Gå til innhold

spm ang socket 939 og kjølepasta.

Anbefalte innlegg

Hello.

min første selvbygde pc var socket A. så der var det enkelt å vite hvor mye kjøle pasta som skulle på cpu'en.. på socket 754 slet jeg litt mer.. jeg tenkte at det var bedre å ha på litt for mye enn litt for lite.. så jeg tok en tynt fint lag over hele cpu'en..

men det førte til at cpu'en "limte" seg fast til kjøle ribba.. noe som igjen medførte at jeg nesten måtte ødelegge enten cpu eller hovedkortet får å få av kjøleribba.

så mitt spm er HVOR mye kjølepasta trenger jeg på en socket 939 cpu? får min i morra og vil ikke gjøre samme feilen en gang til..

btw er denne jeg skal bruke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ta en liten dråpe på midten, sett på kjøleren og vri den litt rundt. Pastaen behøver ikke å dekke hele heatspreaderen, mest midten (der kjernen ligger).

6063281[/snapback]

no har det seg sån at det vist nokk allerede var kjøle "pasta" på den kjøleren jeg fikk^^ så var bare plugg and play^^

Lenke til kommentar
Den heatpaden er noe hærk, kjøler jo godt nok til normalt bruk, men man vinner nok noen grader på å bytte.

6063571[/snapback]

Du vinner 1-4 grader. Men med vannkjøling er ikke IHTS noe problem.

Jeg bare digger IHTS, fordi jeg er så flink til å skrape kjernene når jeg tar på kjøler.

Lenke til kommentar
Den heatpaden er noe hærk, kjøler jo godt nok til normalt bruk, men man vinner nok noen grader på å bytte.

6063571[/snapback]

Du vinner 1-4 grader. Men med vannkjøling er ikke IHTS noe problem.

Jeg bare digger IHTS, fordi jeg er så flink til å skrape kjernene når jeg tar på kjøler.

6064915[/snapback]

hmm.. 4 grader.. det var no ganske "mye".. må vurdere det siden PSU'en kommer rett over cpu'en hos meg.

Lenke til kommentar
OK, Men hvordan skal man skrape av kjølepastaen da? noen som har noen tips..

Har btw et artic silver " rensesett" som jeg kjøpte for litt siden.. kanskje det gjør susen :)

6071137[/snapback]

Det gjør det helt sikkert. Helst skal du ikke "skrape" av kjølepasta da du lager riper på kontaktflaten. Bare gni vekk det værste med en klut eller hva enn du har for hånden. Sitter det godt fast kan du bruke isopropanol eller aceton. Etterpå renser du overflaten med noe som ikke loer (f.eks. et kaffefilter!) og isopropanol.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...