Gå til innhold

Hva er din CPU temp?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Temp:21 grader. (veksler fra 15-30)

Har Intel 530 "prescott" (jepp du leste riktig) 3.0 @3.55

Relativt bra kjøling i kabinettet, men bruker Zalman CNPS9500LED

som cpu kjøler. Veeldig bra saker ;)

8715269[/snapback]

Jeg ville tatt den med en klype salt, er ganske vanskelig og få en luft kjøler til og kjøle bedere en luften rundt seg. Så tenker du kan hive på hvertfall en 10 grader til.

Lenke til kommentar
kjøleribbene er ikke en gang lunkne når jeg tar på de..
Mulig temp. ikke blir lest av helt riktig.

8715248[/snapback]

hvis en cpu når temperaturer på over 80.. vil man kunne se noen bivirkninger eller noe? har ikke sett eller merket de i så fall..

Lenke til kommentar
prøvde max load på min stock E6600 og var oppe i 85 grader.. kan det hende at kjøleren sitter dårlig fast eller? er bra kjøling ellers i kabinettet.. ligger på rundt 45 idle

8711785[/snapback]

Prøv og oppdater BIOSen virker som det kan være en bug i den som gir feil temp.

hvis en cpu når temperaturer på over 80.. vil man kunne se noen bivirkninger eller noe? har ikke sett eller merket de i så fall..

I første omgang så blir maskinen ustabil, etter det så er det en sjangse for at du svir CPU'en. Men prøv det jeg sier over å se om det hjelper noe.

Endret av Loc Dogg
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Han sa jo at han ikke merket noen særlig varme på CPU-kjøler. Dermed kan ikke 85 grader stemme.

Lenke til kommentar

kan jo være det at kjølepastaen ikke overfører noe særlig av varmen da

leser litt om hvordan man oppdaterer biosen.. kan jeg boote fra minnebrikke i stedet for floppy?

Endret av HR
Lenke til kommentar

Da har jeg fiksa ny pasta og den ligger på 32* nå. er ikke idle, men..

e6600 boxed kjøler:) vet ikke hva de pleier å ligge på, men, men

feilen: kjøleren var ikke pressa godt nok på eller flatt nok, så det var bare en liten del av den originale pastaen som hadde kontakt..

Endret av HR
Lenke til kommentar

INTEL CELERON D 346 3.06GHZ tempraturen ligger på ca 30grader etter at jeg monterte 1 vifte 80x80mm som blåser ut varm luften fra strømforsyningen.. har 1 vite på 120c120mm som blåser varm luft ut og 2stk 80x80mm som blåser luft inn.

lurer på å bygg en pc med Intel Core 2 Duo E4400 2.0GHz og med Cooler Master GeminII kjøler..

Lenke til kommentar

Egentlig burde romtemperatur også oppgis her, for hvis jeg bestemmer meg for å kjøle ned rommet til 10 grader blir tempen veldig lav, og er det varmt vil også tempen stige. Så ved 24grader i rommet mitt, ligger min CPU på 26-27grader. Det er en X2 4200+ @ 2,85ghz ved 1,5v.

Har en TT BigTypoon som kjøler. Har også ei 250mm vifte i sidedøra som kjøler hk og skjermkortet effektivt. Hk ligger på 26 grader, og gpu på 38 grader med stock vifte.

Lenke til kommentar
Egentlig burde romtemperatur også oppgis her, for hvis jeg bestemmer meg for å kjøle ned rommet til 10 grader blir tempen veldig lav, og er det varmt vil også tempen stige. Så ved 24grader i rommet mitt, ligger min CPU på 26-27grader. Det er en X2 4200+ @ 2,85ghz ved 1,5v.

Har en TT BigTypoon som kjøler. Har også ei 250mm vifte i sidedøra som kjøler hk og skjermkortet effektivt. Hk ligger på 26 grader, og gpu på 38 grader med stock vifte.

8735491[/snapback]

La til romtemp jeg.

Har også TT bigtypoon :) Fornøyd med den ass :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...