notalive Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 Jeg ønsker å klokke Prosessoren min, som er en AMD Athlon 64 4000+ 2.4GHz HT Socket 939. Kjøpt her. Minnet jeg har er: Corsair Value S. PC3200 DDR-DIMM 2048MB Kit w/two matched Value Select 1024MB Ifølge CoreCenter står følgende: Vcore: 1,41 V 3.3 V: 3.38/3.39 +5V: 5.13 V +12V: 12.26V Ellers står det: 200 MHz x 12.0 2411 MHz Temperaturen ligger i gjennomsnitt på 33 grader celsius når jeg sitter og leser på HW. Jeg har prøvd å øke FSB i CoreCenter fra Private(1%) og helt til Command(9%). PC-en virker stabil, har ikke hatt noen problemer denne veien - med mindre jeg stiller rett til Command. Jeg har også stilt FSB frekvensen i bios opp til 210 - Da er pc-en ustabil, starter på nytt hele tiden. Har standard vifte men vil tro det skulle gå å klokke litt uansett? Lurer på hvorfor den blir så ustabil når jeg klokker i bios i forhold til CoreCenter? Forsøker å legge ved et screenshot av cpu-z, vet ikke om dette er relevant, men uansett. Får forresten stipend snart - kjøpe ny cpu-kjøler? Lenke til kommentar
Lapstuen Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 jeg vil tro at du kommer lengere ved å stille volten høyere Lenke til kommentar
notalive Skrevet 8. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2006 Takk for svar. Det du mener er at jeg må øke CPU-voltage etter hvert som jeg øker FSB? Jeg ser at CoreCenter stopper ved Command(9%), er dette bare programmets grense? Burde memory voltage økes? Lenke til kommentar
Lapstuen Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 (endret) ja CPU-voltage må økes når CPU blir ustabil. Det er helt riktig som du sier at CoreCenter har en grense (Command 9%) Memory voltage kan du vente litt med og øke. Kepp on cloking Endret 8. mai 2006 av Lapstuen Lenke til kommentar
notalive Skrevet 8. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2006 Har nå gjort et par forsøk på å øke FSB til 212 i bios. Når pc-en starter opp står den på 200 i CoreCenter og i cpu-z, i CoreCenter står det forresten også at cpu-en har vært oppe i hele 39 grader. Noen spesiell grunn til at den tilbakestilles, sikkerhet? Trykka på save and exit i bios. Det er et annet spørsmål, hvor varm skal jeg la prosessoren bli? Lenke til kommentar
Lapstuen Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 (endret) Jeg er ikke helt sikker på hvorfor det tilbakestiles. Du husket og stille volten? 39 grader er egentlig ikke så ille. Endret 8. mai 2006 av Lapstuen Lenke til kommentar
HuXLo Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 (endret) die temp er liksom 65.c på en amd64bit i følge amd. men det er bs ville ikke bekymra meg før 60-70 c.blir pcen for varm blir den jo restarta .280htt x10 ,1.550 vcore test det da før du 2.8 ghz 400 mhz oc det bør den fint klare.vist den ikke starte gi mer vcore.max 1.6-1.7 på luft.(for mye økning av vcore kan drepe den).stille ned minne hastigheten til du finner en stabli cpu oc. klokk til OCCT viser cpu not stabel,kjøre det 30min-12timer.finner det ikke feil på 30 min er den ganske så stabli. OCCt finner du på google gl. Endret 12. mai 2006 av HuXLo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå