albions Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 (endret) Har 2 stk PC er som har sluttet å virke brått på 3 veker. Målte strøm uttaket til 237V noe som er litt over det normale. Er dette skadelig for ein PC. Endret 8. mai 2006 av albions Lenke til kommentar
Patz Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 (endret) Kan umulig tenke meg det nei, standarden er vel 220-240V. EDIT: 236V her i huset. Endret 8. mai 2006 av Patz Lenke til kommentar
albions Skrevet 8. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2006 Skjønner ingen ting. 2stk PC på 3 uker. Den andre PC en var 1 dag gammel Lenke til kommentar
Dr_VingTor Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 spenningen i veggen ser rett ut (220-240 er helt greit) men det kan hende PCen blir ødelagt pga noe som er koblet til den da. Sjekk for feil på tilkoblet utstyr også. Elektronikk er veldig følsomt for feil spenninger (noe jeg vet, men tydelig vis ikke bryr meg så mye om selv heller, se tråden min hvor jeg "drepte" videoinngangen på TVen) Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 En spenning på 237V er så normalt som det kan bli. Din strømleverandør er faktisk ikke pliktig til å levere 230V konstant, men de har en margin på ±10 %. Dette betyr at alt elektrisk utstyr i huset ditt som er merket ”230V”, faktisk må ha muligheten til å fungere prikkfritt i spenninger mellom 209 og 253V. Lenke til kommentar
albions Skrevet 8. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2006 spenningen i veggen ser rett ut (220-240 er helt greit) men det kan hende PCen blir ødelagt pga noe som er koblet til den da. Sjekk for feil på tilkoblet utstyr også. Elektronikk er veldig følsomt for feil spenninger (noe jeg vet, men tydelig vis ikke bryr meg så mye om selv heller, se tråden min hvor jeg "drepte" videoinngangen på TVen) 6063397[/snapback] Er ikkje noe spesielt tilkoblet PC en Det eineste som er på kursen er 2x40 Watt lys 1 stk 200W+ stereo Forsterker 1 stk NY ødelagt PC Kan det være no virus greier, som er kommet på begge PC ene ? Lenke til kommentar
Patz Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 Hva er det som har skjedd med PCene, starter de ikke i det hele tatt, får du beep-koder elns? Lenke til kommentar
albions Skrevet 8. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2006 Hva er det som har skjedd med PCene, starter de ikke i det hele tatt, får du beep-koder elns? 6063607[/snapback] Hadde den nye PCen på i 4-6 timer til eg gjikk til sengs. Slo den av via Windows XP Da eg skulle starte den dagen etter på var det NULL respons. Ingen pipe lyder. Ingen virter i gang. Strømforsyninga starter ikkje når eg trykker på power knappen Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 Det kam være et teng på at du var uforsiktig under montering. Statisk elektrisitet trenger ikke å slå ut ved første oppstart. Pell maskina fra hverandre, og monter den på pulten din. Får du den til å funke der, byger du den inn i kabinettet igjen. Lenke til kommentar
albions Skrevet 8. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2006 Det kam være et teng på at du var uforsiktig under montering. Statisk elektrisitet trenger ikke å slå ut ved første oppstart. Pell maskina fra hverandre, og monter den på pulten din. Får du den til å funke der, byger du den inn i kabinettet igjen. 6063705[/snapback] Pc ble montert av Komplett.no Lenke til kommentar
Dr_VingTor Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 lever den tilbake, å få de til å fikse det. hvis du bare har skrudd den på en gang og den ikke virket etter dette vil jeg si at dette er en garanti sak. Lenke til kommentar
albions Skrevet 8. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2006 lever den tilbake, å få de til å fikse det. hvis du bare har skrudd den på en gang og den ikke virket etter dette vil jeg si at dette er en garanti sak. 6063938[/snapback] Hjelpermeg lite vist det samme skjer når eg får den tilbake Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 lever den tilbake, å få de til å fikse det. hvis du bare har skrudd den på en gang og den ikke virket etter dette vil jeg si at dette er en garanti sak. 6063938[/snapback] Hjelpermeg lite vist det samme skjer når eg får den tilbake 6063955[/snapback] Hadde jeg vært deg hadde jeg satset på at det ikke ville skje når du fikk dem tilbake. Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 Det kam være et teng på at du var uforsiktig under montering. Statisk elektrisitet trenger ikke å slå ut ved første oppstart. Pell maskina fra hverandre, og monter den på pulten din. Får du den til å funke der, byger du den inn i kabinettet igjen. 6063705[/snapback] Pc ble montert av Komplett.no 6063716[/snapback] Da er det dem sitt annsvar at den ikke funker, send den tilbake. Lenke til kommentar
albions Skrevet 8. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2006 lever den tilbake, å få de til å fikse det. hvis du bare har skrudd den på en gang og den ikke virket etter dette vil jeg si at dette er en garanti sak. 6063938[/snapback] Hjelpermeg lite vist det samme skjer når eg får den tilbake 6063955[/snapback] Hadde jeg vært deg hadde jeg satset på at det ikke ville skje når du fikk dem tilbake. 6064055[/snapback] Det kan da umulig være ein tilfeldighet. 2 PC er på 3 uker. Med samme problem Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 Bor du i Mo I Rana eller rett ved siden av et smelteverk? Om du har 237V på kontakten når du måler betyr ikke det at det ikke er spenningspulser på nettet. Det er nemlig det som tar elektronikk når det kommer til overspenning. Skaff deg overspenningsværn og da både grovvern til skapet og finværn til maskina. Lenke til kommentar
albions Skrevet 8. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2006 Bor du i Mo I Rana eller rett ved siden av et smelteverk?Om du har 237V på kontakten når du måler betyr ikke det at det ikke er spenningspulser på nettet. Det er nemlig det som tar elektronikk når det kommer til overspenning. Skaff deg overspenningsværn og da både grovvern til skapet og finværn til maskina. 6064263[/snapback] Nah. bor mellom Bergen og Haugesund Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå