Blausen Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 (endret) Fikk med meg en kompis i går. Målet var å få bilder som ligner på albumcovers, eller band/artist fotos. Gjerne med en urban, tøff følelse over sg. Her er to av resultatene http://img381.imageshack.us/img381/4846/stein0723or.jpg http://img381.imageshack.us/img381/1883/stein11322229cf.jpg Beklager, men om bildene er så store som disse så kan ikke IMG-tag benyttes. Disse er derfor fjernet ~Moderator Endret 8. mai 2006 av Alastor Lenke til kommentar
Pezo Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 Jeg likte bildene dine, spessielt det øverste. Føler på meg at det ikke er umulig at jeg kunne kjøpt plata hans. hehe. Har bildene vært innomn Photoshop en tur? Lenke til kommentar
Blausen Skrevet 8. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2006 Joda, en tur innom for bittelitt oppskarping, kontrastendring og blur'e bakgrunnene litt Lenke til kommentar
CWalken Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 Tøft, men bakgrunnsblurringen er skrekkelig. Lenke til kommentar
asfalthore Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 Ja, blurring var ikke helt optimal. Likte det andre best, men det ser ut som håret brenner, hihi. Lenke til kommentar
Marthe-Ma Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 Syntes de ble fryktelig tøffe jeg. Litt mye blur kanskje spesielt på det andre, men røyken var utrolig klar og tøff. Fortsett slikt Lenke til kommentar
kimoajaj Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Fine bilder !. Hadde ikke hatt noen betenkeligheter over å bruke dem som plate cover bildet. Hva slags kamera/linse brukte du?. Lukker/blender?. Har lyst til å oppnå slike effekter med mitt EOS men det går ikke med kit linsen tror jeg, men en sånn til 905,- med meget stor blender skulle vell gjøre susen.. . Lenke til kommentar
JKKLstudio Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 Et cover-bilde bør gjengi innholdet i musikken. Så det er vanskelig å si om disse bildene er "supre" coverbilder". Uten å vite noe om artist, kunne dette illustrert kategorien "visesanger, solosanger, folk, rock, osv". Litt retro, får følelsen av litt tidlig 70-talls- stil. Til deg som lurte på hva slags kamera/optikk som er brukt - metadata i bildet "røper" nesten alt. Du skriver: "Hva slags kamera/linse brukte du?. Lukker/blender?. Har lyst til å oppnå slike effekter med mitt EOS men det går ikke med kit linsen tror jeg, men en sånn til 905,- med meget stor blender skulle vell gjøre susen.. ." Hvorfor skulle ikke du oppnå de samme effektene med ditt EOS? Det er ikke kamera, men den som tar bildet, som skaper effektene. Se på noen av mine produserte cover: http://www.jkklstudio.com/05design/coverpr...n/cd-cover.html Lenke til kommentar
molly Skrevet 13. mai 2006 Del Skrevet 13. mai 2006 Jeg syns iofs at bildene er fine, men på det øverste er det et eller annet som er "bluret" til i venstre hjørne, som blir veldig lyst og jeg syns det stjeler en del oppmerksomhet. Nå skal det legges til at jeg ikke er noe særlig proff på fotografering, så det kan jo hende dette ikke egentlig gjør noe Lenke til kommentar
kimoajaj Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 Xstone2005, jeg er forsåvidt enig med deg, men det er bare det at man får ikke så lite dybdeskarphet med blender på 3.5 som er den største på 18-55 kit linsen. Kan være at jeg har misforstått noe men det tror jeg ikke. Vet hvertfall at man får større blender på den faste linsa på 50mm til 905,- , husker ikke i farta hvor lite blendertall man får men trur det var 1,4 eller noe i den duren. Godnatt;) PS. Sorry for at jeg skriver offtopic. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 fete bilder kunne passet bra som coverbilder ja. likte begge bra, det øverste er nok min favoritt men hadde det vært litt mer "smakfull" / proff shopping på det nederste så hadde nok det gått av med seieren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå