Gå til innhold

TES: Store problemer med Oblivion.. hjelp?

Anbefalte innlegg

Problemene startet for 1-2 uker siden, etter at spillet hadde vært veldig stabilt i minst 3 uker. Jeg hadde foretatt noen tweaks (kjøre Tweap, Game XP, flytte TEMP til annen partisjon e.t.c.) og innstallert et par fan-made MODs (Cats, LoD og Time). Utover det hadde jeg kjørt repair, cleaning, optimizing og annet med Tune-Up Utilities 2006.

Så begynte problemene, etter tweakene virker det som.

Spillet begynte å kræsje så å si hvor som helst, på tilfeldige steder. Jeg opplevde grafiske glitches, og etterhvert ville ALLE savefiles laget på innsiden av en bygning og i Oblivion planes, bli ødelagt. Det inkluderer save backupene.

Det var ihvertfall hva jeg trodde.

I dag kjørte jeg en grundig rens, registry repair, avinnstallerte Oblivion og søkte manuelt etter filreferanser til spillet i registry og fjernet de, og innstallerte så spillet på nytt etter å ha defragmentert spillpartisjonen.

Det hjalp ikke. De siste savefilene (etter hoveddelen av et ubehagelig oppdrag hvor jeg måtte drepe en rekke Goblin Warlords og Shamans) nekter fremdeles å loades, og jeg får en memory error når spillet kræsjer etter at det fryser ved en slik savefile load.

Jeg prøvde å gå tilbake til et tidligere restore point i XP, men systemet sier det ikke kan gjøre noe slikt. Sist jeg kjørte XP repair install, måtte jeg bruke nok en aktiveringsnøkkel. Har vel bare 2 igjen, men det virker som jeg kanskje må vurdere å gjøre noe slikt igjen..?

Alt annet (såvidt jeg vet) fungerer helt fint, det er bare Oblivion som gir meg problemer. Har sjekket DXdiag, ingen problemer.

Jeg har lagt opp den siste savefilen her, og håper noen gidder å prøve den for å se om det kan lastes hos dem. Karakteren min er på level 30, og det er midt i et oppdrag, så om du ikke vil ha spoilere.. :)

Jeg er uansett rådvill.. når det ikke hjelper å re-innstallere hverken spillet eller skjermkort driveren, har jeg jo mistanke om at det er noe galt i registry eller andre steder.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm.. :hmm:

* Først av alt ville jeg lastet inn en orginal .ini fil

* Så ville jeg kjørt et av programmene som er laget for å oppdage konflikter mellom mod`s. (hvilken rekkefølge de lastes kan ha mye å si)

* Defragmenter hardiskene

* Last ned siste version av .NET Framework (v2.0)

Har du lastet inn en av mod-ene som endrer på leveløkning ol?

Da må man som regel starte på en helt ny character og save, så om du var på level 30 er jo det litt leit..

Lenke til kommentar

Heisann og takk for svar. I og med at jeg nettopp har innstallert spillet på nytt, er det jo den originale INI-filen som er der nå.

Samme for punkt 2. Det eneste jeg la inn etter reinstallasjonen var de offisielle MODene.

Den nyeste Framework versjonen jeg har er 2.0 Beta. Tror neppe det har noe å si, da det hadde vært innstallert lenge før problemene oppsto.

Takk for svar uansett, setter pris på det. Jeg skal prøve det offisielle forumet. Det vil være surt å måtte ta alt om igjen fra level 1 :)

EDIT: Fant nettopp en tråd om akkurat dette problemet på T.E.S. forumet: Lenke. Det virker å være veldig mange som har det samme problemet (alt stemmer i beskrivelsene).

Endret av Hidden
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...