "Microsoft says...". :p

Men eg tvilar ikkje på at feilprosenten er lågare enn det ein får inntrykk av på foruma.

Kay

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hehe.. det er like før eg begynner å le!

Har du levert den inn? Fikk du igjen pengene?

Om du ikke har levert den inn så håper eg du får igjen pengene!

Synd å sløse vekk på noe slikt skrot... Får håpe PS3 blir bedre!

6064701[/snapback]

tror neppe ps3 blir noe bedre hardware messig.

Jeg jobber b.la. med reprasjon av ps2 og xbox, og en mer maskin med feil på enn ps2 skal man lete lenge etter.

Men 360 har jeg ingen kunnskap om, så den sender jeg inn.

:)

6064739[/snapback]

*host* løgn. Nevn hvilke feil PS2 har hatt siden jeg har ikke hørt om en eneste person som har hatt feil med den maskinen enda og det etter 5år. Var feil med Xboxen kun dager etter lanseringen.

6153086[/snapback]

vår gamle ps2 som er 4-5 år gammel sluttet å lese spill.. den fungerer ikke i det hele tatt nå. og vår nye slim som er et halvt år gammel har begynt å fuske på å lese spill og filmer den og.

Lenke til kommentar
vår gamle ps2 som er 4-5 år gammel sluttet å lese spill.. den fungerer ikke i det hele tatt nå. og vår nye slim som er et halvt år gammel har begynt å fuske på å lese spill og filmer den og.

6215037[/snapback]

Sjekk om du har serienummer SPCH-70004 og om du har 2 klistremerker under maskina, eller bare 1 klistremerke.

Har du bare 1 og det er en på samme side som der du putter inn strømkablen så har du den "feilproduserte" v12 modellen.

Du må bytte ut disse 2 delene for å "fikse" den (+ laseren kanskje)

http://www.spillchip.com/tracking.jpg

Rart at noe så lite kan gjøre så mye faenskap, men det er tracking resistoren som styrer mye av arbeidet på lasern.

Sony prøvde seg frem med 3 forskjellige verdier før de fant en som funka greit.

Sony har også implementert laserfix på v13,v14,v15,v16 maskinene, men v12 maskinene har ikke denne.

Det er en håpløs maskin og jeg unner ikke min verste fiende en v12 maskin.

EDIT: Snakker nå om din slimme maskin.

Endret av EssspeN
Lenke til kommentar

6215037[/snapback]

Sjekk om du har serienummer SPCH-70004 og om du har 2 klistremerker under maskina, eller bare 1 klistremerke.

Har du bare 1 og det er en på samme side som der du putter inn strømkablen så har du den "feilproduserte" v12 modellen.

Du må bytte ut disse 2 delene for å "fikse" den (+ laseren kanskje)

http://www.spillchip.com/tracking.jpg

Rart at noe så lite kan gjøre så mye faenskap, men det er tracking resistoren som styrer mye av arbeidet på lasern.

Sony prøvde seg frem med 3 forskjellige verdier før de fant en som funka greit.

Sony har også implementert laserfix på v13,v14,v15,v16 maskinene, men v12 maskinene har ikke denne.

Det er en håpløs maskin og jeg unner ikke min verste fiende en v12 maskin.

EDIT: Snakker nå om din slimme maskin.

6215102[/snapback]

det er en v12 :cry:

Lenke til kommentar
Jeg jobber b.la. med reprasjon av ps2 og xbox, og en mer maskin med feil på enn ps2 skal man lete lenge etter.

Men 360 har jeg ingen kunnskap om, så den sender jeg inn.

6064739[/snapback]

Altså, du jobber som bla. Xboxreperatør og aner ikke hvor du skal hendvende deg med din 360? :ermm:

Lenke til kommentar
Var vel heller at han ikke visste hvordan han skulle reparere den selv, og derfor leverte han den inn.

6220015[/snapback]

Jeg skjønte at han ikke kunne fikse den selv men en som jobber som xboxreperatør har vel et leverandørnettverk o.l. , dvs at han måtte da selvfølgelig vite hvilken nummere/leverandører han skulle hendvende seg til..

Muffins..anyways, OT..

Lenke til kommentar
Jeg sendte inn min Xbox 360 på mandag i denne uken. Fyren som hentet den sa ikke noe om å ta med den trådløse håndkontrolleren, som det står på arket jeg fikk. La dere kontrolleren med i pakken?

6221800[/snapback]

Så sant de ikke spesifiserer noe annet når du prater med kundesupport skal du kun sende konsollen, ikke noe tilbehør, ledninger, harddisk eller lignende.Måtte forresten bestille lik kiste for andre gang til min X360 tidligere i dag, begynner å bli ganske fed up med den maskinen jeg har, skikkelig blåmandag i produksjonshallen den dagen min blei laget tror jeg :thumbdown:

Endret av bas
Lenke til kommentar
Var vel heller at han ikke visste hvordan han skulle reparere den selv, og derfor leverte han den inn.

6220015[/snapback]

Jeg skjønte at han ikke kunne fikse den selv men en som jobber som xboxreperatør har vel et leverandørnettverk o.l. , dvs at han måtte da selvfølgelig vite hvilken nummere/leverandører han skulle hendvende seg til..

Muffins..anyways, OT..

6221962[/snapback]

Er det muffins? Samma om jeg har kompetanse til å reparere ps2 eller xbox betyr vel ikke det at jeg har noe med microsoft eller sony å gjøre?

Jeg reparerer maskiner som andre har ødelagt ved foreks forsøk på å montere modchip eller reparere maskiner som garantien har gått ut av.

Begge disse maskinene er godt dokumentert på nettet.

Xbox360 er ikke det .. Og jeg hadde muligheten å sende den inn på garantien, så hvorfor ikke?

Skjønner ikke hva som er muffins jeg .. Har uansett fått den tilbake, tok ei uke.

Lenke til kommentar
***snipp***

6222621[/snapback]

Trodde du du jobbet i et firma som fikset xboxer, ikke freelance. Det endrer jo alt

Ingen ugler eller muffins her da isåfall. Beklager =)

Edit: Grunnet til at jeg skrev det jeg gjorde, er pga at jeg er dritlei folk som påskryter seg kompetanse :)

Endret av überGoliath
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...