Løve Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 Hei Kan noen anbefale en CPU-kjøler for en AMD Athlon 34 3200+ på socket 754 som lar seg montere uten bakplate og som gir god kjøling? Lys o.l. gjør ingeting så lenge de er blå. Lenke til kommentar
PsychoDevil98 Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 Denne har fått god kritikk, er billig og enkel å montere Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 Denne har fått god kritikk, er billig og enkel å montere 6088809[/snapback] For guds skyld ikke kjøp den der.. Og det finnes mange kjølere som er mye lettere å montere enn kjølere som er i bunn og grunn lik standard kjøleren slik som ac freezer64,altså noe tull. Jeg bruker denne nå -> http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=310147 og må si det er den letteste installasjonen jeg har gjort EVER på en cpukjøler. Samtidig er den superb. Og du kan fint bytte viften til noe annet om så skulle være og fortsatt bruke vifte kontrolleren. Jeg har også hatt den ac freezer 64 bare så det er sagt. Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 For ordens skyld så er det Vapochill Micro Xtreme Kjøler, 92mm vifte, Socket 754/939/940 jeg har. Om du kjøper High End , Xtreme, eller ultra low noise, forskjellen der er såvidt meg bekjent, kun om du får med vifte med høyere rpm og eller viftekontrollen. Jeg kjører selv med en Mist vifte a 1900rpm konstant og 43 grader ved amd 3500 klokket til amd 4000+, under load. Lenke til kommentar
Løve Skrevet 12. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2006 Hm, vifta lar seg montere uten å fjerne kabinettet? Og kan jeg fjerne gammel goop og ta på ny mens cpuen er låst i socketen, eller burde jeg ta den ut. Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 13. mai 2006 Del Skrevet 13. mai 2006 Hm, vifta lar seg montere uten å fjerne kabinettet? Og kan jeg fjerne gammel goop og ta på ny mens cpuen er låst i socketen, eller burde jeg ta den ut. 6089536[/snapback] Den skjønte jeg ikke. Du må da åpne opp kabinettet for å evt. fjerne/montere vifta som sitter på kjøleren. Alltid les guiden som følger med en cpukjøler. Du kan la cpu'n stå i socketen mens du fjerner gammelt goop ja. Går fint det. Så lenge du er forsiktig og tørker opp evt. rester du skulle klare å dryppe på hovedkort etc. Noen vil nok rive seg i håret og si du skal ta den ut først. Det jeg synes er så fint med kjøleren jeg har nå, er at ulikt typen standard kjølere, så er det ikke disse håndbrekka på siden av kjøleren, som kan komme i konflikt med komponenter på hovedkort, og være VELDIG vanskelig å løfte på grunnet dårlig plass. Psu står gjerne rett ved etc etc. Jeg vil uansett råde deg på det sterkeste å ta en god titt over ett produkt du evt. ønsker å kjøpe via hjemmesiden til produsenten og også evt. lese flere reviews på internett. Gjør ALLTID opp din egen mening via din egen research. Du kan alltids velge en 92mm vifta med sine egne lys om du vil fra f.eks microplex. Lenke til kommentar
Løve Skrevet 13. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2006 Har god nok plass så det går nok greit. Ønsker egentlig bare en kjøler som ikke trenger backplate og som kjøler godt. Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 13. mai 2006 Del Skrevet 13. mai 2006 Kjøleren som jeg har, monteres via å skru fast en plate som holder kjøleren. Denne monteres i den eksisterende platen. Det er utrolig enkelt, og trenger ikke være redd for å ta i for mye makt, eller risikere at en slik brakett som er brukt på andre kjølere, skulle knekke eller så. Også er det jo Asetek. De er jo ikke akkurat nybegynnere i faget. I alle tester jeg har lest får den en kjempe score om ikke best i test. Har nå sjekket og maskinen holder nå 33 grader idle ved 2500 mhz på 2.2ghz amd3500. Og da med en vifte av typen mist. Jeg trenger med andre ord ikke den viften som følger med. Så skal du ha denne eller hva? Lenke til kommentar
Løve Skrevet 14. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2006 Tror nok jeg ender opp med den da... får se om jeg får somla meg til å bestille den en gang. Lenke til kommentar
Jaybird Skrevet 16. mai 2006 Del Skrevet 16. mai 2006 Jeg vil anbefale Ninja! Der følger det med en 120mm vifte som du kan bytte ut, til f.eks vifte med blå LEDs som du ville ha. Du kan òg velge å ikke ha vifte på den, men da bør du ha god kjøling i PCen fra før. Passer til alt. Nesten. Anbefalest! Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 16. mai 2006 Del Skrevet 16. mai 2006 665 gram? Bedre med en lett kjøler slik at man kan ta av varmelokket på cpu. Det hadde jeg ikke giddet å prøve med den der kolossen. asetek microchill er best =P Lenke til kommentar
SupRnova Skrevet 16. mai 2006 Del Skrevet 16. mai 2006 Ehh, Stock kjøler? :!: Følger med prossesoren og en ENKEL og montere Uansett, Hvis du ikke orsker å ta ut hk for å benytte bakplate osv, så er du enten en noob eller veldig lat Lenke til kommentar
Jaybird Skrevet 16. mai 2006 Del Skrevet 16. mai 2006 Kjøleren som jeg har, monteres via å skru fast en plate som holder kjøleren.Denne monteres i den eksisterende platen. Det er utrolig enkelt, og trenger ikke være redd for å ta i for mye makt, eller risikere at en slik brakett som er brukt på andre kjølere, skulle knekke eller så. Også er det jo Asetek. De er jo ikke akkurat nybegynnere i faget. I alle tester jeg har lest får den en kjempe score om ikke best i test. Har nå sjekket og maskinen holder nå 33 grader idle ved 2500 mhz på 2.2ghz amd3500. Og da med en vifte av typen mist. Jeg trenger med andre ord ikke den viften som følger med. Så skal du ha denne eller hva? 6096458[/snapback] Ninja: Idle: 25 Load: 33 (Dette ved en overklokking av 400MHz) Kjøleren har også påvirket mitt vifteløse skjermkort. Det gikk fra 50 grader til 40. (Kilder fra BiSk0P) Lenke til kommentar
Løve Skrevet 17. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2006 Er nok latskapen som råder her sett at Netshop bygde maskina mi og har stripsa fast alt mulig rart av ledninger o.l. i veien for at jeg får ut HKet mitt. Men bestemte meg for den Vapotek kjøleren siden den var temmelig fancy og kjøler mye bedre enn stock kjøleren min som ligger på 50'C idle. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå